Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών εκφράζει τη διαφωνία του σχετικά με την Υ.Α. υπ’ αριθμ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020, που αφορά την εξ αποστάσεως ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία (τη ζωντανή αναμετάδοση της διδασκαλίας από την τάξη). Η προβλεπόμενη αναμετάδοση είναι δύσκολο να εφαρμοστεί ακόμη και στο σχολείο μας που είναι εξοπλισμένο με εργαστήρια και στελεχώνεται με προσωπικό που είναι καταρτισμένο στη χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ παράλληλα ενέχει κινδύνους παραβίασης των προσωπικών δεδομένων μαθητών και καθηγητών. Πρωτίστως, όμως, η προτεινόμενη αναμετάδοση
α. δεν συνάδει με τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης, σύμφωνα με τις οποίες η μάθηση είναι κοινωνική διαδικασία και στηρίζεται στην παιδαγωγική σχέση που συνδιαμορφώνουν ο/η εκπαιδευτικός και οι μαθητές/τριες,
β. νομιμοποιεί την αντίληψη ότι το μάθημα στηρίζεται κυρίως στη μετωπική διδασκαλία κατά την οποία ο/η εκπαιδευτικός “αυθεντία” μεταδίδει γνώσεις και επιλύει απορίες και
γ. παραγνωρίζει τις αρχές, τη φιλοσοφία και τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Λόγω της έκτακτης ανάγκης, που προέκυψε εξαιτίας της αναστολής λειτουργίας του σχολείου την περίοδο της πανδημίας, ενισχύσαμε τις πειραματικές μας διδακτικές εφαρμογές, οργανώνοντας, με διάφορα μέσα, σύγχρονα και ασύγχρονα μαθήματα εξ αποστάσεως, προκειμένου να στηρίξουμε παιδαγωγικά και διδακτικά τους/τις μαθητές/τριές μας. Με βαθιά συναίσθηση της παιδαγωγικής μας ευθύνης, της θέσης μας στο δημόσιο πειραματικό σχολείο και της κρισιμότητας της κατάστασης ανταποκριθήκαμε θεωρώντας ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία μας είχε προσωρινό και βοηθητικό χαρακτήρα και δεν μπορούσε να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία.
Εκφράζουμε τη βαθιά μας ανησυχία ότι η διαδικασία επαναλειτουργίας του σχολείου, όπως εφαρμόσθηκε, και η προτεινόμενη αναμετάδοση των μαθημάτων
α. καθιστούν προαιρετική την παρουσία των μαθητών/τριών στο σχολείο,
β. διαμορφώνουν ένα προβληματικό παιδαγωγικό πλαίσιο για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες και
γ. δεν επιτρέπουν τη δυνατότητα σχεδιασμού πειραματικών εφαρμογών που θα λαμβάνουν υπόψη μαθητοκεντρικές μαθησιακές δραστηριότητες διαφοροποιημένης παιδαγωγικής με την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων.
Συνεπώς, η ανωτέρω υπουργική απόφαση όχι μόνο δεν συμβάλλει στην εξ αποστάσεως παιδαγωγική στήριξη των μαθητών/τριων, αλλά αντιθέτως καθιστά προαιρετική τη φυσική παρουσία των μαθητών/τριών στο σχολείο, ενώ παράλληλα εμποδίζει τους/τις εκπαιδευτικούς να σχεδιάζουν αποτελεσματικές εξ αποστάσεως δραστηριότητες.
- Αλεξανδρής Αλέξανδρος
- Αλεξάνδρου Άννα
- Αναγνώστου Κωνσταντίνα
- Αργυράκη Ευγενία
- Ασημέλλης Ευστράτιος
- Γασπαρινάτου Αλεξάνδρα
- Γερόκωστα Βασιλική
- Γεωργίου Ελένη
- Γιατράς Κωνσταντίνος
- Γιώτη Αικατερίνη
- Γκούφας Κωνσταντίνος
- Δρακοπούλου Μαρία
- Καμπούκος Κυριάκος
- Καραδήμα Δήμητρα
- Καπόγιαννη Μαρία
- Καρκάνης Βασίλειος
- Καρύδης Σπυρίδων
- Κατσαρά Ουρανία
- Κοπανάς Δημήτρης
- Κουτρούμπας Νίκος
- Κουρουτσίδου Σοφία
- Λίτινας Ηρακλής
- Μαραγκού Λαμπρίνα
- Μαυρέας Δημήτρης
- Μουρλά Αικατερίνη
- Μυλωνά Αναστασία
- Νικηφόρου Σταυρούλα
- Πεχλιβάνογλου Μαρία
- Πούλιου Ελένη
- Πρίκας Αθανάσιος
- Στασινός Μηνάς
- Τασσακοπούλου Παναγιώτα
- Τσίκιζα-Νικολακάκη Ελένη
- Τυρλής Ιωάννης
- Χαϊδεμενάκου Άννα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη