Δεν είμαστε σκοταδιστές και ενάντιοι στην πρόοδο οι εκπαιδευτικοί
«Οι ασθενείς μαθητές χρειάζονται εξατομικευμένο πρόγραμμα, όχι live streaming»

Μερικές σκέψεις μου για τις "κάμερες στα σχολεία" 

1. Αν ένα σχολείο χρησιμοποιεί τα μέσα που παρέχει η τεχνολογία για να φέρει τους μαθητές σε επαφή με ένα σημαντικό πρόσωπο που δεν θα μπορούσε να παραστεί διά ζώσης στο σχολείο (όπως συμβαίνει στο πρόγραμμα “100mentors”, στο οποίο έχει συμμετάσχει και το δικό μας σχολείο, πάντα με έγκριση των κηδεμόνων των μαθητών που συμμετέχουν), δεν νομίζω ότι κανείς εκπαιδευτικός θα έφερνε αντίρρηση. Θα ήθελα π.χ. να δω π.χ. τον Αθανάσιο Φωκά, ή έναν παλιό απόφοιτο του σχολείου μας που διαπρέπει στον τομέα του, να μιλάει στους μαθητές με τηλεδιάσκεψη, ξέροντας ότι δεν μπορώ να τον φέρω διά ζώσης στο σχολείο.

2. Αν ένα σχολείο χρησιμοποιεί εργαλεία τηλεδιάσκεψης για δράσεις συνεργασίας με άλλα σχολεία, είτε της χώρας είτε του εξωτερικού, νομίζω και πάλι ότι κανείς εκπαιδευτικός δεν θα έφερνε αντίρρηση.

3. Αν ένα σχολείο χρησιμοποιεί εργαλεία τηλεδιάσκεψης για να παρακολουθήσει ένα πείραμα σε ένα πανεπιστημιακό εργαστήριο, ή μια καλλιτεχνική εκδήλωση που προβάλλεται με αυτό τον τρόπο, νομίζω ότι και πάλι κανένας δεν θα έφερνε αντίρρηση.

4. Προσωπικά, δεν θα έφερνα αντίρρηση στο να “συνδεθούμε” μια-δυο φορές από το σχολείο με έναν συμμαθητή που βρίσκεται για λόγους υγείας μακριά από το σχολείο για να δει τους συμμαθητές του και να χαρεί. 

Αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνεται κάθε μέρα, και κάθε ώρα, μέσα από την τάξη. Οι ασθενείς μαθητές χρειάζονται εξατομικευμένο πρόγραμμα, όχι live streaming. Δεν γίνεται, για να το πω ωμά, 8-9 να κάνεις μαθηματικά και 9-10 χημειοθεραπεία. Εκεί ίσως μπορεί να αξιοποιηθεί η εξ αποστάσεως διδασκαλία, αλλά σε εξατομικευμένο επίπεδο, με άλλο χρόνο, όχι μέσα από την τάξη.

Γι’ αυτόν τον λόγο, είναι απαραίτητο τα σχολεία να είναι εξοπλισμένα με εργαλεία που να τους ανοίγουν τέτοια παράθυρα στον κόσμο. Άλλο όμως αυτό, κι άλλο το να γίνεται ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος της τάξης εκτός σχολείου.

 Όχι γιατί μέσα στην τάξη κάνουμε πράγματα που δεν πρέπει να μάθει ο κόσμος, αλλά επειδή δεν έχει κανένα παιδαγωγικό αποτέλεσμα αυτού του είδους η διδασκαλία. Δεν βοηθάει τους εξ αποστάσεως μαθητές (που τί θα βλέπουν; Τον πίνακα, τον καθηγητή, κάποια παρουσίαση στις οθόνες, τους συμμαθητές τους; Μα αυτό θέλει πεντακάμερο συνεργείο και σκηνοθέτη. Θα εξασφαλίσει το Υπουργείο ένα τέτοιο για κάθε αίθουσα; …Αν θα βλέπει το παιδί μια οθόνη, ή ένα… πανοραμικό του πίνακα και δεν ακούει τον καθηγητή που είναι στην άλλη άκρη από το μικροφωνάκι ή γράφει στον πίνακα, και πέφτει και το ίντερνετ, τί θα καταλάβει;).  Θα νιώθει σαν “λαθραίος θεατής” μιας παράστασης στην οποία δεν μπορεί να συμμετέχει. Να μη σου τύχει. 

Για να έχετε μια εικόνα της πραγματικότητας στα σχολεία, για να προβάλλουμε ένα βίντεο ή ένα απλό powerpoint θα πρέπει να χρησιμοποιούμε εκ περιτροπής 1-2 αίθουσες που έχει το σχολείο (αν έχει), ενώ οι συνδέσεις έχουν τέτοια ταχύτητα, που οι εκπαιδευτικοί “χρησιμοποιούν” τα δεδομένα τους για να δείξουν κάτι στην τάξη, και, τις πιο πολλές φορές τον υπολογιστή τους.

Και, ασφαλώς, προκύπτουν πολλά νομικά ζητήματα προσωπικών δεδομένων. Ακόμη και αν η τροπολογία της κ. Κεραμέως δεν επιτρέπει τη μαγνητοσκόπηση και περαιτέρω αναμετάδοση, μπορεί αυτή να γίνει “με ένα απλό κινητό” – ποιος θα την εμποδίσει; Και ποιος θα το εκμεταλλευτεί αυτό το υλικό, με ποιο τρόπο; Τη στιγμή που δεν επιτρέπεται ούτε φωτογραφίες από την παρέλαση και τους σχολικούς αγώνες να ανεβάζουμε στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου.

Δεν είμαστε σκοταδιστές και ενάντιοι στην πρόοδο οι εκπαιδευτικοί. Δεν είμαστε ενάντιοι στο μέσο, άλλωστε στις ημέρες τις καραντίνας (ενόσω κάποιοι έλεγαν ότι κάνουμε διακοπές και πληρωνόμαστε), με ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΜΕΣΑ (και μετά από εκπαίδευση 20 ολόκληρων λεπτών) εφαρμόσαμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τόσο τη σύγχρονη όσο και την ασύγχρονη. Είμαστε ενάντιοι στην ΚΑΚΗ ΧΡΗΣΗ της τεχνολογίας, που μπορεί να εργαλειοποιηθεί για σκοπούς πολλούς και ποικίλους.

Μ’ ένα μαχαίρι κόβεις τα δεσμά σου. Μ’ ένα μαχαίρι κόβεις και λαιμούς. Το ζήτημα δεν είναι η τεχνολογία, αλλά η χρήση της.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
ΠΟΜΕΕΑ: Φιέστες και επικοινωνιακές εξαγγελίες για την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ
Οι εργαζόμενοι στην ειδική αγωγή καταγγέλλουν υποχρηματοδότηση, ελλείψεις προσωπικού και επικίνδυνες συνθήκες – Κάλεσμα σε μαζική πορεία στο Σύνταγμα...
ΠΟΜΕΕΑ: Φιέστες και επικοινωνιακές εξαγγελίες για την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ
κλειστά δημοτικά σχολεία
Σοκαριστικό περιστατικό σε σχολείο στο Αιγάλεω: Άνδρας περιφερόταν γυμνός έξω από δημοτικό
Οι αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι η παρουσία του άνδρα δημιούργησε φόβο και ανησυχία μεταξύ μαθητών και γονέων
Σοκαριστικό περιστατικό σε σχολείο στο Αιγάλεω: Άνδρας περιφερόταν γυμνός έξω από δημοτικό
poutin.jpg
Πούτιν: Αν η Ευρώπη θέλει πόλεμο, η Ρωσία είναι έτοιμη
Ο Ρώσος πρόεδρος υποστήριξε πως οι Ευρωπαίοι «δεν έχουν ειρηνική ατζέντα» και «επιμένουν σε όρους που δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτοί από τη Ρωσία»
Πούτιν: Αν η Ευρώπη θέλει πόλεμο, η Ρωσία είναι έτοιμη
ανδρο
Το «καρφί» Ανδρουλάκη για Τσίπρα: «Εμείς δεν έχουμε σπόνσορες για να μας παίζουμε μέρα-νύχτα»
Ο Ανδρουλάκης φαίνεται να στοχεύει έμμεσα τον Αλέξη Τσίπρα, εν μέσω του θορύβου που προκάλεσε η έκδοση του βιβλίου του πρώην προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ
Το «καρφί» Ανδρουλάκη για Τσίπρα: «Εμείς δεν έχουμε σπόνσορες για να μας παίζουμε μέρα-νύχτα»