Ερώτηση της Χ. Κεφαλίδου: Κατάργηση προγράμματος εκμάθησης ελληνικών στο Δημοτικό Σχολείο του Μάνχαιμ
Ερώτηση στη Βουλή

Μετά από 40 και πλέον χρόνια επιτυχημένης υλοποίησης, το Πρόγραμμα Εκμάθησης ελληνικών ως μητρικής γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο «Waldhofschule» στο Μανχάιμ, καταργείται από το Υπουργείο Παιδείας του κρατιδίου Βάδης Βυδεμβέργης, στερώντας από τους ομογενείς μας έναν σημαντικό συνδετικό κρίκο με την πατρίδα, την ελληνική παιδεία και τον πολιτισμό.

Το 1977, το Υπουργείο Παιδείας του συγκεκριμένου κρατιδίου ενέκρινε το «Versuch mit muttersprachlichen Klassen», ένα πειραματικό πρόγραμμα εκμάθησης της μητρικής γλώσσας, το οποίο ήταν το μοναδικό στη Βάδη Βυδεμβέργη.

Το Πρόγραμμα περιλάμβανε την ένταξη μαθημάτων μητρικής γλώσσας για παιδιά ελληνικής καταγωγής – των οποίων οι γονείς ζούσαν προσωρινά στη συγκεκριμένη χώρα - στα γερμανικά δημόσια σχολεία. Λειτούργησε αδιάλειπτα 42 χρόνια, δίνοντας τη δυνατότητα στα παιδιά των Ελλήνων ομογενών να διδαχθούν επτά ώρες την εβδομάδα ελληνική γλώσσα, ιστορία, θρησκευτικά και ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς με Ελληνίδα δασκάλα.

Με πρόσφατη απόφασή της η Υπουργός Παιδείας του κρατιδίου καταργεί το Πρόγραμμα με το επιχείρημα ότι εφόσον οι Έλληνες ομογενείς δεν θα γυρίσουν στην πατρίδα τους, εξέλειψε πλέον ο λόγος ύπαρξης και λειτουργίας του προγράμματος. Η Υπουργός προτείνει ως εναλλακτική λύση την απογευματινή εκμάθηση των ελληνικών με την αρμοδιότητα να ανήκει πλέον στο ελληνικό Προξενείο της Στουτγάρδης, το οποίο θα έχει την ευθύνη οργάνωσης και λειτουργίας του. Η λύση όμως αυτή δεν είναι η ενδεδειγμένη με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων να την απορρίπτει κατηγορηματικά, τονίζοντας ότι «δεν μπορούν να αφήσουν μια επιτυχημένη ‘συνταγή’ με σπουδαία αποτελέσματα και να πάνε σε μια ‘συνταγή’ περιορισμένων δυνατοτήτων». Η ελληνική ομογένεια είναι ανάστατη αφού το Πρόγραμμα αποτελεί ένα σημαντικό ζωντανό κύτταρο σύνδεσής τους με την πατρίδα και τα ελληνικά γράμματα.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται η Υπουργός:

  1. Είναι σε γνώση του Υπουργείου σας το θέμα της κατάργησης του συγκεκριμένου Προγράμματος;
  2. Έχει υπάρξει επικοινωνία με την ομόλογό σας στο Κρατίδιο της Γερμανίας, ώστε να διερευνηθεί η δυνατότητα άρσης της απόφασής της για την κατάργηση του Προγράμματος;
  3. Είναι διατεθειμένο το Υπουργείο σας να υποστηρίξει οικονομικά τη συγκεκριμένη δομή;
  4. Είναι στις προτεραιότητές του Υπουργείου σας να δημιουργηθούν νέα ενταγμένα τμήματα σε άλλα σχολεία με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό για τους Έλληνες μαθητές;
  5. Σε ποιες πρωτοβουλίες θα προχωρήσει το Υπουργείο σας με στόχο την ενίσχυση της ελληνομάθειας στα σχολεία του απόδημου ελληνισμού;
  6. Εντάσσεται στον σχεδιασμό του Υπουργείου σας η εφαρμογή του Προγράμματος του «Θερινού Σχολείου» στην Ελλάδα, οι πολιτιστικές ανταλλαγές και οι κατασκηνώσεις των ελληνοπαίδων του εξωτερικού;

                                                             

             Η Ερωτώσα Βουλευτής  

    Χαρά Κεφαλίδου

σχετικά άρθρα

Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Υπόμνημα προς την υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας, καθώς και τον πρόεδρο του ΙΕΠ
Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Η εταιρεία που εξαγόρασε 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας ζητά δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο της «κατανομής κινδύνων», όπως αυτού της...
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ
Η έρευνα διεξάγεται με στόχο τη διερεύνηση του βαθμού αποδοχής των μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλίας και εξέτασης από τους φοιτητές
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