«Θέλετε να μετατρέψετε τα νηπιαγωγεία σε δημοτικά και γυμνάσια, διασπώντας τη σχέση του νηπιαγωγού με το νήπιο»
«Ούτε ένα ειδικό επιστήμονα δεν μας φέρατε να ισχυριστεί ότι χρειάζεται η εκμάθηση ξένης γλώσσας στα 4χρονα, στις ελληνικές συνθήκες», σημείωσε στην ομιλία του στην στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για το νομοσχέδιο του υπουργείου Πιαδείας ο Νίκος Φίλης

Ν. Φίλης: Να ακούσουμε τους ειδικούς για τα νηπιαγωγεία-Γιατί λέμε όχι στην εισαγωγή ξένης γλώσσας – Θα είναι σε βάρος των νηπίων 

Μιλώντας την περασμένη εβδομάδα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής αναφορικά με το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση, ο Νίκος Φίλης αναφέρθηκε στην επιλογή της κυβέρνησης να ξεκινήσει η διδασκαλία των αγγλικών στο νηπιαγωγείο, δηλ. σε παιδιά 4 και 5 ετών.

«Όλοι οι φορείς, οι δάσκαλοι, οι νηπιαγωγοί, συγκροτημένα, με ισχυρότατη επιχειρηματολογία, σε αντίθεση με σας που δεν καταθέσατε ούτε ένα επιχείρημα, ήταν επικριτικοί απέναντι στη ρύθμιση», είπε ο Νίκος Φίλης. «Γιατί δεν τους ακούτε; Και αν δεν θέλετε να ακούσετε τους νηπιαγωγούς τους ίδιους, γιατί δεν ακούτε τους δασκάλους των νηπιαγωγών; Δεν τους θεωρείτε ειδικούς αυτούς, όπως άλλους ειδικούς που ισχυρίζεστε ότι ακούτε; Ομόφωνα οι πρόεδροι των παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας επέκριναν την απόφασή σας και εξήγησαν τους σοβαρούς επιστημονικούς λόγους, για τους οποίους η ηλικία δεν κρίνεται κατάλληλη για εκμάθηση γλώσσας, ξένης προς την καθημερινότητά τους. Θα δημιουργήσει προβλήματα στα παιδιά».

Η κα υπουργός, συνέχισε ο Ν. Φίλης ισχυρίστηκε ότι 14 ευρωπαϊκές χώρες πράττουν το ίδιο. Ούτε η μισή αλήθεια δεν είναι αυτό! Είναι 14 χώρες μέσα 38, αλλά τι είδους χώρες; Μικρές κατά κύριο λόγο ή με συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες. Είναι για παράδειγμα χώρες που έχουν ισχυρές εθνικές μειονότητες, και αυτό που εφαρμόζουν είναι ότι τα παιδιά εξοικειώνονται στο νηπιαγωγείο με τη γλώσσα που ήδη ακούνε σπίτι τους αλλά δεν είναι η κύρια, η επίσημη γλώσσα της χώρας.

Έτσι στο Βέλγιο, στις περιοχές που μιλάνε γερμανικά και μόνο, τα παιδιά κάνουν και γερμανικά στο νηπιαγωγείο. Στην Ισπανία, κάνουν μαζί με ισπανικά τη γλώσσα που ομιλείται σε συγκεκριμένες περιφέρειες, όπως πχ. στη χώρα των Βάσκων. Στη Βουλγαρία, κάνουν τουρκικά εκεί που ζει η μειονότητα. Αυτονόητο! Το Λουξεμβούργο είναι ήδη πολυγλωσσική χώρα. Η Φινλανδία διδάσκει στα νηπιαγωγεία τη γλώσσα των προσφυγόπουλων, όπως κι εσείς θα έπρεπε να έχετε σκύψει πάνω από τα σχολεία στα οποία φοιτούν (ή δυστυχώς δεν φοιτούν, γιατί εκδιώχνονται αυτές τις μέρες ως κι από το σπίτι τους) τα προσφυγόπουλα. Συνεχίζω: Η Εσθονία έχει μεγάλη ρωσική μειονότητα. To Μαυροβούνιο έχει μόνο 45% Μαυροβούνιους! Σε τέτοιες χώρες είναι φυσιολογικό να εφαρμόζεται η διδασκαλία ξένης γλώσσα από το νηπιαγωγείο… Τα παιδιά ήδη μεγαλώνουν σε δίγλωσσο περιβάλλον!

Κοιτάξτε όμως, συνέχισε ο Ν. Φίλης: Στις μεγάλες χώρες, στη συντριπτική πλειοψηφία δηλαδή του ευρωπαϊκού πληθυσμού, δεν εφαρμόζεται κάτι ανάλογο. Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Αγγλία, Αυστρία, Ολλανδία, Δανία, Σουηδία, 24 χώρες συνολικά που εκπροσωπούν τα τέσσερα πέμπτα του πληθυσμού της Ευρώπης δεν το εφαρμόζουν. Τι συμβαίνει; Δεν ξέρουν αυτοί ακόμα τον τροχό που ανακαλύψατε εσείς;

Και μη βιαστείτε να πείτε πάλι ότι πρωτοπορείτε, ακόπως βέβαια. Ως υπουργός Παιδείας στη θητεία μου θέσπισα την εκμάθηση της ξένης γλώσσας στην Α και Β τάξη όλων των δημοτικών σχολείων, με αντιδράσεις μάλιστα βουλευτών της ΝΔ, ότι «θα προκαλούσαμε σύγχυση στα παιδιά»! Εφαρμόζεται έκτοτε. Δεν το είχα αποφασίσει για να αυτοδιαφημιστώ ως πρωτοπόρος. Αλλά μετά από εκτενείς συζητήσεις με επιστήμονες παιδαγωγούς, που μου είχαν τονίσει, θυμάμαι χαρακτηριστικά: «για τα παιδιά της Α’ & Β’ δημοτικού, το συστήνουμε. Για παιδιά πιο μικρά, όχι».

Τι συμβαίνει; Άλλαξαν οι επιστημονικές απόψεις από το 2016; Μα δεν προκύπτει κάτι τέτοιο. Ούτε ένα ειδικό επιστήμονα δεν μας φέρατε να ισχυριστεί ότι χρειάζεται η εκμάθηση ξένης γλώσσας στα 4χρονα, στις ελληνικές συνθήκες. Προκύπτει αντίθετα ότι θέλετε να μετατρέψετε τα νηπιαγωγεία σε δημοτικά και γυμνάσια, διασπώντας την συνοχή τους και την εκπαιδευτική σχέση του νηπιαγωγού με το νήπιο. Και όλα αυτά για να αφήσετε δήθεν το «μεταρρυθμιστικό σας στίγμα», αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις του στα μικρά παιδιά και την ανάπτυξή τους, κατέληξε ο Ν. Φίλης.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

απίστευτη περιπέτεια ενός Ροδίτη αναπληρωτή εκπαιδευτικού
Η viral «Οδύσσεια» ενός αναπληρωτή: Από την Τήλο τον έστειλαν Λέρο λόγω λάθους του συστήματος
«Σαν βγεις στον πηγαιμό για την Τήλο, να εύχεσαι να μη σε στείλουν στη Λέρο»: Με αυτήν την παράφραση του Καβάφη μπορεί να συνοψιστεί η απίστευτη...
Η viral «Οδύσσεια» ενός αναπληρωτή: Από την Τήλο τον έστειλαν Λέρο λόγω λάθους του συστήματος
dieythyntis_1.jpg
Διευθυντής–μάνατζερ στο «αυτόνομο» σχολείο: Τι πραγματικά αλλάζει και τι σημαίνει για τους εκπαιδευτικούς
Μπορεί να βρεθούμε με φοβισμένους εκπαιδευτικούς, ανταγωνιζόμενα σχολεία και μια καθημερινότητα που μοιάζει περισσότερο με επιχείρηση παρά με...
Διευθυντής–μάνατζερ στο «αυτόνομο» σχολείο: Τι πραγματικά αλλάζει και τι σημαίνει για τους εκπαιδευτικούς
foroi_26.jpg
Έκπτωση φόρου έως 2.200€ με μια απλή κίνηση – Ποιες αποδείξεις «μετράνε»
Έκπτωση φόρου έως 2.200 ευρώ για όσους επιλέξουν ηλεκτρονικές συναλλαγές με επαγγελματίες υψηλού κινδύνου φοροδιαφυγής
Έκπτωση φόρου έως 2.200€ με μια απλή κίνηση – Ποιες αποδείξεις «μετράνε»
μαθητές ταινία
Νέα ταινία μαθητών Γυμνασίου Σουφλίου «Ακούστε μας» για την πυρκαγιά του 2023
«Ακούστε μας!» – Μαθητές του Σουφλίου μιλούν για τις πληγές που άφησε η καταστροφική φωτιά στον Έβρο
Νέα ταινία μαθητών Γυμνασίου Σουφλίου «Ακούστε μας» για την πυρκαγιά του 2023