Η κοινωνία δεν χρειάζεται ελιτίστικα σχολεία
Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ιωαννίων για τα Πρότυπα - Πειραματικά Σχολεία

Πολλά και σοβαρά θέματα τρέχουν τον τελευταίο καιρό για το μέλλον των σχολείων και της Εκπαίδευσης γενικότερα.

Θέματα για τα οποία η ΕΛΜΕ-Ι δεν μπορεί να μην πάρει θέση αλλά και δεν μπορεί να μην εκφράσει τις θέσεις της ομοσπονδίας μας.

Το τελευταίο διάστημα γίναμε γνώστες των προθέσεων της Κυβέρνησης όσον αφορά την Παιδεία με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή αλλά και πιο πριν με τις αποφάσεις που πήρε το Υπουργείο για την διδασκαλία και όχι μόνο.

Μέσα λοιπόν σε αυτή την αναστάτωση που επιδιώκεται με το νομοσχέδιο, από μεριάς Υπουργείου, και ενώ όλα τα σχολεία ζητούν να μοιρασθούν οι μαθητές σωστά, προέκυψε το θέμα του Πρότυπου Λυκείου, η μετατροπή του ΓΕ.Λ. Ζωσιμαίας σε Πρότυπο για να είμαστε ακριβείς.

Να ξεκαθαρίσουμε και να επαναλάβουμε την θέση της ομοσπονδίας μας.

Η ΟΛΜΕ, θεωρεί ως απαράδεκτο τον θεσμό των Προτύπων Σχολείων και από σειρά ετών, έχει απαιτήσει την οριστική κατάργησή τους.

Όσον αφορά τα Πειραματικά, οι μαθήτριες και οι μαθητές πρέπει να επιλέγονται μετά από κλήρωση, έτσι ώστε να επιτελείται ο παιδαγωγικός στόχος αυτών των σχολείων. Με την καθιέρωση εισαγωγικών εξετάσεων, βρισκόμαστε ενώπιον μιας διαστρεβλωμένης και αντιπαιδαγωγικής αντίληψης της "αριστείας" στην οποία αναφέρεται η Κυβέρνηση.

Η κοινωνία μας  δεν χρειάζεται «ελιτίστικα σχολεία», αλλά ποιοτική αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου. Το Υπουργείο οφείλει να θέσει ως προτεραιότητα τις σχολικές μονάδες των δυσπρόσιτων περιοχών, των υπόλοιπων δημόσιων σχολείων που κάθε χρόνο λειτουργούν με μειωμένο αριθμό μαθητών και εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται τον Δεκέμβρη και όχι φυσικά τα πρότυπα.

Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πρότυπα και Πειραματικά Γυμνάσια φέρνουν γονείς και μαθητές σε απόγνωση, καθώς τα παιδιά του δημοτικού αναγκάζονται να καταφεύγουν σε φροντιστήρια από τόσο μικρή ηλικία προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των διαγωνισμών.

Το φαινόμενο αυτό, μόνο εκπαιδευτική διαδικασία για δωδεκάχρονους μαθητές δεν είναι και φυσικά η κατάσταση αυτή είναι γνωστή στο Υπουργείο Παιδείας, αλλά ας είναι καλά η «Αριστεία» και η εμμονή του στις μεθόδους αξιολόγησης.

Ας σοβαρευτούν οι ιθύνοντες και ας πάψουν να κοροϊδεύουν την Ελληνική κοινωνία με το ότι η αξιολόγηση δήθεν θα κάνει καλύτερους τους καθηγητές και τους μαθητές και ότι η διαφορετικότητα στους τύπους σχολείων θα φέρει την αριστεία.

Άριστοι μαθητές και εξαίρετοι Εκπαιδευτικοί υπήρχαν πάντα και θα υπάρξουν και στο μέλλον, μέσα σε ένα σωστά οργανωμένο Δημόσιο Σχολείο.

Θα γίνουμε ίσως γραφικοί για μερικούς, αλλά πιστεύουμε πως τώρα πρέπει να θέσουμε ξεκάθαρα και δυνατά την αντίθεσή μας στη δημιουργία Πρότυπου Λυκείου στην Πόλη μας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΥΠΟΥΡΓΕΊΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.jpg
Υπουργείο Παιδείας 1974-2024: Αλλάζει σαν τα πουκάμισα ονομασίες και υπουργούς
Σε μια πρώτη ανάγνωση των τίτλων βλέπουμε ότι οι μόνες σταθερές είναι η Παιδεία και τα Θρησκεύματα. Ανάλογα με τις εποχές, το ένα προηγείται ή έπεται...
Υπουργείο Παιδείας 1974-2024: Αλλάζει σαν τα πουκάμισα ονομασίες και υπουργούς