Ειδική Αγωγή: Εξειδικεύσου στη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και πολυεστιακή προσέγγιση
Το σεμινάριο που εστιάζει στην Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και την πολυεστιακή προσέγγιση στην Ειδική Αγωγή

Ανοικτές αιτήσεις έχει το νέο μοριοδοτούμενο εξ αποστάσεως σεμινάριο του Πανεπιστημίου Αιγαίου πάνω στην Ειδική Αγωγή που εξειδικεύει στην Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και την πολυεστιακή προσέγγιση στην Περιγραφή, ανίχνευση και διαφοροδιάγνωση διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών νοητικής καθυστέρησης χαρισματικότητας και κινητικής αναπηρίας/εγκεφαλικής παράλυσης των γενετικών συνδρόμων και της κινητικής αναπηρίας στην περιγραφή, ανίχνευση και διαφοροδιάγνωση ΔΕΠΥ (F90), διαταραχών διαγωγής, μεικτών διαταραχών διαγωγής και συναισθήματος  και διαταραχών συναισθήματος.

Το σεμινάριο είναι 7μηνης διάρκειας (420 ωρών) και μοριοδοτεί για διορισμούς και προσλήψεις σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. 

Ο ακριβής τίτλος είναι Ειδική Αγωγή: Ανίχνευση, Διαφοροδιάγνωση και Παρέμβαση και ξεκινάει στις 13 Ιανουαρίου (Ανοικτές αιτήσεις έως τις 21 Ιανουαρίου(

Πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως και ασύγχρονα χωρίς καθόλου υποχρεωτικές παρακολουθήσεις.

Το πρόγραμμα απευθύνεται στις ακόλουθες ομάδες ενδιαφερομένων:

- Σε όσους εντάσσονται στον χώρο της Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης ή θέλουν να ενταχθούν
-  Σε όσους αναπληρωτές και αδιόριστους εκπαιδευτικούς θέλουν να συγκεντρώσουν μόρια για το σύστημα διορισμών ή τις προσλήψεις στους πίνακες
- Σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και όλων των βαθμίδων
- Σε αποφοίτους ΑΕΙ-ΤΕΙ οι οποίοι επιθυμούν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του/της εκπαιδευτικού
- Σε παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους και απόφοιτους σχολών κοινωνικών και πολιτικών επιστημών
- Σε όσους θέλουν να εξειδικευτούν στο πεδίο της Ειδικής Αγωγής, στις μαθησιακές δυσκολίες και διαταραχές, στην διαταραχή αυτιστικού φάσματος, στα προβλήματα συμπεριφοράς βρεφών και παιδιών, στο ΔΕΠ-Υ, στη συμβουλευτική γονέων και εκπαιδευτικών, στη διαχείριση παιδιών ειδικών ομάδων στη σχολική τάξη, στη διαχείριση των χαρισματικών παιδιών, στην αντιμετώπιση διαταραχών επικοινωνίας κ.α.
-  Σε όσους φοιτούν ή έχουν ολοκληρώσει ΠΜΣ στην ΕΑΕ και άλλα πμσ στις επιστήμες της αγωγής
- Σε όσους εντάσσονται στον χώρο της Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης  ή θέλουν να ενταχθούν

pan_aigaioy


Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος

Η ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ) (ή συμπεριληπτική εκπαίδευση) αποτελεί επιστημονικό πεδίο αιχμής, με μεγάλο εύρος και σημαντική ζήτηση ως γνωστική περιοχή εξειδίκευσης στην Ελλάδα αλλά και τον διεθνή χώρο. Αντιπροσωπεύει ένα υπερβολικά σύνθετο κοινωνικό, φιλοσοφικό, εννοιολογικό και διδακτικό σύστημα τεχνικών και προσεγγίσεων, που στοχεύει στην εκπαιδευτική και ψυχολογική στήριξη όλων των παιδιών, εφήβων και ενηλίκων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες (ε.ε.α./α.). Στόχος του προγράμματος είναι η εμβάθυνση και η εξειδίκευση: (1) σε σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμογές ανίχνευσης, διαφοροδιάγνωσης (με βάση το ICD-10 του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας) και παρέμβασης στις κυριότερες μορφές ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, (2) σε διαδικασίες τροποποίησης ή προσαρμογής των μεθόδων διδασκαλίας και παρέμβασης στις μοναδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του/της μαθητή/τριας, καθώς και (3) σε πρακτικές παρέμβασης σε όλες τις εκφάνσεις των δυσκολιών (πρόληψη, θεραπεία, αντιστάθμιση).

Η πρωτοτυπία, αλλά και συνάμα η πρακτική αξία του προγράμματος, έγκειται στο ότι εστιάζει στο παιδί και ενήλικα με ε.ε.α./α. σε επίπεδο ανίχνευσης/εντοπισμού, διαφοροδιάγνωσης και αντιμετώπισης των ειδικών και μοναδικών χαρακτηριστικών που εμφανίζει, με βάση τις σύγχρονες τάσεις της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Αξίζει να επισημανθεί ότι η έδρα της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης τοποθετείται στις «ανθρώπινες σχέσεις» και προάγει αφενός την αξία του ατόμου ως ύπαρξη και όχι ως επίδοση, και αφετέρου, προάγει τον σεβασμό στη διαφορετικότητα του ατόμου την υποστήριξη όλων των μαθητών/τριών, την εργασία με τους/τις άλλους/ες και την προσωπική επαγγελματική εξέλιξη.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:

Να γνωρίζει βασικές έννοιες, όπως ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ), συμπεριληπτική εκπαίδευση, άτομο με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες (ε.ε.α./α.), ανίχνευση, διαφοροδιάγνωση και παρέμβαση.
Να ενστερνιστεί τις σύγχρονες αρχές της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
Να αποκτήσει γνώσεις και εργαλεία ανίχνευσης, διαφοροδιάγνωσης και αντιμετώπισης με βάση τις αρχές της συμπερίληψης.

Να κατέχει γνώσεις που αφορούν στις κυριότερες διαταραχές: Ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας, Ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές κινητικής λειτουργίας και μεικτές διαταραχές (λόγου και κίνησης), Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Δυσλεξία, δυσγραφία και δυσαναγνωσία, Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (ΔΑΔ) [ή Διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ)], Νοητική καθυστέρηση, Χαρισματικότητα, Γενετικά σύνδρομα, Κινητική αναπηρία/Εγκεφαλική παράλυση, ΔΕΠΥ, Διαταραχές διαγωγής, Mεικτή διαταραχή διαγωγής και συναισθήματος, Διαταραχές συναισθήματος:

Διαταραχή άγχους αποχωρισμού, φοβικού άγχους και κοινωνικού άγχους, Διαταραχές κοινωνικής λειτουργικότητας: Εκλεκτική αλαλία και διαταραχή προσκόλλησης, Διαταραχές της όρασης και Παθήσεις του ωτός

Να κατέχει βασικές αρχές παρέμβασης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών μέσα από μία πολυεστιακή προσέγγιση (ρόλος της οικογένειας, του σύγχρονου συμπεριληπτικού ψηφιακού σχολείου, κατάρτισης εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων).
Να εξοικειωθεί με τις βασικές συμπεριληπτικές πρακτικές με έμφαση σε μοντέλα συνδιδασκαλίας και στη διαμόρφωση του φυσικού περιβάλλοντος.
Να εστιάσει στις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας ως μέσο προώθησης της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.

Μοριοδότηση

Το πρόγραμμα μπορεί να αξιοποιηθεί σε οποιαδήποτε προκήρυξη της οποίας τα κριτήρια αντιστοιχούν στα χαρακτηριστικά του προγράμματος. Ενδεικτικά και όχι περιοριστικά/δεσμευτικά, στην παρούσα φάση, και με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, οι απόφοιτοι/ες μπορούν να λάβουν:

-> 2 Μόρια στο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ – αναπληρωτές και αδιόριστοι υποψήφιοι)
-> 10 μόρια για διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ
-> Ένταξη στους επικουρικούς πίνακες της ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ( Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019 ΑΡΘΡΟ 58 )

Διάρκεια (έναρξη - λήξη)

ΕΝΑΡΞΗ: 13 Ιανουαρίου
ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΩΣ: 27 Ιανουαρίου 2020

ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΚΟΣΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ (ΟΛΑ ΣΕ ΔΟΣΕΙΣ)

- Κανονικό κόστος: 630 ευρώ
- Άνεργοι ή και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί (5 πρώτοι): 455 ευρώ
- Διορισμένοι - μόνιμοι εκπαιδευτικοί: 555 ευρώ
- Άνεργοι ή και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί και αναπληρωτές: 555 ευρώ
- ΑμΕΑ: 520 ευρώ
- Μέλη πολύτεκνων οικογενειών: 520 ευρώ
-Απόφοιτοι του Παν/μιου Αιγαίου: 555 ευρώ
- Εγγραφή σε άλλο πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Παν/μίου Αιγαίου και του GoLearn: 555ευρώ
- Mέλη του προσωπικού του Παν. Αιγαίου και του συνεργαζόμενου φορέα: 555 ευρώ
- Ομαδική εγγραφή (άνω των δύο ατόμων): 490 ευρώ
- Ομαδική εγγραφή (άνω των τεσσάρων ατόμων): 465 ευρώ
- ΕΦΑΠΑΞ: 490 ευρώ

ΔΗΛΩΣΤΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΘΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕΙ ΜΑΖΙ ΣΑΣ)

 

σχετικά άρθρα

Με τον αντιπρόεδρο του Εδεσσαϊκού και...προφητείες σχολιάζει η ΕΡΑ τις παλινωδίες του υπουργείου Παιδείας
Με τον αντιπρόεδρο του Εδεσσαϊκού και...προφητείες σχολιάζει η ΕΡΑ τις παλινωδίες του υπουργείου Παιδείας
«Θα είναι σαν να έχετε τάμπλετ αλλά δεν θα έχετε» Νίκη Κεραμέως 2020 μ.Χ.
Με τον αντιπρόεδρο του Εδεσσαϊκού και...προφητείες σχολιάζει η ΕΡΑ τις παλινωδίες του υπουργείου Παιδείας
Πέθανε η Ελένη Κιούμπιτ - Αγωνίστηκε για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα
Πέθανε η Ελένη Κιούμπιτ - Αγωνίστηκε για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα
Έφυγε από τη ζωή μετά από μακρόχρονη ασθένεια η Ελένη Κιούμπιτ, ιδρυτικό μέλος και επί χρόνια γενική γραμματέας της Βρετανικής Επιτροπής για την...
Πέθανε η Ελένη Κιούμπιτ - Αγωνίστηκε για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα