Σκληρή αντιπαράθεση ΟΙΕΛΕ με σχολάρχες για αύξηση ωραρίου και κατάργηση ωρίμανσης
Να εφαρμοστούν οι ντιρεκτίβες του ΟΟΣΑ και να αυξηθεί το ωράριο των εκπαιδευτικών, με κατάργηση της «ωρίμανσης» ζητά ο ΣΙΣ - «Η Μπανανία του 2014-16 δεν θα επανέλθει, παρά τους ευσεβείς τους πόθους», απαντά η ΟΙΕΛΕ

Με αιχμή την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, την κατάργηση των ωριμάνσεων και την αξιολόγηση, συνεχίζεται η αντιπαράθεση της Ομοσπονδίας των των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) με το Σύνδεσμο Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ) που αντιπροσωπεύει τους σχολάρχες. 

Με νέα ανακοίνωσή του σήμερα, ο ΣΙΣ επιτέθηκε στην ΟΙΕΛΕ για προηγούμενη ανακοίνωσή της, η οποία δεν άργησε να ανταπαντήσει. Το ζήτημα τη αντιπαράθεσης αφορά στην πρόταση του ΣΙΣ που ζητά να εφαρμοστούν οι ντιρεκτίβες του ΟΟΣΑ και να αυξηθεί το ωράριο των εκπαιδευτικών, με κατάργηση της «ωρίμανσης».  ώστε να  μειωθούν τα κενά στα σχολεία  και να γλιτώσει χρήματα ο κρατικός προϋπολογισμός.

Για το ζήτημα αυτό, η ΟΙΕΛΕ ενημέρωσε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ ότι αντιδρά καθώς η πρότασή αυτή, αν εφαρμοστεί, θα οδηγήσει σε χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών και εκατοντάδων ιδιωτικών εκπαιδευτικών και σε σημαντικές μειώσεις μισθών, και σε επιπλέον αύξηση ωραρίου για τους συναδέλφους με μεγαλύτερη προϋπηρεσία, ενώ αναφέρει πως οι σχολάρχες δεν αναφέρουν ούτε μια λέξη για το πλήθος παρανομιών στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Σήμερα λοιπόν, ο ΣΙΣ απάντησε με την ακόλουθη  ανακοίνωση:

"Η ΟΙΕΛΕ σε ανακοίνωση της Παρασκευής, 7/2/2020, καταγγέλλει -σε… δραματικούς  τόνους- την παρέμβαση του ΣΙΣ για το πρόβλημα των αναπληρωτών, κατηγορώντας τα ιδιωτικά σχολεία ότι δήθεν «υπαγορεύουν» πολιτικές στο Υπουργείο Παιδείας. Οφείλουμε, πρώτα από όλα, να υπενθυμίσουμε ότι πέρασαν οι εποχές όπου τα δελτία τύπου των Υπουργών Παιδείας της προηγούμενης κυβέρνησης είχαν ηλεκτρονικό αποτύπωμα συντάκτη «oiele» και οι Υπουργοί νομοθετούσαν καθ‘ υπαγόρευση της ΟΙΕΛΕ..

Ο ΣΙΣ ουδέποτε επιδίωξε να ασκήσει πολιτική, αλλά είναι ένας υπεύθυνος φορέας, με τεράστια τεχνογνωσία πάνω στην παροχή πραγματικά ποιοτικής εκπαίδευσης. Ο ΣΙΣ εκπροσωπεί τα ιδιωτικά σχολεία, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα που κράτησαν ψηλά τη σημαία της αριστείας στην χώρα μας αυτή τη δύσκολη δεκαετία, αυτά των οποίων οι μαθητές πέτυχαν σε όλα τα πεδία του PISA 2015 και 2018 υψηλότερες βαθμολογίες όχι μόνο από τον μέσο όρο των δημοσίων σχολείων αλλά και από τον μέσο όρο όλων των ιδιωτικών σχολείων των χωρών μελών του ΟΟΣΑ (έρευνα διαΝΕΟσις 11/2019), αυτά των οποίων οι μαθητές προηγούνται των συνομηλίκων τους στα κρατικά, κατά δύο εκπαιδευτικά έτη.

Εκπροσωπώντας εκπαιδευτικούς οργανισμούς με αυτή την τεχνογνωσία, υπενθυμίσαμε τις προτάσεις του ΟΟΣΑ για εξορθολογισμό της σχέσης κόστους και απόδοσης της κρατικής εκπαίδευσης. Το θέμα του κόστους της κρατικής εκπαίδευσης, πράγματι, δεν είναι ένα θέμα που αφορά άμεσα τα ιδιωτικά σχολεία, όμως απασχολεί κάθε Έλληνα πολίτη που βλέπει την τεράστια δαπάνη που επωμίζεται να έχει χαμηλή απόδοση και αναρωτιέται για τους λόγους. Προφανώς, οι κύριοι της ΟΙΕΛΕ, ως (εκτός κάθε λογικής) μισθοδοτούμενοι από τον κρατικό προϋπολογισμό, διεγείρονται αρνητικά σε κάθε πρόταση μείωσης κρατικών δαπανών, ξεχνώντας τις περιπέτειες στις οποίες μπήκε η χώρα μας στο παρελθόν εξαιτίας πρακτικών αλόγιστης κρατικής σπατάλης. Η κατάργηση της ωρίμανσης δεν είναι μια πρόταση του ΣΙΣ, αλλά είναι καλή πρακτική που μπορεί να βοηθήσει στη σύγκλιση του ωραρίου, να απαντήσει στο καμπανάκι που επί χρόνια χτυπάει ο ΟΟΣΑ και ταυτόχρονα να απελευθερώσει πόρους ώστε η κρατική εκπαίδευση να αναβαθμιστεί.

Επιχειρούν να απαντήσουν, όμως, οι κύριοι της ΟΙΕΛΕ, και σε κάτι ακόμα: στο ερώτημα για ποιο λόγο φεύγουν οι εκπαιδευτικοί από τα ιδιωτικά σχολεία όταν διορίζονται αναπληρωτές. Στην ανακοίνωσή τους, απαριθμούν δήθεν αιτίες που ταιριάζουν με τον διαχρονικό πόλεμο λάσπης και τους μύθους με τους οποίους επιδιώκουν να σπιλώνουν τα ιδιωτικά σχολεία. Όμως τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά: ο μοναδικός λόγος για τον οποίο αναγκάζονται να φεύγουν οι εκπαιδευτικοί από τα ιδιωτικά σχολεία μόλις διορίζονται αναπληρωτές, είναι η ποινή που αντιμετωπίζουν σε περίπτωση που δεν δεχτούν, είτε μέσω αποκλεισμού από τους πίνακες, είτε μέσω απώλειας μοριοδότησης. Και η πρότασή μας, είναι ακριβώς σε αυτή την κατεύθυνση: να μην «τιμωρείται» ο ευσυνείδητος εκπαιδευτικός που δεν θέλει να εγκαταλείψει την τάξη του στη μέση της χρονιάς, αντίθετα, να μοριοδοτείται κανονικά. Το συνδικαλιστικό όργανο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, αν πραγματικά ενδιαφερόταν για το συμφέρον τους, θα έπρεπε να είναι δίπλα σε αυτή την πρόταση.

Τέλος, μέσα στην -βιαστική- τους ανακοίνωση, η ΟΙΕΛΕ αναρωτιέται… «σε ποια χώρα, πλην της υποσαχάριας Αφρικής ίσως, απαγορεύεται να παραιτείται κάποιος από τη δουλειά του

 Απάντηση: φυσικά σε καμία. Ακριβώς όπως σε καμία δεν απαγορεύεται σε έναν εργοδότη να αντικαταστήσει έναν εργαζόμενο που δεν αποδίδει. Καιρός λοιπόν να απαλλαχθούμε από τις στρεβλώσεις που κληρονόμησε η εχθρότητα προς την ιδιωτική εκπαίδευση, καιρός να πάψουμε να ζούμε με πρακτικές… υποσαχάριας Αφρικής"

«Για τις παρανομίες στην ιδιωτική εκπαίδευση ούτε λέξη» απαντά η ΟΙΕΛΕ

"Αντιλαμβανόμαστε ότι οι εκπρόσωποι της συντεχνιακής ομάδας που έχει αναγορεύσει ως μοναδικό της στόχο το κέρδος (πού είναι όλα αυτά τα χρόνια, άραγε, οι επιστημονικές-ερευνητικές θέσεις του Συνδέσμου των σχολαρχών με την «τεράστια τεχνογνωσία» για την Παιδεία, πέραν αυτών για ελεύθερες απολύσεις, μειώσεις μισθών και αυξήσεις ωραρίου;) έχουν πανικοβληθεί από τον ξεσηκωμό ολόκληρου του κόσμου της εκπαίδευσης απέναντι στο νέο αντικοινωνικό-αντιεκπαιδευτικό τους παραλήρημα (ας ρίξουν μια ματιά στο τι λένε οι πολίτες στα social media και σε ενημερωτικές ιστοσελίδες για το νέο «κατόρθωμά» τους…)

Θα τους συμβουλεύαμε, αντί να προδίδονται για την απόλυτη ασχετοσύνη τους σχετικά με το χώρο της παιδείας, να γυρίσουν και να δουν τα σοβαρά ιδιωτικά σχολεία που λειτουργούν ως χώροι παροχής εκπαίδευσης, πολιτισμού και αγωγής, με σεβασμό στο παιδί, στο γονιό και στα ανθρώπινα και εργασιακά δικαιώματα εκπαιδευτικών και λοιπών εργαζόμενων.

ΥΓ1 Για την ταμπακέρα (το πλήθος διαπιστωμένων παρανομιών στην ιδιωτική εκπαίδευση το τελευταίο διάστημα), ούτε κουβέντα…

ΥΓ2 Στις χώρες, πλην αυτών του Τρίτου Κόσμου που αυτοί φαντασιώνονται, απολύσεις εκπαιδευτικών και γενικώς εργαζόμενων δεν νοούνται χωρίς αιτιολόγηση κι εξέταση από εξειδικευμένους επιστήμονες. Η Μπανανία του 2014-16 δεν θα επανέλθει, παρά τους ευσεβείς τους πόθους…"

σχετικά άρθρα

Το πολυδιαβασμένο (ευτυχώς) άρθρο του Χαράρι: Ο κόσμος μετά τον κορονοϊό
Το πολυδιαβασμένο (ευτυχώς) άρθρο του Χαράρι: Ο κόσμος μετά τον κορονοϊό
Ο Ισραηλινός δημοσιογράφος και πολυδιαβασμένος συγγραφέας αναρωτιέται αν θα πρέπει να θυσιάσουμε την ιδιωτικότητα και τα προσωπικά μας δεδομένα, στον...
Το πολυδιαβασμένο (ευτυχώς) άρθρο του Χαράρι: Ο κόσμος μετά τον κορονοϊό
«Οφείλουμε ένα τεράστιο ευχαριστώ στους εκπαιδευτικούς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση»
«Οφείλουμε ένα τεράστιο ευχαριστώ στους εκπαιδευτικούς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση»
«Ελάχιστα τα παιδιά χωρίς διαδίκτυο - Φροντίσαμε να συνδέονται μέσω τηλεφώνου», δηλώνει μεταξύ άλλων η Νίκη Κεραμέως
«Οφείλουμε ένα τεράστιο ευχαριστώ στους εκπαιδευτικούς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση»