όχι παιδεία για λίγους και εκλεκτούς

Στην παράσταση διαμαρτυρίας συμμετείχαν οι ΕΛΜΕ: Καλλιθέας – Νέας Σμύρνης – Μοσχάτου, Α΄ Δυτικής Αττικής (Περιστέρι), Β΄ Αθήνας, Α΄ Δυτικής Αττικής (Θριάσιο), Γ΄ Δυτικής Αθήνας, Ε΄ Αθήνας και Άνω  Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής και οι ΣΕΠΕ: Αμαρουσίου, Περιστερίου και Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου – Φυλής. Επίσης, συμμετείχαν το Συντονιστικό Αναπληρωτών και Αδιορίστων Εκπ/κών και μέλη των ΔΣ ΟΛΜΕ και ΔΟΕ. Στη συνάντηση με τον Περιφερειακό Δ/ντή τέθηκαν από τα εκπαιδευτικά σωματεία τα εξής:

  1. Το έντονο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί εξαιτίας της αδυναμίας των Διευθύνσεων Β/βάθμιας Εκπ/σης να εξυπηρετήσουν τους συναδέλφους αναπληρωτές και αδιόριστους εκπ/κούς στην αυτοπρόσωπη κατάθεση δικαιολογητικών στο πλαίσιο της 2ΓΕ/2019 ώστε αυτά να περάσουν στον ΟΠΣΥΔ. Χιλιάδες συνάδελφοί μας δεν μπορούν να υποβάλλουν έγκαιρα τις αιτήσεις τους ώστε να συμπεριληφθούν στους πίνακες του ΑΣΕΠ για τους μόνιμους διορισμούς με συνέπεια αποκλεισμό και από τις προσλήψεις αναπληρωτών για πολλά χρόνια.
  2. Το ζήτημα της σύνταξης των πινάκων με τα οργανικά κενά και πλεονάσματα των Διευθύνσεων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπ/σης ενόψει της διενέργειας των μεταθέσεων και των μόνιμων διορισμών (ειδικής αγωγής).
  3. Το ζήτημα της μη έγκαιρης στελέχωσης και λειτουργίας των τμημάτων υποδοχής και των ΔΥΕΠ για τα παιδιά προσφύγων και μεταναστών και η πολύ μειωμένη προσέλευσή τους στα σχολεία.
  4. Το ζήτημα των υπολοίπων κενών σε Δημοτικά, Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ στην Αττική και σε όλη την Ελλάδα.
  5. Το ζήτημα του ωραρίου των συναδέλφων με σοβαρές ασθένειες.
  6. Το ζήτημα του πειθαρχικού των συναδέλφων Χρόνη και Βαϊνά, που εξελισσόταν παράλληλα.

Για το πρώτο ζήτημα τέθηκε ξεκάθαρα στον Περιφερειακό Δ/ντή ότι τα εκπαιδευτικά σωματεία και η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ δεν πρόκειται να ανεχθούν τον αποκλεισμό συναδέλφων αδιόριστων εκπαιδευτικών από τους πίνακες κατάταξης διοριστέων των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ εξαιτίας διοικητικών αδυναμιών και ανεπάρκειας των διοικητικών υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ, ζητώντας να δοθεί μεγάλη παράταση στην υποβολή των δηλώσεων των αδιόριστων εκπαιδευτικών μέσω των Δ/νσεων Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης. Δήλωσε ότι το πρόβλημα δεν είναι τόσο εκρηκτικό και θα εξεταστεί ξανά λίγο πριν τη λήξη της προθεσμίας της 6 Μάρτη για την 2ΓΕ. Αποκάλυψε ότι από κοινού με παράγοντες του ΥΠΑΙΘ αποφάσισαν τα χαρτάκια προτεραιότητας και τα ηλεκτρονικά ραντεβού στις ΔΔΕ και ποιοι είναι ουσιαστικά υπεύθυνοι για την ταλαιπωρία πολλές φορές από τις 5 το πρωί.             Τρεις μέρες μετά την παρέμβασή μας ο ΑΣΕΠ ανακοίνωσε παράταση των ηλεκτρονικών εγγραφών μέχρι 28/2 και το ΥΠΑΙΘ παράταση για την προθεσμία αυτοπρόσωπης υποβολής δικαιολογητικών: για τους υποψηφίους της 2ΓΕ/2019  έως και την Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020 και για τους υποψηφίους των 1ΓΤ/2020 και 2ΓΔ/2020 έως και την Τρίτη 17 Μαρτίου 2020.

Για το δεύτερο ζήτημα δηλώθηκε από την πλευρά των εκπαιδευτικών σωματείων η κάθετη αντίθεσή τους στον τρόπο με τον οποίο συντάσσονται οι πίνακες οργανικής σύνθεσης των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης, διότι δεν απηχούν στο ελάχιστο τις πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό των Δημόσιων Σχολείων και Νηπιαγωγείων, από τη στιγμή που πάνω από 42.000 αναπληρωτές καλύπτουν πάγιες ανάγκες σε όλη την εκπαίδευση και είναι οργανικά κενά οι περισσότερες θέσεις που καλύπτουν. Επιπλέον, τονίστηκε η ιδιαίτερα πιεστική, από άποψη χρόνου, έκδοση των σχετικών εγκυκλίων και η fast track διαδικασία που ακολουθήθηκε για την έκδοση των πινάκων οργανικής σύνθεσης του προσωπικού από τα ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ, η οποία δεν δίνει κανένα λόγο στους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν και να καταγράψουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά ακόμη και στα Υ.Σ. Δήλωσε αναρμοδιότητα.

Για το ζήτημα της εκπαίδευσης των προσφύγων αρχικά αρνήθηκε τις αναφορές για διάλυσή της υποστηρίζοντας ότι καταβάλλονται προσπάθειες «συμπερίληψης όλων των παιδιών με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο» στις δομές εκπαίδευσης. Τονίστηκε από την πλευρά των σωματείων ότι η εκδίωξη των προσφύγων από τον αστικό ιστό και η μη έγκαιρη στελέχωση των ΔΥΕΠ και των τμημάτων υποδοχής, το πρόβλημα μετακίνησης από και προς τα σχολεία είναι οι βασικές αιτίες που μειώθηκε ο αριθμός των μαθητών των παιδιών προσφύγων και μεταναστών που φοιτούν στις δομές αυτές της Δημόσιας Εκπ/σης. Ζητήθηκε από τον Περιφερειακό πλήρης ενημέρωση για τις ενέργειες του ΥΠΑΙΘ και της Περιφερειακής Δ/νσης ώστε να πάψει να υφίσταται ο αποκλεισμός χιλιάδων παιδιών από τις δομές της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Η αλήθεια είναι ότι τη σχολική χρονιά 2018-19 πανελλαδικά υπήρχαν περίπου 28.000 παιδιά-πρόσφυγες που μπορούσαν να παρακολουθήσουν το σχολείο. Από αυτά φοίτησαν στα σχολεία μόνο 12867 με διάφορους τρόπους (ΔΥΕΠ, ΖΕΠ 1, ΖΕΠ 2, Τμήματα Ένταξης, κανονικές τάξεις), με βάση στοιχεία του ΥΠΑΙΘ τον Ιούνη 2019.  

Ο ΠΔΕ σημείωσε ότι τον Γενάρη του 2020 υπήρχαν 13500 προσφυγόπουλα σε όλες τις δομές πανελλαδικά. Συνολικά  το 2019 έφτασαν στην Ελλάδα 60.363 πρόσφυγες και μετανάστες (που προστίθενται στους παραμένοντες) και είναι διπλάσιοι σε σχέση με τους  31.023  που έφτασαν στη χώρα το 2018!...  Επειδή, με βάση τα στοιχεία της  Unicef  οι μισοί από τους πρόσφυγες είναι παιδιά, καταλαβαίνουμε ότι οι επίσημοι αριθμοί των 13500 προσφυγόπουλων στα σχολεία για το 2019-20 είναι πολύ κάτω και από το 40% (του συνολικού τους αριθμού) της προηγούμενης σχολικής χρονιάς 2018-19, πράγμα που επιβεβαιώνει εμφατικά την όξυνση της αντιπροσφυγικής πολιτικής κυβέρνησης - Ε.Ε.

