Σχετικά με τη «νέα κανονικότητα» της επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων
Ενημερωτικό του Ν. Κορδή για την απευθείας μετάδοση μαθημάτων, τις άδειες ειδικού σκοπού, την λήξη προθεσμιών για αποσπάσεις και μεταθέσεις, την επιλογή διευθυντών και άλλα υπηρεσιακά ζητήματα

Την Δευτέρα 11 Μαΐου ξεκινά η επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων με τη Γ΄ Λυκείου για να ακολουθήσουν στις 18 Μαΐου οι υπόλοιπες τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου. Παρά τις σοβαρές και ουσιαστικές ενστάσεις που διατυπώσαμε για το άνοιγμα των σχολείων, η Υπουργός κ. Κεραμέως μας προετοιμάζει για τη «νέα κανονικότητα» κατά δήλωση της! Και όντως η νέα κανονικότητα του επιτελικού κράτους των Αρίστων είναι εδώ!

ΚΑΜΕΡΕΣ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ
 

Χθες το απόγευμα με μια τροπολογία σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης(!)  δίνεται η δυνατότητα της απευθείας μετάδοσης διδασκαλίας που πραγματοποιείται δια ζώσης και παράλληλα προβλέπεται πως η άδεια ειδικού σκοπού ισχύει και για το εκπαιδευτικό προσωπικό που απασχολείται με οποιαδήποτε μορφή εργασίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Ειδικότερα με τη ρύθμιση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης παρέχεται η δυνατότητα ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές που συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές που συμμετέχουν εξ αποστάσεως, σε περίπτωση επιδημικής νόσου. Τονίζεται μάλιστα  ότι η διάταξη συντάχθηκε μετά από διαβούλευση(;) με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Αρχικά η Υπουργός Παιδείας –για άλλη μια φορά- δεν δημοσιοποίησε στη Βουλή το έγγραφο με τη συναίνεση της Αρχής! Για ποιο λόγο άραγε; Να   θυμίσουμε ότι  κάτι ανάλογο συνέβη πρόσφατα με την αναγνώριση των πτυχίων των Κολλεγίων  που δε δημοσίευσε ποτέ το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής!

 

Δυστυχώς έχουμε πλέον μια ψηφισμένη απαράδεκτη, αντισυνταγματική και καθ’ όλα πραξικοπηματικού χαρακτήρα τροπολογία, με την οποία το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να στήσει, εν μέσω πανδημίας, Οργουελιανό περιβάλλον στα σχολεία μας, με την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο. Πρόκειται για μία κίνηση πρόδηλα επικοινωνιακή που εξυπηρετεί την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας αλλά δυστυχώς δεν εξυπηρετεί καθόλου την Παιδεία. Καταφέρνει δε να αποστρέψει το βλέμμα από το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που ετοιμάζεται να έρθει στη Βουλή αλλά και  από την πλημμελή διευθέτηση του ανοίγματος του σχολείου και τις ασάφειες που επιτρέπει να υπάρχουν για το πώς τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί θα μείνουν ασφαλείς και υγιείς!

Αποτελεί ξεκάθαρα μία ρύθμιση που διαρρηγνύει την παιδαγωγική σχέση εμπιστοσύνης και εμπιστευτικότητας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών ως μια αυθεντική και ζωντανή αλληλεπίδραση, ευτελίζει την παιδαγωγική ελευθερία και φυσικά  παραβιάζει προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών αφού καταστρατηγεί το εθνικό και ενωσιακό δίκαιο όπως αυτό αποτυπώνεται στον κανονισμό GDPR για τα προσωπικά δεδομένα, τα οποία σε καμία έκτακτη συνθήκη, ακόμα και αυτή της πανδημίας που βιώνουμε τους τελευταίους μήνες, δεν είναι δυνατόν να παραβιάζονται! Την ώρα που απαγορεύεται δια νόμου στα σχολεία η χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων συσκευών που μπορούν να καταγράφουν εικόνα και ήχο, η υπουργός φαντασιώνεται κάμερες μέσα στη σχολική τάξη. Οι προσωπικότητες των πολιτών και κυρίως των παιδιών είναι απαραβίαστες και δεν νομιμοποιείται καμία πλατφόρμα δεδομένων να τις καταγράφει και να τις αποθηκεύει.

Αυτό που δε μπορεί να κατανοήσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι η παιδαγωγική διάσταση του ζητήματος.  Όπως είναι γνωστό στην παιδαγωγική επιστήμη το σχολικό μάθημα παράγεται από όλη την τάξη κι όχι μόνο από τον εκπαιδευτικό. Το μάθημα δεν γίνεται από καθέδρας αλλά με τη συμμετοχή όλων των μαθητών μεταξύ τους και με τον καθένα χωριστά (εξατομικευμένα). Πρόκειται δηλαδή για μία διαδικασία αλληλεπίδρασης του μαθητή με τον εκπαιδευτικό. Μια διαδικασία που το μάθημα γίνεται μαζί με το μαθητή, όπου συχνά θα εκφράσει τις απορίες του, θα ζητήσει τη βοήθειά του, θα αστειευτεί με τους συμμαθητές του, θα δυσκολευτεί ή θα αστοχήσει στην απάντησή του, και αντίστοιχα ο εκπαιδευτικός θα βοηθήσει εξατομικευμένα τους μαθητές, θα επαναλάβει κάτι που δεν έγινε κατανοητό και θα αναγκαστεί να διακόψει για να επαναφέρει στην τάξη τους πιο ζωηρούς/ες. Και έτσι χτίζεται σταδιακά κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς η παιδαγωγική σχέση, μια σχέση εμπιστοσύνης, οικειότητας και κατανόησης μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών.

Η ζωντανή μετάδοση του σχολικού μαθήματος είναι για όλα τα παραπάνω εντελώς ασύμβατη με το σχολείο. Η επίγνωση ότι το μάθημα βιντεοσκοπείται και μεταδίδεται ζωντανά εκτός τάξης θα αλλοιώσει την εκπαιδευτική διαδικασία, θα διαρρήξει τη σχέση οικειότητας και εμπιστευτικότητας που υπάρχει μέσα στην σχολική τάξη, καθώς θα γίνεται ουσιαστική παρεμβολή τρίτων στη σχέση εκπαιδευτικού και μαθητών. Τα παιδιά θα διστάζουν να διατυπώσουν απορίες, να εκφράσουν τη γνώμη τους και να μιλήσουν, όταν θα γνωρίζουν ότι μία κάμερα καταγράφει όλες τις κινήσεις και συμπεριφορές τους, αφήνοντας ψηφιακά ίχνη προς διαχείριση και εκμετάλλευση από την όποια εταιρία τεχνογνωσίας.

Οι κάμερες, φανερές ή κρυφές δεν έχουν θέση στις σχολικές τάξεις. Δεν θέλουμε στη σχολική αίθουσα να μπει ο Μεγάλος Αδελφός του Όργουελ! Η αξιοπρέπεια του ανθρώπου είναι το πρώτιστο ανθρώπινο δικαίωμα και η δημοκρατική συνείδηση δεν επιτρέπει σε κανέναν και καμία να την απεμπολήσει στο όνομα της όποιας έκτακτης συνθήκης!

Οφείλουμε οι εκπαιδευτικοί να προφυλάξουμε κυρίως την αξιοπρέπεια και την προστασία της προσωπικότητας του κάθε παιδιού. Κανένας και καμία εκπαιδευτικός που σέβεται τον εαυτό του/της δεν πρέπει να ενδώσει σε αυτή την επικοινωνιακή πολιτική του Υπουργείου! Αποδείξαμε ότι σε έκτακτες συνθήκες και χωρίς προετοιμασία από την πλευρά του Υπουργείου στηρίξαμε την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Με αίσθημα αλληλεγγύης και συλλογικότητας σταθήκαμε δίπλα σε κάθε μαθητή και μαθήτρια μας που κοπιάζει και αγωνίζεται να αποκτήσει μόρφωση και εφόδια για τη ζωή!

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να υπάρξει συστράτευση όλης της κοινωνίας, του γονεϊκού και μαθητικού κινήματος με τους εκπαιδευτικούς για ένα δημόσιο, δωρεάν σχολείο που διαμορφώνει συνθήκες ουσιαστικής μόρφωσης των μαθητών σε ένα περιβάλλον παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας!

ΑΔΕΙΕΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
 

Η δεύτερη τροπολογία ρυθμίζει ότι για το εκπαιδευτικό προσωπικό που απασχολείται με οποιοδήποτε καθεστώς εργασίας σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας  εκπαίδευσης τυπικής ή μη τυπικής και της κατάρτισης εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στην παρ 5του άρθρου 5 της ΠΝΠ 11/3/2020 ή οποία κυρώθηκε και με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020. Οι αιτήσεις για χορήγηση άδειας ειδικού σκοπού από 1/5/2020 χορηγούνται με βάση τη ρύθμιση αυτή.

Σας υπενθυμίζουμε ότι οι ειδικές άδειες που θεσμοθετήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 είναι οι εξής:

1.Άδεια ειδικού σκοπού για φροντίδα των τέκνων

(αρθ. 5, παρ. 1 Π.Ν.Π. 11-3-2020 -ΦΕΚ 55Α ΔΙΔΑΔ/Φ.69/108/οικ.7874/12.3.2020 (ΑΔΑ: ΩΦΠΩ46ΜΤΛ-87Χ) εγκύκλιος ΥΠ.Ε.Σ.)

Χορηγείται ανά 4 ημέρες (1 κανονική και 3 ειδικού σκοπού)

ΘΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΕΙ ΩΣ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΑΔΕΙΑ 1ΗΜΕΡΑ/4ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΝΑ ΑΝΑΓΡΑΦΕΙ Η ΑΔΕΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΗΜΕΡΩΝ

Αφορά τις ακόλουθες περιπτώσεις:

1. Μονογονεϊκές οικογένειες.
2. Αν ο/η σύζυγος υπηρετεί ή εργάζεται στο εξωτερικό.
3. Αν ο/η σύζυγος εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα και δεν κάνει χρήση της άδειας ειδικού σκοπού ή της δυνατότητας εργασίας εξ αποστάσεως.
4. Αν ο/η σύζυγος εργάζεται στο δημόσιο τομέα και δεν εγκρίνεται η χορήγηση άδειας ειδικού σκοπού με αιτιολογημένη έκθεση του φορέα στον οποίο εργάζεται.

Η Άδεια Ειδικού Σκοπού, παρατείνεται τουλάχιστον μέχρι το τέλος Μαΐου για όσους έχουν παιδιά έως 12 ετών, ενώ για εκείνους που έχουν παιδιά που φοιτούν στο Γυμνάσιο, η Άδεια Ειδικού Σκοπού τερματίζεται στις 18 Μαΐου, οπότε ανοίγουν ξανά τα Γυμνάσια. Εγκύκλιο εξέδωσε το ΥΠΕΣ ΔΙΔΑΔ/Φ.69/113/9246/29-04-2020 (ΑΔΑ:6ΣΜΟ46ΜΤΛ6-Ο14) στην οποία δίνονται οδηγίες σχετικά με τα βήματα για την σταδιακή επαναφορά σε πλήρη λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών σύμφωνα με αυτήν.

2.Ειδική άδεια απουσίας ως ομάδα αυξημένου κινδύνου των ιδίων

(αρθ. 25 Π.Ν.Π. 14-3-2020-Φ.Ε.Κ. 64Α , ΔΙΔΑΔ/Φ.69/109/οικ.8000/16.3.2020 (ΑΔΑ: ΩΤΣΟ46ΜΤΛ6-6Ι1) εγκύκλιος ΥΠ.ΕΣ. και ΔΙΔΑΔ/Φ.69/110/οικ.8189/20.3.2020 (ΑΔΑ: 6Δ8Ι46ΜΤΛ6-8ΞΩ) εγκύκλιος ΥΠ.ΕΣ.)

