Η κοινωνία δεν χρειάζεται ελιτίστικα σχολεία
Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ιωαννίων για τα Πρότυπα - Πειραματικά Σχολεία

Πολλά και σοβαρά θέματα τρέχουν τον τελευταίο καιρό για το μέλλον των σχολείων και της Εκπαίδευσης γενικότερα.

Θέματα για τα οποία η ΕΛΜΕ-Ι δεν μπορεί να μην πάρει θέση αλλά και δεν μπορεί να μην εκφράσει τις θέσεις της ομοσπονδίας μας.

Το τελευταίο διάστημα γίναμε γνώστες των προθέσεων της Κυβέρνησης όσον αφορά την Παιδεία με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή αλλά και πιο πριν με τις αποφάσεις που πήρε το Υπουργείο για την διδασκαλία και όχι μόνο.

Μέσα λοιπόν σε αυτή την αναστάτωση που επιδιώκεται με το νομοσχέδιο, από μεριάς Υπουργείου, και ενώ όλα τα σχολεία ζητούν να μοιρασθούν οι μαθητές σωστά, προέκυψε το θέμα του Πρότυπου Λυκείου, η μετατροπή του ΓΕ.Λ. Ζωσιμαίας σε Πρότυπο για να είμαστε ακριβείς.

Να ξεκαθαρίσουμε και να επαναλάβουμε την θέση της ομοσπονδίας μας.

Η ΟΛΜΕ, θεωρεί ως απαράδεκτο τον θεσμό των Προτύπων Σχολείων και από σειρά ετών, έχει απαιτήσει την οριστική κατάργησή τους.

Όσον αφορά τα Πειραματικά, οι μαθήτριες και οι μαθητές πρέπει να επιλέγονται μετά από κλήρωση, έτσι ώστε να επιτελείται ο παιδαγωγικός στόχος αυτών των σχολείων. Με την καθιέρωση εισαγωγικών εξετάσεων, βρισκόμαστε ενώπιον μιας διαστρεβλωμένης και αντιπαιδαγωγικής αντίληψης της "αριστείας" στην οποία αναφέρεται η Κυβέρνηση.

Η κοινωνία μας  δεν χρειάζεται «ελιτίστικα σχολεία», αλλά ποιοτική αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου. Το Υπουργείο οφείλει να θέσει ως προτεραιότητα τις σχολικές μονάδες των δυσπρόσιτων περιοχών, των υπόλοιπων δημόσιων σχολείων που κάθε χρόνο λειτουργούν με μειωμένο αριθμό μαθητών και εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται τον Δεκέμβρη και όχι φυσικά τα πρότυπα.

Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πρότυπα και Πειραματικά Γυμνάσια φέρνουν γονείς και μαθητές σε απόγνωση, καθώς τα παιδιά του δημοτικού αναγκάζονται να καταφεύγουν σε φροντιστήρια από τόσο μικρή ηλικία προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των διαγωνισμών.

Το φαινόμενο αυτό, μόνο εκπαιδευτική διαδικασία για δωδεκάχρονους μαθητές δεν είναι και φυσικά η κατάσταση αυτή είναι γνωστή στο Υπουργείο Παιδείας, αλλά ας είναι καλά η «Αριστεία» και η εμμονή του στις μεθόδους αξιολόγησης.

Ας σοβαρευτούν οι ιθύνοντες και ας πάψουν να κοροϊδεύουν την Ελληνική κοινωνία με το ότι η αξιολόγηση δήθεν θα κάνει καλύτερους τους καθηγητές και τους μαθητές και ότι η διαφορετικότητα στους τύπους σχολείων θα φέρει την αριστεία.

Άριστοι μαθητές και εξαίρετοι Εκπαιδευτικοί υπήρχαν πάντα και θα υπάρξουν και στο μέλλον, μέσα σε ένα σωστά οργανωμένο Δημόσιο Σχολείο.

Θα γίνουμε ίσως γραφικοί για μερικούς, αλλά πιστεύουμε πως τώρα πρέπει να θέσουμε ξεκάθαρα και δυνατά την αντίθεσή μας στη δημιουργία Πρότυπου Λυκείου στην Πόλη μας.

 

σχετικά άρθρα

Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Υπόμνημα προς την υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας, καθώς και τον πρόεδρο του ΙΕΠ
Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Η εταιρεία που εξαγόρασε 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας ζητά δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο της «κατανομής κινδύνων», όπως αυτού της...
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ
Η έρευνα διεξάγεται με στόχο τη διερεύνηση του βαθμού αποδοχής των μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλίας και εξέτασης από τους φοιτητές
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