Ταξικοί φραγμοί στη μόρφωση και νέα βάρη στους πολίτες, με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων στους ΟΤΑ
ΜΕΤΑ - Μέτωπο Ταξικής Ανατροπής

Με δημοσιεύματα του Τύπου και με υπουργικές «διαψεύσεις», προετοιμάζουν την κοινή γνώμη για τα χειρότερα που έρχονται. Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, οι εφημερίδες «αποκάλυπταν» τις συζητήσεις που γίνονται στα κυβερνητικά επιτελεία για τη μείωση των μισθών σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Αυτό το Σαββατοκύριακο, για την πρόθεση μεταφοράς αρμοδιοτήτων του κράτους, που έχουν σχέση κυρίως με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και την Εκπαίδευση, στους ΟΤΑ. Δεν μας προκαλεί καμία έκπληξη η «είδηση», αφού οι σχεδιασμοί αυτοί αποτελούν χρόνιες επιδιώξεις εκείνων που θέλουν να απαλλαγεί το Δημόσιο απ’ αυτές.

Η μεταφορά αυτών των αρμοδιοτήτων αποτελεί ένα ακόμα λιθαράκι στην οικοδόμηση του λεγόμενου «επιτελικού κράτους», και έχει ως στόχο τη συρρίκνωση της δημόσιας παρέμβασης και των υποχρεώσεων της πολιτείας και την ενίσχυση των ιδιωτών, των επιχειρηματικών ομίλων, καθώς και τη μεταφορά τους κόστους λειτουργίας τους στους πολίτες.

Υπενθυμίζουμε ότι με τους πρώτους μνημονιακούς νόμους, τον «Καλλικράτη» (ν.3852/2010) και το νόμο Ραγκούση (ν.3979/2011) ξεκίνησαν αυτές οι διαδικασίες και όλα τα παραπάνω αποτέλεσαν δεσμεύσεις του 2ου μνημονίου που ακολούθησε. Αυτά τα σχέδια μπορεί να θεσμοθετήθηκαν τότε και να μην εφαρμόστηκαν πλήρως, παρέμειναν όμως ως οι κατευθυντήριες γραμμές των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που θα ολοκληρώνονταν, όταν οι συνθήκες θα ήταν πιο ευνοϊκές. Στο πλαίσιο αυτό, ήταν και η τροπολογία που είχε ψηφίσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2016 και τη δικαιολογούσε το υπουργείο Υγείας τότε λέγοντας ότι «…σε καμία περίπτωση δεν υποχρεώνει, αλλά διευκολύνει τους δήμους που επιθυμούν να επιχορηγήσουν τις δημόσιες δομές υγείας οι οποίες βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων τους…».

Ο «οδικός χάρτης», που έχει χαραχτεί απ’ όλες τις κυβερνήσεις στη χώρα μας, εδώ και δύο δεκαετίες τουλάχιστον – από την κυβέρνηση Σημίτη -, προβλέπει στο να παραμείνουν στο κράτος μόνο οι υπηρεσίες που ασκούν δημόσια εξουσία. Συνεπώς, αποτελούν «βαρίδια» η κοινωνική πολιτική, η παιδεία, η υγεία και κάθε υποστηρικτική δομή που αφορά στη λειτουργία του, όπως τεχνικές υπηρεσίες, υπηρεσίες καθαριότητας, φύλαξης, εστίασης, λογιστηρίων, πληροφορικής κλπ. Εξάλλου, το είχε ομολογήσει ξεκάθαρα και με εκχυδαϊσμένο τρόπο ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, της κυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ, το 2012, Αντώνης Μανιτάκης, ότι «..στο Κράτος θα μείνουν οι υπηρεσίες για τις οποίες δεν ενδιαφέρονται οι ιδιώτες».

Το ΜΕΤΑ δηλώνει αντίθετο σε κάθε απόπειρα μεταφοράς αυτών των αρμοδιοτήτων από την κεντρική διοίκηση στην τοπική αυτοδιοίκηση, γιατί κάτι τέτοιο θα σημάνει τη γενική υποβάθμισή τους, το άνοιγμα του δρόμου προς τους ιδιώτες και τη μεταφορά του κόστους στους πολίτες, μέσω της τοπικής φορολόγησης και της ανταποδοτικότητας. Παράλληλα, θα διευρυνθούν οι κοινωνικές ανισότητες και οι ταξικοί φραγμοί στην εκπαίδευση, αφού, για παράδειγμα, διαφορετικές θα είναι οι υπηρεσίες στους πλούσιους δήμους των Βορείων Προαστίων και διαφορετικές στις εργατικές συνοικίες της Δυτικής Αθήνας και του Πειραιά.

Για το λόγο αυτό, το ΜΕΤΑ, καλεί όλους τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα, τις κοινωνικές και λαϊκές οργανώσεις, να εκφράσουν τη ριζική αντίθεσή τους στα σχέδια μεταφοράς των παραπάνω αρμοδιοτήτων στους ΟΤΑ και να προετοιμαστούν να αντιδράσουν δυναμικά, σε περίπτωση που η κυβέρνηση προχωρήσει στην υλοποίησή τους.

σχετικά άρθρα

Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Υπόμνημα προς την υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας, καθώς και τον πρόεδρο του ΙΕΠ
Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Η εταιρεία που εξαγόρασε 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας ζητά δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο της «κατανομής κινδύνων», όπως αυτού της...
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ
Η έρευνα διεξάγεται με στόχο τη διερεύνηση του βαθμού αποδοχής των μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλίας και εξέτασης από τους φοιτητές
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