Thumbnail
Επιστολή στο alfavita.gr

Είμαι εκπαιδευτικός και μητέρα παιδιού με σοβαρό αυτισμό, που φοιτά σε Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και θέλω να προβάλω τις επιφυλάξεις μου για το άνοιγμα των ειδικών σχολείων που μάλλον, όπως φαίνεται, θα εισηγηθούν οι ειδικοί, όπως ανακοίνωσε και η υφυπουργός παιδείας και ο κ. Τσιόδρας. Δεν ξέρω αν όλοι γνωρίζουν  καλά τις ιδιαιτερότητες των παιδιών μα αναπηρία και τις συνθήκες που επικρατούν στα ειδικά σχολεία. Εννοείται ότι η ψυχολογική, συναισθηματική, γνωστική και κοινωνική τους εξέλιξη και πρόοδος έχει επηρεαστεί σημαντικά με το κλείσιμο των δομών, όπου φοιτούσαν και συμφωνώ με αυτό απόλυτα. Όμως η υγεία των παιδιών είναι σημαντικότερη.

Επειδή έχω εικόνες και εμπειρία από ειδικά σχολεία προβάλω τις παρακάτω απορίες: 

1. Πώς μπορούν παιδιά με νοητικές αναπηρίες να κρατήσουν τις απαραίτητες αποστάσεις και μεταξύ τους και απέναντι στους εκπαιδευτικούς; Πολλά παιδιά έχουν την τάση να αγκαλιάζουν συνεχώς και να επιδιώκουν την επαφή με τον εκπαιδευτικό.

2. Αρκετά παιδιά για λόγους αισθητηριακούς δεν μπορούν να δεχτούν ούτε το συχνό πλύσιμο των χεριών ούτε την εφαρμογή αντισηπτικού στα χέρια τους, πόσο μάλλον να το κάνουν αυτόνομα.

3. Δεν μπορώ να κατανοήσω πώς μπορεί να νοηθεί ειδική αγωγή χωρίς την άμεση και κοντινή επαφή με το παιδί π.χ. το κράτημα του χεριού στις διάφορες δραστηριότητες και κυρίως στη χρήση της τουαλέτας και στις περιπτώσεις εξάρσεων και κρίσεων ιδιαίτερα από παιδιά με αυτισμό. Από απόσταση θα γίνουν όλα αυτά;

4. Πόσο δύσκολο είναι να γίνουν αντιληπτά πιθανά συμπτώματα ασθένειας σε αρκετά παιδιά που δεν έχουν λόγο για να εκφράσουν τον πόνο και κάποια ενόχληση.

Συμπερασματικά πολλοί γονείς πιστεύουμε πως είναι προτιμότερο και πιο ασφαλές να λειτουργήσουν πάλι τα ειδικά σχολεία από το Σεπτέμβριο, αφού θα υπάρξει ο σχεδιασμός αντιμετώπισης των παραπάνω θεμάτων και η ανάλογη καθοδήγηση του επαιδευτικού και βοηθητικού προσωποκού.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελάφια
Τα ελάφια της Νάρα: Πώς η ανθρώπινη παρουσία τα ωφελεί
Σε πολλές χώρες, η αυξημένη τουριστική κίνηση προκαλεί προβλήματα και οι αρχές προσπαθούν να την περιορίσουν με αυστηρά μέτρα. Στη Νάρα της Ιαπωνίας,...
Τα ελάφια της Νάρα: Πώς η ανθρώπινη παρουσία τα ωφελεί
βιβλία
Μιλάς σωστά ελληνικά; Οι παγίδες των λέξεων που μπερδεύουν ακόμη και τους γνώστες
«Υπέρ» ή «κατά», «εναντίον» ή «έναντι», «προτού» ή «πριν»; Μικρές γλωσσικές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά στον σωστό λόγο.
Μιλάς σωστά ελληνικά; Οι παγίδες των λέξεων που μπερδεύουν ακόμη και τους γνώστες
μπριζολα
Μπριζόλες με ντοματίνια και βαλσαμικό: μια συνταγή γεμάτη άρωμα και γεύση
Η κλασική μπριζόλα ανανεώνεται με τη γλυκόξινη ισορροπία του βαλσαμικού και τη φρεσκάδα των ντοματινιών, σε ένα πιάτο που εντυπωσιάζει
Μπριζόλες με ντοματίνια και βαλσαμικό: μια συνταγή γεμάτη άρωμα και γεύση
παχυσαρκία
ΠΟΥ: Τι είναι τα φάρμακα GLP-1 κατά της παχυσαρκίας που πήραν έγκριση – Συστήνονται σε ενήλικες
Οι οδηγίες τονίζουν ότι η φαρμακευτική αγωγή πρέπει να συνδυάζεται με υγιεινή διατροφή και σωματική άσκηση για να είναι αποτελεσματική
ΠΟΥ: Τι είναι τα φάρμακα GLP-1 κατά της παχυσαρκίας που πήραν έγκριση – Συστήνονται σε ενήλικες