Κέντρο Αριστείας Φυσικών Καταστροφών ΕΚΠΑ: Χρειαζόμαστε δράσεις για παιδιά-θύματα κρίσεων και καταστροφών
H πρώτη ανοιχτή ημερίδα εργασίας (workshop) του Κέντρου Αριστείας Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών του ΕΚΠΑ πραγματοποιήθηκε στις 16 Δεκεμβρίου στο Αμφιθέατρο «Άλκης Αργυριάδης».

 Mέλη ΔΕΠ και εκπρόσωποι ερευνητικών ομάδων και εργαστηρίων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών έδωσαν το παρών στην Ημερίδα, παρουσιάζοντας το μέχρι τώρα έργο και την εμπειρία  τους, αλλά και τις δυνατότητες συμβολής τους στους 8 βασικούς στόχους - άξονες δράσης του Κέντρου.

Εκπρόσωποι από τα Τμήματα Ιατρικής, Νοσηλευτικής, Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος, Φυσικής, Ψυχολογίας και από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης παρουσίασαν εξειδικευμένες μελέτες και δράσεις, καθώς και στοχευμένα εργαλεία καλύπτοντας όλο το φάσμα ενεργειών πρόληψης και διαχείρισης καταστροφικών γεγονότων, από την εκπαίδευση μέχρι τις πρώτες βοήθειες και από την πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο μέχρι την ψυχολογική υποστήριξη. 

Έγινε αναφορά από τους συμμετέχοντες στην δυνατότητα συνδρομής του Κέντρου Αριστείας σε όλα τα στάδια μιας καταστροφής (προκαταστροφικό, συγκαταστροφικό, μετακαταστροφικό) και στην ωφελιμότητα δημιουργίας ενός Σώματος Εθελοντών, το οποίο θα μπορεί να συμβάλει μέσα από διεπιστημονική και διεπαγγελματική εκπαίδευση σε επισυμβείσες κρίσεις και καταστροφές.

Τονίστηκε η ανάγκη να ληφθούν όλα τα επιμέρους είδη καταστροφών στον σχεδιασμό των δράσεων. Ενδεικτικά αναφέρθηκαν οι υδρομετεωρολογικές καταστροφές, οι οποίες εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής οδηγούν συχνά σε ακραία καιρικά φαινόμενα, με καταστροφικά αποτελέσματα για την κοινωνία και δυσχεραίνουν την ανταπόκριση του συστήματος. Παράλληλα επισημάνθηκε η ανάγκη για μελέτες σεισμικής επικινδυνότητας και για τον καθορισμό τρόπων απόκρισης σε ένα αντίστοιχο καταστροφικό συμβάν. Τονίσθηκε, επίσης, ότι θα πρέπει να δοθεί η δέουσα σημασία σε θέματα βιολογικών κινδύνων, οι οποίοι πέρα από τις φυσικές καταστροφές, δίνουν μια άλλη διάσταση στην έννοια της καταστροφής και δυσχεραίνουν ιδιαίτερα την απόκριση σε μια τέτοια κατάσταση.

Οι δράσεις θα πρέπει να διασυνδέουν την έρευνα με τους φορείς, για την στήριξη της κοινότητας, τόσο στο επίπεδο της απόκρισης στην κρίση-καταστροφή, όσο και με σκοπό την επαναφορά στην προτέρα κατάσταση και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας. 

Ειδική μνεία έγινε στην ομάδα στόχο-παιδιά. Μέσω του Κέντρου Αριστείας μπορούν να οργανωθούν δράσεις στη σχολική κοινότητα, αλλά και επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών και των σχολείων που αντιμετωπίζουν προβλήματα και έχουν πληγεί από κρίσεις και καταστροφές, στηριζόμενοι σε ένα διεθνές μοντέλο με βάση τις εκπαιδευτικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες της κάθε κοινότητας.