Για τις παθήσεις των ιδίων που προβλέπονται και για όσο διάστημα διαρκούν τα έκτακτα μέτρα.

ΚΑΤΑΧΩΡΕΙΤΑΙ ΩΣ ΑΙΤΗΣΗ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΔΕΙΩΝ  ΤΜΗΜΑΤΟΣ Γ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΔΔΕ

3.Αναρρωτική άδεια ειδικού σκοπού
 

(αρθ. 38, παρ.3 Π.Ν.Π. 20-3-2020- Φ.Ε.Κ. 68Α  και ΔΙΔΑΔ/Φ.69/111/οικ. 8196/23.3.2020 (ΑΔΑ: 6Ω4Υ46ΜΤΛ6-ΖΕΒ) εγκύκλιος ΥΠ.ΕΣ.)

Για το διάστημα που απαιτείται να τεθεί ο υπάλληλος σε περιορισμό. (Κατόπιν εντολής του ΕΟΔΥ)
ΚΑΤΑΧΩΡΕΙΤΑΙ ΩΣ ΑΙΤΗΣΗ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΔΕΙΩΝ  ΤΜΗΜΑΤΟΣ Γ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΔΔΕ
4.Άδεια ειδικού σκοπού σε γονείς τέκνων έως 4 ετών που δεν φοιτούν σε βρεφονηπιακούς σταθμούς

(αρθ. 38, παρ.4 Π.Ν.Π. 20-3-2020- Φ.Ε.Κ. 68Α  και ΔΙΔΑΔ/Φ.69/111/οικ. 8196/23.3.2020 (ΑΔΑ: 6Ω4Υ46ΜΤΛ6-ΖΕΒ) εγκύκλιος ΥΠ.ΕΣ.):
Χορηγείται κατ΄ εξαίρεση και υπό προϋποθέσεις.

Σχετικά με τις ευπαθείς ομάδες υπάρχουν δύο νομοθετήματα:

1. Η ΠΝΠ της 14.3.2020 που καθορίζει τις ευπαθείς ομάδες υψηλού κινδύνου, που πρέπει να εξαιρεθούν από την εργασία τους, αναφέρεται στις κατηγορίες των καρκινοπαθών, όσων υποβάλλονται σε χημειοθεραπεία ή έχουν υποστεί μεταμόσχευση και οι οποίοι δικαιούνται ειδική άδεια. Βλέπε άρθρ 25. Στο ίδιο άρθρο προβλέπεται ότι με ΚΥΑ των Υπουργείων Εσωτερικών και Υγείας υπάρχει η δυνατότητα να επεκτείνεται αυτή η διευκόλυνση και σε άλλες ευπαθείς ομάδες.

2. Η ΚΥΑ με ΦΕΚ 928 18.3.2020 που επεκτείνει τα άτομα που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες (δηλ ευπαθείς ομάδες) με την προσθήκη και όσων έχουν: βαριά καρδιοπάθεια, βαριά πνευμονοπάθεια, αρρύθμιστο σακχαρώδη διαβήτη, καρκινοπαθείς υπό ενεργό χημειοθεραπεία, ακτινοθεραπεία ή ανοσοθεραπεία και οι μεταμοσχευμένοι ασθενείς.

Αποτελεί σίγουρα θετική εξέλιξη ότι οι άδειες ειδικού σκοπού καλύπτουν όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό! Ωστόσο δεν πρέπει να παραβλέψουμε ότι οι ασθένειες αυτές δεν καλύπτουν τα πολύ σοβαρά προβλήματα υγείας σε πολλούς εκπαιδευτικούς!

Με βάση το νομοθετικό αυτό πλαίσιο και επειδή το υπέρτατο αγαθό της ζωής και της υγείας δεν είναι διαπραγματεύσιμο απαιτούμε:

 Να διευρυνθούν οι ομάδες υψηλού κινδύνου και να επεκταθεί το δικαίωμα ειδικής άδειας με πλήρεις αποδοχές.
 Να ξεκαθαριστούν οι ασάφειες που προκύπτουν από τους γενικούς όρους «βαριά πνευμονοπάθεια» και «βαριά καρδιοπάθεια» που αναφέρονται στην Κ.Υ.Α (Φ.Ε.Κ. /928/Β/18-03-2020).
 Να δικαιούνται ειδική άδεια απουσίας όσοι διαμένουν με άτομα που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη με COVID-19, προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεία των οικείων τους.
 Να συμπεριληφθούν όλοι οι συνάδελφοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, με ασθένειες και μεγάλη ηλικία στις ευπαθείς ομάδες και συνακόλουθα στις σχετικές άδειες.
 Να υπάρξει ειδική μέριμνα για τις άδειες (αναρρωτικές και ειδικού σκοπού) των αναπληρωτών και των εκπαιδευτικών που είναι σε εγκυμοσύνη. Καμία περικοπή στο μισθό, το επίδομα μη ληφθείσας αδείας και φυσικά στην προσμέτρηση της προϋπηρεσίας τους! 

ΛΗΞΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΩΝ ΓΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΜΟΙΒΑΙΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ

 ΠΡΟΣΟΧΗ: Η Προθεσμία υποβολής αιτήσεων απόσπασης α) από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, β) σε ΚΕΣΥ, γ) σε ΣΜΕΑΕ και ΕΕΕΕΚ, δ) σε Μουσικά Σχολεία, ε) σε Καλλιτεχνικά Σχολεία και στ) σε Εκκλησιαστικά Σχολεία λήγει την Δευτέρα  11-05-2020 και ώρα 12:00.

 Επίσης τη Δευτέρα 11 Μαΐου λήγει η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων αμοιβαίας μετάθεσης! Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να υποβάλουν έγκαιρα τις αιτήσεις τους! 

ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

1.ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

Υπάρχουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης που δεν περιλαμβάνεται στο τωρινό νομοσχέδιο. Πριν τις εκλογές της 7ης Ιουλίου ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης. Είχαν υποβληθεί 304 φάκελοι για την Πρωτοβάθμια και άλλοι 356 για τη Δευτεροβάθμια! Μετά τις εκλογές και το σχηματισμό κυβέρνησης από τη ΝΔ  η νέα ηγεσία του Υπουργείου πάγωσε –απλά- τη διαδικασία! Αυτή τη στιγμή 23 Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε όλη την εκπαίδευση λειτουργούν με αναπληρωτή Διευθυντή Εκπαίδευσης τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων! Παράλληλα υπάρχουν και σοβαρά νομικά ζητήματα με ακυρωτικές αποφάσεις δικαστηρίων! Επιπρόσθετα υπάρχει το ζήτημα της επιλογής Διευθυντών και Υποδιευθυντών Σχολικών Μονάδων, των οποίων η θητεία λήγει το καλοκαίρι και φυσικά η διακηρυγμένη επιστροφή των Σχολικών Συμβούλων με τη διάλυση των σημερινών δομών στήριξης του εκπαιδευτικού έργου! Πολλοί εκπαιδευτικοί που κατέχουν θέση στελέχους, εκλήθησαν να αποφασίσουν για την αίτηση παραίτησής τους χωρίς να γνωρίζουν τι μέλλει γενέσθαι! Το επιτελικό κράτος πάνω από όλα!

Υπενθυμίζω ότι υπήρχε ειλημμένη(;) απόφαση για μη συμμετοχή των αιρετών σε όλα τα Συμβούλια Επιλογής Στελεχών για πρώτη φορά μετά το ΠΔ 1/2003! Προφανώς έτσι θα γίνει καλύτερα η επιλογή των Αρίστων…

Αναμένονται συνεπώς άμεσα ξεκάθαρες απαντήσεις για την επιλογή στελεχών και το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου. Θα δοθεί παράταση της θητείας των υπηρετούντων στελεχών της εκπαίδευσης η προγραμματίζεται κάτι διαφορετικό; Τα πάνω από 20000 στελέχη της εκπαίδευσης έχουν δικαίωμα να ξέρουν!

