gallia sxoleio
«Όμως το υπουργείο μέσα στην πανδημία επέλεξε, αντί να εκπονήσει ένα σχέδιο ολοκληρωμένο,να φέρει σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την Παιδεία, ένα νομοσχέδιο που μας γυρνά χρόνια πίσω»

Αγαπητοί γονείς

Στην αρχή της καραντίνας κληθήκαμε να δουλέψουμε σε ένα καινούργιο περιβάλλον, χρησιμοποιώντας άγνωστα εργαλεία (πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης κ.λ.π.), με ελάχιστη προετοιμασία και αντίξοες συνθήκες (servers που δεν μπορούσαν να σηκώσουν τόσους χρήστες, ηλεκτρονικά μέσα που μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού …).

Πολλοί συνάδελφοι κάλυψαν με δικά τους έξοδα τις ανεπάρκειες, αγοράζοντας εξοπλισμό και πολλοί περισσότεροι, σχεδόν όλοι, αφιέρωσαν χιλιάδες ώρες, ώστε να προετοιμαστούν και να παρουσιάσουν το υλικό τους στους μαθητές.

Γιατί βάλαμε πλάτη; Γιατί είμαστε δάσκαλοι, γιατί πονάμε το δημόσιο σχολείο, γιατί αγαπάμε και νοιαζόμαστε τους μαθητές μας και θέλουμε να είμαστε κοντά τους, να τους στηρίζουμε.

Πάμε τώρα στην επόμενη μέρα όπως αυτή διαγράφεται μπροστά μας.

Γυρνάμε στο σχολείο με :

  • Ισότητα στις ευκαιρίες; Μα παιδιά που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες δε μπορούν να γυρίσουν. Όσοι μαθητές έχουν (ή θέλουν να επικαλεστούν πως έχουν) ευπαθή άτομα στο περιβάλλον τους, καλύπτονται με απλή υπεύθυνη δήλωση του γονέα.

  • Προετοιμασία; Αυξήθηκαν τάχα τα τετραγωνικά μέτρα στις αίθουσες ( 12 μαθητές θέλουν αίθουσα με μήκος 10 μέτρα); Παραλάβαμε εξοπλισμό; Εξασφαλίστηκε η διάθεση καθαριστριών;

  • Τηλεδιάσκεψη για αυτούς που μένουν σπίτι; Αλήθεια πόσα σχολεία διαθέτουν ίντερνετ σε κάθε τάξη, κάμερες, και τον απαραίτητο αριθμό laptops για την πραγματοποίησή της; Και το κυριότερο που πήγε η προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και καθηγητών;

  • Καθηγητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες ή δικαιούνται άδεια ειδικού σκοπού πως θα αναπληρωθούν; Δεν υπάρχει ούτε καν εικόνα για τον αριθμό τους.

  • Γυρνάμε σε ένα κλειστό σχολείο, δεκαπέντε ημέρες νωρίτερα και σε αυτό θυσιάζουμε δεκαπέντε ημέρες από την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Τα λόγια και οι ασκήσεις επί χάρτου, από την προστατευμένη θέση του υπουργείου, είναι πολύ ωραία. Στην πραγματική ζωή όμως ποιος θα βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά; Η ατομική ευθύνη καθηγητών, γονιών και μαθητών δε φτάνει. Εδώ χρειάζεται γενναιότητα στις αποφάσεις και όχι πειράματα για να προετοιμαστούμε για το Σεπτέμβρη.

Στους δύο μήνες της καραντίνας, μπορούσε να εκπονηθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τον εξοπλισμό και την προετοιμασία των σχολείων, ώστε η επιστροφή να γίνει συντεταγμένα, ολοκληρωμένα με σαφείς οδηγίες και κανόνες.

Όπως:

• Σαφής εικόνα για τη δυνατότητα των σχολικών κτιρίων να δεχτούν πίσω μαθητές και καθηγητές με στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας

• Γενναία χρηματοδότηση για εξοπλισμό με φορητές και σταθερές ηλεκτρονικές συσκευές, εγκατάσταση ενσύρματου δικτύου ίντερνετ σε κάθε σχολική αίθουσα, αναβάθμιση των δικτύων κ.λ.π. με στόχο η εξ αποστάσεως διδασκαλία όποτε χρειάζεται, να γίνεται άμεσα και οργανωμένα.

• Έρευνα, με ευαισθησία και διακριτικότητα, για τον αριθμό των μαθητών και των οικογενειών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, ώστε να υπάρχει πραγματική εικόνα των αναγκών και εκτίμηση της κατάστασης που θα έχουμε με το άνοιγμα των σχολείων.

• Καταγραφή των συναδέλφων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες ή θα χρησιμοποιήσουν άδεια ειδικού σκοπού, και άμεση αντιμετώπιση των κενών.

• Σχέδιο για διάθεση καθαριστριών ,σε όλη τη διάρκεια ημερήσιας λειτουργίας του σχολείου και επάρκεια ειδών ατομικής προστασίας, αντισηπτικών κ.λ.π. Εδώ θέλω να τονίσω, πως η διάθεση υπαλλήλων από άλλες υπηρεσίες, στα σχολεία, πρέπει να γίνει με ιδιαίτερη προσοχή γιατί έχουμε να κάνουμε με παιδιά.

• Σχέδιο για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση τυχόν ύποπτου κρούσματος στο σχολείο.

Και πολλά άλλα που θα μπορούσε κάποιος να συμπληρώσει αν έπαιρνε υπόψη του τις θέσεις του κλάδου μας και άκουγε τις ανησυχίες μας.

Όμως το υπουργείο μέσα στην πανδημία επέλεξε, αντί να εκπονήσει ένα σχέδιο ολοκληρωμένο,να φέρει σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την Παιδεία, ένα νομοσχέδιο που μας γυρνά χρόνια πίσω.

Θεωρώ αδιανόητο να γυρίσουμε μαθητές και καθηγητές ,σε ένα σχολείο όπου θα επικρατεί η αβεβαιότητα, η καχυποψία και ο φόβος. Η προστασία της υγείας ψυχικής και σωματικής όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, δεν μπορεί να στηρίζεται και πολύ περισσότερο να μετατίθεται στην ατομική ευθύνη και την προσφορά των καθηγητών και των μαθητών.

Περιμένω από το ΥΠΑΙΘ να πράξει τα αυτονόητα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

απίστευτη περιπέτεια ενός Ροδίτη αναπληρωτή εκπαιδευτικού
Η viral «Οδύσσεια» ενός αναπληρωτή: Από την Τήλο τον έστειλαν Λέρο λόγω λάθους του συστήματος
«Σαν βγεις στον πηγαιμό για την Τήλο, να εύχεσαι να μη σε στείλουν στη Λέρο»: Με αυτήν την παράφραση του Καβάφη μπορεί να συνοψιστεί η απίστευτη...
Η viral «Οδύσσεια» ενός αναπληρωτή: Από την Τήλο τον έστειλαν Λέρο λόγω λάθους του συστήματος
dieythyntis_1.jpg
Διευθυντής–μάνατζερ στο «αυτόνομο» σχολείο: Τι πραγματικά αλλάζει και τι σημαίνει για τους εκπαιδευτικούς
Μπορεί να βρεθούμε με φοβισμένους εκπαιδευτικούς, ανταγωνιζόμενα σχολεία και μια καθημερινότητα που μοιάζει περισσότερο με επιχείρηση παρά με...
Διευθυντής–μάνατζερ στο «αυτόνομο» σχολείο: Τι πραγματικά αλλάζει και τι σημαίνει για τους εκπαιδευτικούς
foroi_26.jpg
Έκπτωση φόρου έως 2.200€ με μια απλή κίνηση – Ποιες αποδείξεις «μετράνε»
Έκπτωση φόρου έως 2.200 ευρώ για όσους επιλέξουν ηλεκτρονικές συναλλαγές με επαγγελματίες υψηλού κινδύνου φοροδιαφυγής
Έκπτωση φόρου έως 2.200€ με μια απλή κίνηση – Ποιες αποδείξεις «μετράνε»
μαθητές ταινία
Νέα ταινία μαθητών Γυμνασίου Σουφλίου «Ακούστε μας» για την πυρκαγιά του 2023
«Ακούστε μας!» – Μαθητές του Σουφλίου μιλούν για τις πληγές που άφησε η καταστροφική φωτιά στον Έβρο
Νέα ταινία μαθητών Γυμνασίου Σουφλίου «Ακούστε μας» για την πυρκαγιά του 2023