Η αξιολόγηση που αργεί, η ενημέρωση που χάθηκε στο δρόμο και η υπουργός Παιδείας
Δεν πέρασαν παρά λίγες μέρες, ώσπου να επιβεβαιώσει η υπουργός Παιδείας τις πληροφορίες του alfavita.gr για το τι σχεδιάζεται στο ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. 

Του Νίκου Μάστορα

Στις 28 Ιανουαρίου, γράφαμε: "Το στίγμα των προθέσεων της κυβέρνησης για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών: θα το πάει σιγά-σιγά. Η αξιολόγηση θα ξεκινήσει από τη σχολική μονάδα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και μόνο κατόπιν, ανάλογα και με τις αντιδράσεις βέβαια, θα προχωρήσει στους εκπαιδευτικούς. Μπορεί να ακούγεται πολύ θετικό ότι θα οδηγεί  «σε επιμόρφωση εκπαιδευτικών εστιασμένη στις ανάγκες τους, ωστόσο αυτή πιθανότατα δεν είναι όλη η αλήθεια.», ανάμεσα σε άλλα. 

Πάντως η επιβεβαίωση δεν μας χαροποιεί ιδιαίτερα, γιατί απλά αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να περάσει μέτρα με τη μέθοδο της "σαλαμοποίησης", ώστε να μην ξεσηκωθούν οι εκπαιδευτικοί. Εδώ όμως,  θα πρέπει να κάνουμε και μια διαπίστωση: δεκαετίες στο χώρο του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ, έχουμε δει το modus operandi όλων των υπουργών Παιδείας, από τον Γιώργο Παπανδρέου και τον Γεράσιμο Αρσένη, μέχρι την κ.Κεραμέως.

Οφείλουμε λοιπόν να ενημερώσουμε ότι ποτέ κανενας άλλος υπουργός Παιδείας δεν υπήρξε τόσο αμελής, αν όχι αρνητικός με την ενημέρωση των δημοσιογράφων (πλην των "εκλεκτών" φυσικά). Ενα απλό παραδειγμα: Χθες συναντήθηκε με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ. Καμία επίσημη ενημέρωση μέχρι σήμερα το πρωί. Σα να μην υπάρχει καν γραφείο Τύπου στο υπουργείο Παιδείας. Κι όταν εκδίδεται κάποια ανακοίνωση ή παρέχεται ενημέρωση, αυτή έχει να κάνει κυρίως με το πόσο καλή είναι η κ.υπουργός και τι καλά που κάνει τη δουλειά της.

Ενδεικτικοί τίτλοι δελτίων Τύπου των τελευταίων ημερών:

Νέο ξεκίνημα για το ΔΟΑΤΑΠ – Τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών – Ο ΔΟΑΤΑΠ ως φορέας ενίσχυσης της εκπαίδευσης, της εξωστρέφειας, ως εργαλείο ανάσχεσης του “brain drain”

- Υπεγράφησαν οι πρώτοι μόνιμοι διορισμοί, στην ιστορία της χώρας, μέσω ΑΣΕΠ, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

-Συνέντευξη της ΥΠΑΙΘ Ν.Κεραμέως στο ρ/σ του ΑΠΕ Πρακτορείο & την εκπομπή "Την ίδια ώρα"

-Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως, για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών

Και λοιπά. Αλλά για τη συνάντηση με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ πχ, καμιά ενημέρωση.

Ούτε ενδιαφέρον να μάθει ο κόσμος τι συζητήθηκε και τι σχεδιάζεται, πέρα από την αναφορά της ίδιας της υπουργού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: "Μαζί με την Sofia Zacharaki συναντηθήκαμε σήμερα με αντιπροσωπείες της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ). Σταθερή μας επιδίωξη, οι ανοικτοί δίαυλοι επικοινωνίας, η ανταλλαγή απόψεων και ο εποικοδομητικός διάλογος με όλους τους φορείς της εκπαίδευσης" Τόσο αναλυτική. Προφανώς ο δημοσιογράφος θα μιλήσει και με τους εκπαιδευτικούς, όμως ούτε κουβέντα επισήμως; Απλά "εποικοδομητικός διάλογος;"