Για το ζήτημα του αριθμού των εναπομεινάντων κενών σε όλα τα σχολεία της περιφέρειας Αττικής και την κάλυψή τους  δεν έδωσε καμιά απάντηση, έδειξε να απόρησε που το θέσαμε και να το έχει ήδη καταχωρημένο στα αζήτητα. Η απάντηση στο ερώτημα που τέθηκε στον ΠΔΕ αν υπάρχουν ακόμα κενά που δεν έχουν καλυφθεί δόθηκε στις 28/2  από το ΥΠΑΙΘ, με την πρόσληψη 1214 αναπληρωτών και συνολικά πάνω από 42.000 από την αρχή της χρονιάς.

Για το ζήτημα των συναδέλφων με σοβαρές ασθένειες δήλωσε ότι αντιμετωπίζεται με βάση τις εισηγήσεις των ΠΥΣΔΕ. Για το ζήτημα του πειθαρχικού των συναδέλφων δασκάλων Χρόνη και Βαϊνά, δήλωσε ότι δεν έχει σχέση με το Πειθαρχικό που συνεδρίαζε την ώρα της διαμαρτυρίας μας. Να σημειώσουμε ότι οι συνάδελφοι τελικά αθωώθηκαν για πολλοστή φορά από το 2011 που ήταν τότε εκλεγμένοι αιρετοί σε ΠΥΣΠΕ της Αττικής και μηνύθηκαν από υποψήφιο διευθυντή.

Γενικά, οι απαντήσεις που λάβαμε ουσιαστικά δεν προσέθεσαν τίποτα καινούργιο σε ό,τι αφορά τις εφαρμοζόμενες από το ΥΠΑΙΘ και την κυβέρνηση αντιλαϊκές – αντικεπαιδευτικές πολιτικές, αφού υπεραμύνθηκε των πολιτικών αυτών, δικαιολογώντας τα αρνητικά αποτελέσματα αυτών και ανάγοντάς σε «αβλεψίες» και «αδυναμίες» του συστήματος. Από την πλευρά των εκπαιδευτικών σωματείων τονίσαμε για άλλη μια φορά ότι ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΚΑΝΕΝΟΣ/ΚΑΜΙΑΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΥ/ΑΔΙΟΡΙΣΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΔΙΟΡΙΣΤΕΩΝ ΛΟΓΩ ΑΔΥΝΑΜΙΩΝ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΥΣ/ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ. Αν χρειαστεί, θα επανέλθουμε με νέα παράσταση διαμαρτυρίας και κινητοποίηση και στην Περιφερειακή Δ/νση Αττικής, αλλά και στο ΥΠΑΙΘ για όλα τα παραπάνω ζητήματα.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

20160812_20pragm_arxaia_0.jpg
Όσα λες είναι ἔπεα πτερόεντα. Μάθε ότι αρχή άνδρα δείκνυσι : Τι σημαίνει ο συνδυασμός αυτός νεοελληνικής και αρχαίας ελληνικής γλώσσας;
Με τον όρο αρχαία ελληνική γλώσσα αναφερόμαστε τη μορφή της ελληνικής γλώσσας, που ομιλούνταν κατά τους αρχαϊκούς χρόνους και την κλασική αρχαιότητα...
Όσα λες είναι ἔπεα πτερόεντα. Μάθε ότι αρχή άνδρα δείκνυσι : Τι σημαίνει ο συνδυασμός αυτός νεοελληνικής και αρχαίας ελληνικής γλώσσας;