ΔΟΕ: Κρυφοί  κυβερνητικοί σχεδιασμοί σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης
Η απάντηση σχετικά με την αξιολόγηση παρατείνει τη στάση επιφυλακής. 

Κρυφούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης βλέπει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) το ΔΣ της οποίας συναντήθηκε χθες με την υπουργό Παιδείας κ.Νίκη Κεραμέως. Σε μια εκτενή -και αιχμηρή- της ανακοίνωση, η ΔΟΕ κάνει λόγο για αρνητικό κλίμα λόγω της επιμονής της κ.Κεραμέως στην αναγνώριση των κολεγίων και καταλογίζει στην υπουργό Παιδείας ότι δεν είχε να καταθέσει προτάσεις για τα θέματα της εκπαίδευσης  αλλά προχώρησε σε μια απλή ανακοίνωση προθέσεων.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται:

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμά πως κάποιες από τις  απαντήσεις που δόθηκαν από την πολιτική ηγεσία αποτυπώνουν απλά θετική πρόθεση που μένει να αποδειχτεί στην πορεία ως προς την υλοποίηση (πλήρης εφαρμογή δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, νέες θεματικές, επιμόρφωση). Με εξαίρεση τη δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, όπου πράγματι καταβάλλονται προσπάθειες, στα υπόλοιπα θέματα δεν υπάρχει κάποια ολοκληρωμένη πρόταση. Από το υπουργείο Παιδείας όμως περιμένουμε πράξεις και όχι απλά κατάθεση προθέσεων.

Για το ζήτημα των διορισμών το θετικό είναι ότι ξεκίνησαν. Το θεσμικό πλαίσιο δεν  είναι αποδεκτό από τη Δ.Ο.Ε.  και ο αριθμός τους είναι μεν σημαντικός αλλά είναι μικρός σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης.  Η απάντηση σχετικά με την αξιολόγηση παρατείνει τη στάση επιφυλακής.  Το ζήτημα που άνοιξε από την Υπουργό Παιδείας σε σχέση με νέα αντικείμενα στο Νηπιαγωγείο, αποκαλύπτοντας μια μη παιδαγωγικής οπτικής διάσταση στους σχεδιασμούς του Υπουργείου, μας κάνει ιδιαίτερα επιφυλακτικούς, μας προβληματίζει έντονα και μας οδηγεί στην ανάγκη ανάδειξης του πραγματικού ρόλου και της σημασίας του Νηπιαγωγείου με τρόπο ανάλογο με αυτόν που ακολουθήσαμε στη διεκδίκηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. Απαντήσεις που παραπέμπουν στο μέλλον και τις συνθήκες (δικαιώματα αναπληρωτών, συνδικαλιστικές τους άδειες, διάρκεια πινάκων, εκπαίδευση στο εξωτερικό, εξομοίωση) θα κριθούν και αυτές από την υλοποίησή τους.

Η ανυποχώρητη, όμως, στάση τις πολιτικής ηγεσίας σε κρίσιμα ζητήματα όπως αυτό του 3ετούς αποκλεισμού αλλά ιδιαίτερα των πτυχίων των κολεγίων, δημιουργεί ένα εξαιρετικά αρνητικό κλίμα.

Η εμμονή της Υπουργού Παιδείας στην υπεράσπιση μιας εξόφθαλμα ισοπεδωτικής για το δημόσιο πανεπιστήμιο και το δημόσιο σχολείο συνολικά, πολιτικής επιλογής (και όχι προσαρμογής σε ευρωπαϊκή οδηγία) δημιουργεί την αίσθηση ότι υπάρχουν κρυφοί  κυβερνητικοί σχεδιασμοί σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης. Αυτό σε συνδυασμό με την αναπτυσσόμενη κρυφή ιδιωτικοποίηση στην εκπαίδευση (όπως αναδείχτηκε στα συμπεράσματα της έρευνας που πραγματοποιήσαμε σε συνεργασία με την Εκπαιδευτική Διεθνή) κάνουν επιτακτική την ανάγκη του συντονισμού όλου του εκπαιδευτικού κόσμου (Δ.Ο.Ε.-Ο.Λ.Μ.Ε.-Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.- Πανεπιστημιακή κοινότητα) στην κατεύθυνση της υπεράσπισης και ενίσχυσης του δημόσιου αγαθού της Παιδείας.

 

ΔΟΕ: Τα 15 θέματα συζήτησης με την υπουργό Παιδείας - Τι απαντήσεις πήρε

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ιασωνας
Τροχαίο στην Βουλή: Οι αστυνομικοί πήγαν να ρίξουν ευθύνες στον νεκρό Ιάσονα
Ο βασικός αυτόπτης μάρτυρας και συνοδηγός του οχήματος επιχείρησε με την κατάθεσή του να αποδώσει εμμέσως ευθύνες στο νεαρό οδηγό της μηχανής
Τροχαίο στην Βουλή: Οι αστυνομικοί πήγαν να ρίξουν ευθύνες στον νεκρό Ιάσονα
ypaith
Εγκύκλιος για εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ: Μονιμοποίηση μόνο μετά από αξιολόγηση
Εγκύκλιος για τη μονιμοποίηση εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εγκύκλιος για εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ: Μονιμοποίηση μόνο μετά από αξιολόγηση
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
ΠΑΜΑΚ: 8ο Διεθνές Συνέδριο Εφαρμοσμένης Θεωρίας, Μακροοικονομικής και Εμπειρικής Χρηματοοικονομικής
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα (29/04) και την Τρίτη (30/04)
ΠΑΜΑΚ: 8ο Διεθνές Συνέδριο Εφαρμοσμένης Θεωρίας, Μακροοικονομικής και Εμπειρικής Χρηματοοικονομικής