Τέλος τονίστηκε η ανάγκη για κεντρικό συντονισμό στα θέματα ψυχικής θωράκισης της κοινότητας μετά από μία κρίση ή καταστροφή. Όποια μορφή και αν έχει μια κρίση, θα πρέπει να υπάρχει εκείνη η ψυχική και ψυχολογική ενίσχυση που να συνδράμει στην καλύτερη αντιμετώπιση της κατάστασης.

Ο Πρύτανης του ΕΚΠΑ καθηγητής Μελέτιος - Αθανάσιος Δημόπουλος ευχαριστώντας τους Επιστήμονες για τη συμμετοχή τους τόνισε, μεταξύ άλλων, τη βούληση του ΕΚΠΑ να συνδυάσει δυνάμεις σε τομείς αιχμής όπου ήδη μεμονωμένα μέλη ΔΕΠ ή ακαδημαϊκές μονάδες προσφέρουν σημαντικό έργο, καθιστώντας τα Κέντρα Αριστείας νησίδες εξωστρέφειας και προσφοράς έργου αιχμής προς όφελος της Κοινωνίας.

«Η αποτελεσματική και αποδοτική διαχείριση έχει αποδειχτεί στην πράξη ότι προϋποθέτει  συνεργασία, ομαδικότητα και οριζόντιες συνέργειες όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Το ΕΚΠΑ για μια ακόμη φορά πρωτοπορεί σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα» σχολίασε ο Καθηγητής Ιατρικής και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του Κέντρου Αριστείας Εμμανουήλ Πικουλής, ενώ κλείνοντας την ημερίδα ο Πρόεδρος του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής Καθηγητής Ευθύμης Λέκκας, τόνισε τη σπουδαιότητα της σύμπλευσης του Πανεπιστημίου με την κοινωνία και της δράσης του Κέντρου Αριστείας στην υπηρεσία των κοινωνικών αναγκών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αυγερινοπούλου
Γυμνάσια: Σφοδρές αντιδράσεις εντός της ΝΔ για τις συμπτύξεις τμημάτων
Οι Αυγερινοπούλου – Νικολακόπουλος ζητούν άμεση επανεξέταση για τις συγχωνεύσεις: Τι καταγγέλλουν, τι απαντά το Υπουργείο Παιδείας
Γυμνάσια: Σφοδρές αντιδράσεις εντός της ΝΔ για τις συμπτύξεις τμημάτων
oiele-sima-arxeio_0_0_0_0_0_3.jpg
ΟΙΕΛΕ: Πειθαρχική αναφορά κατά του Διευθυντή Λυκείου της Ιονίου Σχολής για παραβιάσεις της εκπαιδευτική νομοθεσίας
Καθυστερήσεις μισθοδοσίας, προσβλητικές συμπεριφορές και υπονόμευση του παιδαγωγικού κλίματος στο επίκεντρο της καταγγελίας
ΟΙΕΛΕ: Πειθαρχική αναφορά κατά του Διευθυντή Λυκείου της Ιονίου Σχολής για παραβιάσεις της εκπαιδευτική νομοθεσίας
koinonikoi_leitourgoi.jpg
Έντονη διαμαρτυρία των κοινωνικών λειτουργών για την άνιση κατανομή θέσεων στα σχολεία
Υπογραμμίζεται ότι η συγκεκριμένη ειδικότητα αποτελεί κεντρικό πυλώνα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, λειτουργώντας ως συνδετικός κρίκος μεταξύ σχολείου,...
Έντονη διαμαρτυρία των κοινωνικών λειτουργών για την άνιση κατανομή θέσεων στα σχολεία
Πίνακες εκπαιδευτικων
Πίνακες εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ 4ΕΑ/2025: Ανοικτή κληρωτίδα αύριο
Η ηλεκτρονική εφαρμογή του λογισμικού ανοικτής κληρωτίδας που θα χρησιμοποιήσει το ΑΣΕΠ στους πίνακες βασίζεται στην αρχή της τυχαιότητας
Πίνακες εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ 4ΕΑ/2025: Ανοικτή κληρωτίδα αύριο