2.ΑΔΕΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
 

Στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς κυρίως είχε δημιουργηθεί μεγάλο ζήτημα για την 9μηνη άδεια ανατροφής τέκνου στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς! Δεν υπήρξε ενιαία αντιμετώπιση του ζητήματος κάτι που γεννά αδικίες! Κάτι τέτοιο ισχύει φυσικά και με τις άδειες των αναπληρωτών που αντιμετωπίζονται ως παιδιά ενός κατώτερου θεού! Είναι θετικό ότι οι άδειες ειδικού σκοπού αναφέρονται σε όλους τους εκπαιδευτικούς! Χρειάζονται όμως ξεκάθαρες απαντήσεις -και αν χρειαστεί νομοθετικές ρυθμίσεις- τι θα γίνει με την προϋπηρεσία τους, με το επίδομα μη ληφθείσας άδειας και τις περικοπές στο μισθό! Είναι γνωστό ότι αν η αναρρωτική ξεπεράσει τις 15 μέρες υπάρχουν σοβαρές παρενέργειες στους αναπληρωτές! Οι άδειες ειδικού σκοπού  δεν πρέπει να έχουν σαφώς καμία επίπτωση σε όλα τα  δικαιώματα των αναπληρωτών! Θεωρώ αυτονόητο ότι το κλείσιμο των σχολείων λόγω της πανδημίας δεν θα έχει καμία επίπτωση στην εκπαιδευτική προϋπηρεσία των ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών! 

3.ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΣΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

Ανακοινώθηκαν στις 29 Απριλίου οι αποφάσεις για την αποδέσμευση 432 εκπαιδευτικών για μετάταξη σε διοικητικές θέσεις στα πλαίσια του Α΄ Κύκλου Κινητικότητας 2019 και 116 εκπαιδευτικών για το Β΄ Κύκλο Κινητικότητας 2018. Υπενθυμίζω ότι η αποδέσμευση δεν σημαίνει μετάταξη! Είναι απλά το πρώτο βήμα για την ολοκλήρωση της μετάταξης! Από τους 550 εκπαιδευτικούς που αποδεσμεύτηκαν ένα μικρό τμήμα τελικά θα μεταταγεί με βάση και τα νούμερα από τους προηγούμενους κύκλους κινητικότητας! Το επόμενο και καθοριστικό βήμα είναι η πολιτική βούληση για να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν οι μετατάξεις αυτές!

ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

Τις τελευταίες μέρες έφτασαν στις σχολικές μονάδες πολλές εγκύκλιοι για το άνοιγμα των σχολείων και για την αντιμετώπιση κρουσμάτων COVID-19. Τι μάθαμε από όλα αυτά;

1. Μετά από πολλές αντικρουόμενες απόψεις και παλινωδίες μάθαμε ότι ο ρόλος των παιδιών στην μετάδοση της νόσου στο γενικό πληθυσμό είναι υπό διερεύνηση!

2. Τα σχολεία θα πρέπει να είναι προετοιμασμένα για εμφάνιση κρουσμάτων COVID-19 στις μονάδες τους, ανεξάρτητα από το επίπεδο μετάδοσης της νόσου στην κοινότητα.

3. Μάθαμε από την κ. Κεραμέως ότι τα σχολεία –πριν να δεχτούν τους μαθητές- δεν χρειάζονται απολύμανση γιατί ήταν 2 μήνες κλειστά!

4. Σε κάθε σχολείο ο Διευθυντής σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων θα ασχολείται συστηματικά με τη διαχείριση της συγκεκριμένης κατάστασης που θα περιλαμβάνει: την καθημερινή εποπτεία της κατάστασης υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών για την έγκαιρη αναγνώριση παιδιών και εκπαιδευτικών με συμπτώματα συμβατά με τη νέα νόσο την καθημερινή επιτήρηση της εφαρμογής των μέτρων υγιεινής. την ψυχολογική ενίσχυση των μαθητών και εκπαιδευτικών με την συμβολή ειδικών επαγγελματιών όπου κριθεί απαραίτητο. Πρόκειται για ένα πολύ βαρύ φορτίο για τους Διευθυντές και τις Διευθύντριες των Σχολικών μονάδων που καλούνται να έχουν ιατρικούς και ψυχολογικούς ρόλους!