Το γραφείο Τύπου του υπουργείου Παιδείας δεν λειτουργεί σωστά (επιεικώς). Σταμάτησε να ανεβάζει στην επίσημη ιστοσελίδα του ακόμα και την καθημερινή αποδελτίωση του Τύπου για την εκπαίδευση, όπως έκανε καθημερινά τα προηγούμενα χρόνια. Περιμένει να του ζητηθεί ενημέρωση  αντί να ενημερώνει. Ούτε καν συνεντεύξεις Τύπου δεν θέλει να δίνει η υπουργός. Αν δεν κάνω λάθος, ως τώρα έχει δώσει μόλις μια. Τι φοβάται άραγε; Μήπως ότι δε θα μπορεί να ελέγξει τις ερωτήσεις;

Αυτή η ανυπαρξία ουσιαστικής επικοινωνίας της εκπαιδευτικής πολιτικής με την ενημέρωση πάντως, ίσως δεν είναι απλή άγνοια η αδιαφορία. Διότι ενίοτε μετατρέπεται σε  επιλεκτική πληροφόρηση.

Για παράδειγμα, η υπουργός είναι πρόθυμη να συμμετέχει σε τηλεοπτικά πανελς ή να μιλά σε φιλικά προς την κυβέρνηση μέσα, όταν όμως της ζητήθηκε απο το alfavita.gr μια απλή δήλωση ή άρθρο για το θέμα των στελεχών εκπαίδευσης στα πλαίσια μεγάλου αφιερώματος που δημοσιεύσαμε, άφησε να περάσει μαι εβδομάδα για να ...μην απαντήσει καν αρνητικά -μέσω αντιπροσώπου εννοείται. Εκτός κι αν στο υπουργείο Παιδείας περιμένουν ότι ο διαπιστευμένος δημοσιογράφος οφείλει να τους καλεί 30 φορές την ημέρα για να δεχθούν να του δώσουν κάποιο ψιχίο ενημέρωσης, ως να ήταν ιδιοκτήτες της.

Αυτά και καλή αξιολόγηση, η οποία βέβαια καλό είναι να ξεκινάει πρώτα απο τα «δικά μας», όπως λόγου χάρη η λειτουργία του υπουργείου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paideias
Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών: "Κλείδωσε" η ημερομηνία ανακοίνωσης των ονομάτων
Η πληρωμή των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών μπορεί να γίνει μέσω πόρων του εθνικού και συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Αναπτυξιακού...
Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών: "Κλείδωσε" η ημερομηνία ανακοίνωσης των ονομάτων
χιος
Το νησί που ζωντανεύει την 28η Οκτωβρίου με ένα μοναδικό έθιμο
Αν και ο Οκτώβριος δεν είναι μήνας που συνδέεται συνήθως με νησιωτικούς προορισμούς, υπάρχει ένα νησί που ξεχωρίζει χάρη στην ιστορία, την παράδοση...
Το νησί που ζωντανεύει την 28η Οκτωβρίου με ένα μοναδικό έθιμο
MATHITES
«Πέμπτη 6 Νοέμβρη κλειστά σχολεία»: Το μαθητικό κάλεσμα, τα αιτήματα και τι σημαίνει για την εκπαιδευτική ατζέντα
Κύρια αιτήματα: Όχι «τριπλές πανελλαδικές» – κάλυψη κενών – 15/τάξη στις Ομάδες Προσανατολισμού – ασφαλή κτίρια – λύσεις στη μετακίνηση – σεβασμός σε...
«Πέμπτη 6 Νοέμβρη κλειστά σχολεία»: Το μαθητικό κάλεσμα, τα αιτήματα και τι σημαίνει για την εκπαιδευτική ατζέντα
τεχνητή νοημοσύνη
Έρευνα: Οι μισοί μαθητές δεν μπορούν να ξεχωρίσουν αν το περιεχόμενο που παράγει η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι αληθινό
Περισσότεροι από τους μισούς μαθητές δεν μπορούν να διακρίνουν αν το περιεχόμενο που δημιουργεί η τεχνητή νοημοσύνη είναι αληθινό, σύμφωνα με νέα...
Έρευνα: Οι μισοί μαθητές δεν μπορούν να ξεχωρίσουν αν το περιεχόμενο που παράγει η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι αληθινό