Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής για την Ημερίδα QuaMMELOT
Την  Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020  και ώρες 8:30 έως 14:30, στο Αμφιθέατρο του  Ελληνικού Ινστιτούτου Παστέρ, η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης Αττικής  διοργάνωσε  ημερίδα  με θέμα: «Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα  Erasmus+ ‘QuaMMELOT’ και επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Καλές πρακτικές και προτάσεις»

Η  ημερίδα  πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο  του ευρωπαϊκού προγράμματος  Erasmus+ με τίτλο: Qualification for Minor Migrants Education and Learning Open access – On line Teacher-training (QuaMMELOT) (Προσόντα για την Εκπαίδευση των Ανηλίκων Μεταναστών και Ανοιχτή πρόσβαση σε επιμορφώσεις για Εκπαιδευτικούς), το οποίο σχεδιάστηκε και υλοποιείται από τέσσερις εθνικούς εταίρους, Ιταλία, Ελλάδα, Ισπανία και Δανία, καθένας από τους οποίους έχει αξιοσημείωτη εμπειρία με μαθητές/μαθήτριες μετανάστες και πρόσφυγες και τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Η διάρκεια του είναι 32 μήνες και θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο 2020. Στόχοι του προγράμματος είναι η  διασφάλιση ψυχολογικής υποστήριξης, η πνευματική ανάπτυξη και η σταδιακή ένταξη των παιδιών με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο στη σχολική εκπαίδευση, ώστε να περιοριστεί η σχολική διαρροή αυτής της μαθητικής ομάδας. Για την πραγματοποίηση αυτών των στόχων επιχειρείται η ανταλλαγή καλών διδακτικών πρακτικών και η δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας επιμορφωτικού υλικού, με ανοικτή και δωρεάν πρόσβαση, που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι/οποίες διδάσκουν στη χώρα μας σε σχολεία με Τάξεις Υποδοχής.

H ημερίδα αποσκοπούσε να προκαλέσει δημιουργικά ερεθίσματα στην εκπαιδευτική κοινότητα, να ενισχύσει τις βιωματικές δράσεις και να προωθήσει την ανταλλαγή ιδεών και  πρακτικών ενίσχυσης της συμπερίληψης  στις σχολικές μονάδες, μέσω του εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος QuaMMELOT. Ταυτόχρονα, έδωσε την ευκαιρία στους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες να διατυπώσουν απόψεις και μεθοδολογικές προσεγγίσεις  σχετικά με το ζήτημα της ομαλής ένταξης των μαθητών/μαθητριών με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο στο εκπαιδευτικό σύστημα της κάθε χώρας εταίρου. Επιπρόσθετα, παρουσιάστηκαν ενδεικτικά αποτελέσματα των δράσεων των εκπαιδευτικών που έχουν ήδη επιμορφωθεί.    

Ενημερωτικά, αναφέρουμε ότι oι θεματικές ενότητες  της επιμόρφωσης είναι:

Ενότητα 1: Νομοθετικό πλαίσιο (UNIFI)

Ενότητα 2: Πρώτη υποδοχή (UNIFI)

Ενότητα 3: Επικοινωνία και διαπροσωπικές σχέσεις (USE)

Ενότητα 4: Επικοινωνιακές δεξιότητες της γλώσσας υποδοχής (RDEAtt)

Ενότητα 5: Ενεργός πολιτειότητα (UNIFI)

Ενότητα 6: Μαθηματικά (RDEAtt)

Ενότητα 7: Πληροφορικός γραμματισμός (UNIFI)

Ενότητα 8: Ανάπτυξη καλλιτεχνικής και αισθητικής έκφρασης (VIFIN)

Ενότητα 9: Επικοινωνία και διαπροσωπικές σχέσεις (εμβάθυνση) (USE)

Ενότητα 10: Ενεργός πολιτειότητα (εμβάθυνση) (UNIFI).

Στην  ημερίδα συμμετείχαν  οι εταίροι του προγράμματος από την Ιταλία, την Ισπανία και τη Δανία, μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας της ΠΔΕ Αττικής, Στελέχη της Εκπαίδευσης, οι  Συντονιστές/Συντονίστριες Εκπαίδευσης Προσφύγων, Εκπρόσωποι Οργανισμών ή Φορέων  που δραστηριοποιούνται στο προσφυγικό/μεταναστευτικό ζήτημα, καθώς και οι επιμορφωθέντες του προγράμματος.

 Ευχαριστούμε όλους και όλες, που με εισηγήσεις τους τόνισαν τις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και τη σπουδαιότητα της συμπερίληψης παιδιών μεταναστών/προσφύγων στην εκπαιδευτική διαδικασία της χώρας υποδοχής.

Τέλος, ευχαριστούμε  την κα Φωτεινή Στυλιανοπούλου, Πρόεδρο του ΔΣ του Ινστιτούτου  Παστέρ και τους συνεργάτες της  για το ενδιαφέρον και τη συμπαράσταση στη διοργάνωση της επιμορφωτικής συνάντησης, τα μέλη της ελληνικής παιδαγωγικής ομάδας  για την παραγωγή του εκπαιδευτικού-επιμορφωτικού υλικού και την υποστήριξη των εκπαιδευομένων,  τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες  από τις χώρες – εταίρους  και το προσωπικό της ΠΔΕ Αττικής, που συνέβαλε στην άρτια οργάνωση αυτής της ημερίδας. 

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής

Δρ. Γεώργιος Κόσυβας    
 

24th January 2020

08:30 – 14:30

Amphitheatre of HELLENIC PASTEUR INSTITUTE

127 Vasilissis Sofias Avenue, s/n 11521, Athens

 

Time

Activity

Speaker(s)

08.30-09.30

 

Opening of the event

Interventions by IEP and international organizations

Coordinator: Georgios Kosyvas

Georgios Kosyvas, Regional Director for Primary and Secondary Education of Attica (RDPSEA), Project Manager and Coordinator of the QuaMMELOT Program in Greece

Fotini Stylianopoulou, President of the Executive Board of Hellenic Pasteur Institute

Prof. Raffaella Biagioli, University of Florence, Italy, Coordinator of QuaMMELOT Erasmus+ project

Yannis Antoniou, President of Institute of Educational Policy (IEP)

Tita Kaisari-Ernst, UNICEF Education Specialist

Polyxeni Passa, UNHCR Protection Associate

09.30-10.00

Presentation of the QuaMMELOT Project: Supporting Unaccompanied Foreign Minor (UFM) and Immigrant Students / Training Secondary school teachers to promote intercultural education and successful careers for immigrants in schools and beyond. Brief presentation of on-line platform.

Prof. Raffaella Biagioli, University of Florence, Italy; Coordinator of QuaMMELOT Erasmus+ project

10.00-10.30

Presentation of the results of monitoring QuaMMELOT Program online courses through a questionnaire developed in Greece

Georgios Kosyvas, RDPSEA, Project Manager and Coordinator of the QuaMMELOT Program in Greece

10.30-11.00

This school is my home”: Teaching Greek as a Second Language for Students with a refugee/migrant background

Georgios Simopoulos, Educational Consultant at UNICEF

11.00-11.30

Pedagogical approaches to mathematics teaching in multicultural classrooms. Resources and materials developed in the IncluSMe Project.

Chrissavgi Triantafillou, National & Kapodistrian University of Athens

11.30-12.00

Coffee Break

 

12.00-13.00

How can the QuaMMELOT project improve the foreign minors integration of each country in secondary education?

 

Country representatives:

  • Denmark: Maren Marie Pilegård Andersen, VIFIN Vejle

  • Greece: Charalampos Lontos, former Regional Director for Primary and Secondary Education of Attica

  • Italy: Alessandra Papa & Daniela Cecchi, Regional School Office of Tuscany

  • Spain: José Gonzalez-Monteagudo, University of Seville

Coordinator: Peveretou Afroditi

Four persons (coordinators or researchers of Denmark, Italy, Spain and Greece) (Round table)

 

(15 minutes per participant)

13.00-14:30

 

Voices, Good Practices and Proposals by the team of educators and the trainees who participated as students in the QuaMMELOT project carried out in Greece

Interventions by:

  • Katerina Arabatzi, Magda Kokkaliari (or Lymperopoulou Eleni or Athanassios Strantzalos), Stelios Markantonakis

  • Panagiota Amanatidou, Sofia Kalogridi, Asimina Rokka

Coordinator: Stelios Markantonakis

Three members of the Greek pedagogical team (task evaluators) and three teacher-trainees from Greece (Round table)

 

(10 minutes per person; 30 minutes for dialogue with the participants)

 

With appreciation to the Hellenic Pasteur Institute for kindly providing the conference venue.

                                    

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro-aei.jpg
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Ανακλήθηκε η διαγραφή φοιτητή
Ο φοιτητής, ο οποίος είχε ήδη ολοκληρώσει δύο ακαδημαϊκά έτη, διέκοψε τη φοίτησή του προκειμένου να εγγραφεί στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών...
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Ανακλήθηκε η διαγραφή φοιτητή
ekpa
Mήνυμα «SOS» Συγκλήτου ΕΚΠΑ προς Πιερρακάκη: Ασυντήρητες υποδομές, αδυναμία κάλυψης ανελαστικών δαπανών
Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ δεν λαμβάνει υπόψιν της το ουσιαστικό κριτήριο που αφορά στο πραγματικό κόστος λειτουργίας και συντήρησης, το οποίο εξαρτάται...
Mήνυμα «SOS» Συγκλήτου ΕΚΠΑ προς Πιερρακάκη: Ασυντήρητες υποδομές, αδυναμία κάλυψης ανελαστικών δαπανών