5. Σε κάθε εκπαιδευτική μονάδα ορίζεται ένας υπεύθυνος για τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων COVID-19, με τον αναπληρωτή του. Ο υπεύθυνος ενημερώνει το προσωπικό σχετικά με την αναγνώριση / διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων COVID-19. Με ποια κριτήρια αλήθεια θα γίνει η επιλογή του υπεύθυνου εκπαιδευτικού Covid-19; Καταλαβαίνουν κάποιοι ότι μιλάμε για εκπαιδευτικό που δεν έχει φυσικά εκπαιδευτεί για την αντιμετώπιση της πανδημίας;

6. Αν ένας μαθητής είναι θετικός στον  covid-19 θα επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο 3 ημερών από την υποχώρηση του πυρετού και την ύφεση των συμπτωμάτων του ΚΑΙ την παρέλευση τουλάχιστον 10ημέρου από την έναρξη των συμπτωμάτων. Οι συμμαθητές του τμήματος θα απομακρυνθούν από το σχολείο, με οδηγίες για στενή παρακολούθηση της υγείας τους και εφόσον δεν εκδηλώσουν κάποιο ύποπτο σύμπτωμα, θα επιστρέψουν μετά από 10 ημέρες. Το σχολείο φυσικά παραμένει ανοικτό! Για τους εκπαιδευτικούς σε περίπτωση θετικού τεστ τι θα γίνει; Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί που μοιράζονται το ίδιο γραφείο τι θα κάνουν; Οι εκπαιδευτικοί που μετακινούνται σε 2-3-4 σχολεία τι θα κάνουν; Δεν αναφέρεται κάτι…

7. Δεν θα πραγματοποιείται η πρωινή συγκέντρωση στον προαύλιο χώρο. Το πρόβλημα είναι πως με το προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα το διάλειμμα θα γίνεται ανά δύο διδακτικές ώρες δηλαδή μετά από 90 λεπτά!

8. Πολλά από τα σοβαρά και ουσιαστικά ερωτήματα που είχαμε απευθύνει παραμένουν φυσικά αναπάντητα! Απλώς μας είπαν για τον «εξαιρετικά αρνητικό αντίκτυπο στην παιδαγωγική διαδικασία και στην ψυχολογία των μαθητών μετά από μεγάλο διάστημα απουσίας από το σχολείο»! Ίσως γι αυτό θέλουν να φέρουν τις κάμερες μέσα στην σχολική τάξη!

Και κάτι τελευταίο. Είναι τουλάχιστον προκλητικό να εγκαλούνται οι εκπαιδευτικοί ότι δεν θέλουμε να επιστρέψουμε στα σχολεία! Ορισμένοι «αγανακτισμένοι» δημοσιογράφοι ήταν πολύ προκλητικοί και απαξιωτικοί το τελευταίο διάστημα! Και απευθύνονται σε ανθρώπους που περνάνε 35-40 χρόνια της ζωής τους σε μια σχολική αίθουσα για να στηρίξουν τη Δημόσια Παιδεία αλλά παράλληλα θέλουν και να προασπίσουν το Υπέρτατο αγαθό της Υγείας της εκπαιδευτικής κοινότητας! Αιδώς Αργείοι!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideutikoi
Πανελλήνιος Σύλλογος ΔΕ Ειδικής αγωγής: Δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
Δωρεά από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής Μονίμων Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
Πανελλήνιος Σύλλογος ΔΕ Ειδικής αγωγής: Δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση
Ομιλία του Κυριάκου Πιερρακάκη στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων στη συζήτηση για τον Κρατικό Προϋπολογισμό 2025
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση