Απαράδεκτες οι ρυθμίσεις για τα ΕΠΑΛ - Το 1/3 των μαθητών είναι ενήλικες
Απόφαση Συλλόγου Διδασκόντων 8ου Εργαστηριακού Κέντρου Επανομής

Η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας κατέθεσε στη διαβούλευση πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία.

Το σχέδιο νόμου δρομολογεί τις προϋποθέσεις για την συρρίκνωση των ΕΠΑΛ, αφού στο άρθρο 51 ορίζει ότι  «Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.» Το ίδιο ηλικιακό όριο ορίζει και για τις μετεγγραφές των μαθητών στο άρθρο 52. Το 1/3 των μαθητών των ΕΠΑΛ ανήκει σε αυτή την κατηγορία, καθώς:

1)      Πολλοί μαθητές, κυρίως εργαζόμενοι μεγαλύτερης ηλικίας των 17 ετών, που δουλεύουν σε βραδινές εργασίες (εστίαση, καφετέριες, ντελίβερυ κλπ.) βρίσκουν διέξοδο εγγράφονται και φοιτούν στα ημερήσια πρωινά ΕΠΑΛ.  Αυτή η διάταξη καταργεί αυτή την δυνατότητα τους.

2)      Πολλοί τελειόφοιτοι του ΕΠΑΛ επανεγγράφονται στο ΕΠΑΛ για την απόκτηση δεύτερης ειδικότητας του ίδιου ή και διαφορετικού τομέα. Αυτή η διάταξη καταργεί αυτή την δυνατότητα τους.

3)      Επίσης στο ΕΠΑΛ εγγράφονται απόφοιτοι Γενικού Λυκείου για την απόκτηση ειδικότητας και για να αποκτήσουν πρόσβαση στις πανελλαδικές εξετάσεις για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω του ΕΠΑΛ. Και αυτοί οι μαθητές αποκλείονται απ’ την εγγραφή τους στα ΕΠΑΛ.

4)      Σε πολλές περιοχές της χώρας μας,  δεν υπάρχουν  εσπερινά ΕΠΑΛ για να καλύψουν τους  ενήλικες μαθητές. Επίσης οι εργαζόμενοι μαθητές που φοιτούν στα ημερήσια πρωινά ΕΠΑΛ δεν μπορούν να εγγραφούν σε εσπερινά, αν δεν εγκαταλείψουν την βραδινή τους εργασία με τις περισσότερες πιθανότητες να εγκαταλείψουν το σχολείο.

5) Οι ενήλικες μαθητές στα ημερήσια ΕΠΑΛ,  δίνουν ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ἐχοντας συγκεκριμένους στόχους και προσδοκίες,  συμβάλουν στη βελτίωση και στον εμπλουτισμό της μαθησιακής διαδικασίας γιατί οι προηγούμενες εμπειρίες και οι γνώσεις, που φέρνουν μαζί τους, αποτελούν πηγές μάθησης για τους ίδιους και για τους άλλους και μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διεργασία ως αφετηρία για τη νέα μάθηση.  Παράλληλα πολλές φορές συμβάλουν και στην ομαλοποίηση των συγκρούσεων των συμμαθητών τους.

Δεδομένου ότι το 1/3 περίπου των φοιτούντων στα ΕΠΑΛ είναι ενήλικοι, η απαράδεκτη αυτή ρύθμιση σε συνδυασμό με άλλες διατάξεις, όπως η επιβολή της τράπεζας θεμάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (άρθρο 9) θα οδηγήσει:

  • στη μείωση του μαθητικού δυναμικού
  • στην κατάργηση χιλιάδων τμημάτων ΕΠΑΛ ανά τη χώρα
  • θα επιφέρει άμεσα συγχωνεύσεις  ή και καταργήσεις ΕΠΑΛ, με βάση την υλοποίηση των διατάξεων για την λειτουργία τμημάτων , τομέων  και

ειδικοτήτων  με συγκεκριμένο κατώτερο αριθμό φοιτούντων μαθητών.

 

    • Η συρρίκνωση των ΕΠΑΛ θα έχει τραγικές συνέπειες για τους μαθητές, αλλά και για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών, που υπηρετούν σε αυτήν, αφού θα χαθούν χιλιάδες οργανικές θέσεις.

 

Απαιτούμε:

  • Η διάταξη για το μέγιστο όριο ηλικίας στα ΕΠΑΛ να καταργηθεί και να μην επανεξεταστεί στο νέο νομοσχέδιο για τα ΕΠΑΛ όπως αναφέρθηκε από την Υπουργό Παιδείας.

 

  • Το σχέδιο νόμου πρέπει να αποσυρθεί άμεσα.

 

  • Καλούμε σε συστράτευση όλους τους εκπαιδευτικούς τους γονείς και τους μαθητές για να μη περάσει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο.

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Ταϊλάνδη-Κορονοϊός: Ερευνητές σχεδιάζουν τη δοκιμή πειραματικού εμβολίου σε ανθρώπους τον Νοέμβριο
Ταϊλάνδη-Κορονοϊός: Ερευνητές σχεδιάζουν τη δοκιμή πειραματικού εμβολίου σε ανθρώπους τον Νοέμβριο
Ερευνητές στην Ταϊλάνδη σχεδιάζουν να αρχίσουν τη δοκιμή σε ανθρώπους ενός πιθανού εμβολίου για τον νέο κορονοϊό τον Νοέμβριο
Ταϊλάνδη-Κορονοϊός: Ερευνητές σχεδιάζουν τη δοκιμή πειραματικού εμβολίου σε ανθρώπους τον Νοέμβριο
Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Έφυγε από τη ζωή ο Maurice Born, ο φιλέλληνας Γαλλο-Ελβετός αρχιτέκτονας και εθνολόγος
Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό
«Ένας εκπαιδευτικός που είναι άρτια προετοιμασμένος και μπορεί να διαχειριστεί την τάξη του, τους μαθητές του, δεν έχει να φοβηθεί κάτι, εξάλλου η...
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό