Του Νίκου Μάστορα
Ποιός δουλεύει ποιόν;
Χτες από το υπουργείο Παιδείας διέρρευσε* εγκύκλιος που έγραφε τα εξής:
Το Υ.ΠΑΙ.Θ. προτίθεται να προβεί στην προμήθεια και παροχή εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών (laptop και tablet) στις σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, προκειμένου να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς ή/και μαθητές, λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια και τις ιδιαίτερες ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας.
Σύμφωνα με έγγραφο που εστάλη ΧΘΕΣ στους διευθυντές των σχολείων, στόχος είναι:
α) να υποστηριχθεί άμεσα η εκπαιδευτική διαδικασία, τόσο κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων για την αποφυγή και τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού όσο και μετέπειτα στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στόχων, για την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και για την υποστήριξη της διδασκαλίας και των νέων μορφών μάθησης.
β) να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία από όλους αφού πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές (σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης) είτε σε περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, είτε σε απομακρυσμένες περιοχές, είτε λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας μας δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης βασικού εξοπλισμού.
Την κατάσταση αυτή επιβαρύνει περαιτέρω το γεγονός ότι αρκετές οικογένειες δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό ηλεκτρονικών συσκευών για χρήση στο διαδίκτυο (π.χ. λόγω χαμηλού εισοδήματος, πολύτεκνες οικογένειες, τηλεργασία γονέων/κηδεμόνων)
Μάλιστα η χθεσινή εγκύκλιος ζητούσε η καταγραφή να γίνει επειγόντως -μέχρι σήμερα- γεγονός που εκνεύρισε τις συνδικαλιστικές ενώσεις των εκπαιδευτικων, πολλές από τις οποίες ζήτησαν να δηλωθούν ΟΛΟΙ οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοι.
Τι καταλάβατε εσείς λοιπόν; Ολα τα ΜΜΕ πάντως έγραψαν για χορήγηση εξοπλισμού σε όσους δεν έχουν κι η κ.Κεραμεως πήρε τα εύσημα, χωρίς κανένας να της ζητήσει διευκρινίσεις, αφού όσοι δέχεται τελευταία να δώσει συνέντευξη δεν είναι εκπαιδευτικοί συντάκτες. Ούτε και η ίδια έδωσε καμιά εξήγηση χτες.
Σίγουρα όμως δεν κατάλαβε κανείς αυτό που εντέλει διευκρίνιστηκε με άλλη εγκύκλιο σήμερα:
"Διευκρινίζουμε ότι η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)"
Τώρα τι να πει κανείς;
Πρέπει να μιλήσουμε για επιπολαιότητα ή είναι αυτονόητη;
Ακόμα και σε αυτό το θέμα επικοινωνιακή στρατηγική της μιας μέρας;
* Χρησιμοποιώ τη λέξη "διέρρευσε" γιατί το υπουργείο δεν ανακοίνωσε ποτέ επισήμως την εγκύκλιο, όπως συνηθίζει καιρό τώρα, με αποτέλεσμα παράγοντες να διαρρέουν ό,τι θέλουν όπου θέλουν. Εστάλη προς τους εκπαιδευτικούς, χωρίς να ανακοινωθεί στον Τύπο. Αποτέλεσμα, όποιος πρόλαβε την είδε. Είναι ένα μείζον πρόβλημα αυτό από τότε που ανέλαβε η συγκεκριμένη ηγεσία: το υπουργείο λειτουργεί με επιλεκτικές διαρροές και συνεντεύξεις όπου υπάρχει μεγάλη προβολή και λίγες αντιρρήσεις. Σήμερα ας πούμε, καποιοι παραγοντες διέρρευσαν στην εφημερίδα του κ.Μαρινάκη, την πιθανολογούμενη ύλη των πανελλαδικών. Καλά πραγματικά λίγη ντροπή δεν υπαρχει; Μπράβο για την επιτυχία στην εφημεριδα, αναζητείται όμως λίγη τσίπα από την πλευρά του υπουργείου (μα την ύλη των πανελλαδικών βρε αθεόφοβοι; ) που διέταξε, λέει, ΕΔΕ για τη διαρροή.
Ε, εδώ γελάνε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη