Thumbnail
Γράφει η Ολυμπία Ζαραμπούκα

Με αφορμή το υπόμνημα της ΠΕΑΝ (για να το δείτε πατήστε ΕΔΩ) με το οποίο ισχυρίζεται εν πολλοίς, ότι οι γυμναστές είναι ακατάλληλοι για την προσχολική αγωγή, εφόσον κάποιος τρίτος, ουδέτερος, το διαβάσει ανεπηρέαστα, ξεκαθαρίζεται με σαφήνεια το γεγονός της διακριτότητας και εξειδίκευσης των ρόλων διαφορετικών εκπαιδευτικών κλάδων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση των νηπιαγωγών και των καθηγητών φυσικής αγωγής.

Οι νηπιαγωγοί για την νηπιακή αγωγή και οι καθηγητές φυσικής αγωγής για την φυσική αγωγή για όλες τις προσχολικές και σχολικές ηλικίες. Αυτή η διαπίστωση δεν αναιρεί το γεγονός ότι η αρμονική συνεργασία του νηπιαγωγού με τον καθηγητή φυσικής αγωγής στην προσχολική εκπαίδευση, μπορεί να καταλήξει στο επιδιωκόμενο, δηλαδή την αρτιότερη και ολόπλευρη παιδαγωγικά παροχή του εκπαιδευτικού έργου στην βαθμίδα αυτή.

Είμαι πεπεισμένη ότι αυτός είναι ο σκοπός της μεγάλης πλειοψηφίας των συναδέλφων των δύο εκπαιδευτικών κλάδων, αν και μετά από αυτό το υπόμνημα της ΠΕΑΝ, μερικά ψήγματα αμφιβολίας άρχισαν να ταλανίζουν την σκέψη μου. Εξηγούμαι:

Ποια είναι η στόχευση του υπομνήματος αυτού, ως απάντηση μάλιστα στην επιστολή της ΠΕΝΕΛΦΑ γι το ίδιο θέμα; (Για να δείτε την επιστολή πατήστε ΕΔΩ) Ούτε σαν υποψία δεν αφήνω να περάσει από την σκέψη μου ότι οι συνάδελφοι αναπληρωτές νηπιαγωγοί, αισθάνονται κάποιου είδους απειλή από τους καθηγητές φυσικής αγωγής, ως προς τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. Γιατί, εάν συμβαίνει αυτό, τότε θα επανερχόμασταν τουλάχιστον τριάντα χρόνια πίσω στην εκπαίδευση και στην εισαγωγή των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, φυσικής αγωγής, αγγλικών και μουσικής, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τις αντιδράσεις που είχε προκαλέσει τότε. Το ΄χει φαίνεται η μοίρα, κάθε πρόοδος, κάθε τομή, κάθε βήμα προς τα μπρος, να βρίσκει αντίπαλο, κατεστημένες νοοτροπίες και συμφέροντα. Ελπίζω και θέλω να πιστεύω ότι δεν είναι έτσι στην περίπτωσή μας.

Επειδή όμως τελικά είμαι σίγουρη ότι η στόχευση της ΠΕΑΝ, με το υπόμνημα αυτό, δεν είναι ιδιοτελής και φοβική, αντίθετα αποσκοπεί στη βελτίωση του παρεχομένου εκπαιδευτικού έργου και στα νήπιά μας, τότε θα πρέπει να μας απαντήσει στο παρακάτω ερώτημα, για να διαλύσει κάθε μας αμφιβολία:

Εάν η διδασκόμενη και εναρμονισμένη με τη νηπιακή ηλικία, όπως αναφέρεται στο υπόμνημα, φυσική αγωγή από τους νηπιαγωγούς, είναι αρκετή και επιστημονικά και παιδαγωγικά άρτια, τότε ποια η ανάγκη διερεύνησης από φορείς του υπουργείου Παιδείας, της πιθανότητας εισαγωγής ειδικού μαθήματος φυσικής αγωγής στα νηπιαγωγεία;

Για ποιο πιθανό λόγο και αιτία, θα ενοχλούσε τους συναδέλφους μας αναπληρωτές νηπιαγωγούς, η συνεργασία καθηγητών φυσικής αγωγής με νηπιαγωγούς στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα διδασκαλίας του νηπιαγωγείου, στη σχεδίαση κινητικών δραστηριοτήτων και παιχνιδιών, εναρμονισμένων με αυτές τις ηλικίες;

Στο σημείο αυτό, χρήσιμο θα ήταν, να πληροφορηθούμε την άποψη και θέση εν προκειμένω, της επιστημονικής ένωσης των νηπιαγωγών, αλλά και τη ένωσης των μονίμων νηπιαγωγών.

Παρόλη την έλλειψη διάθεσης για αντιπαράθεση και άχρηστους διαξιφισμούς, η οποία μόνο κακές υπηρεσίες μπορεί να προσφέρει σε όλους και κυρίως στα παιδιά, υποκύπτω στον πειρασμό να παρατηρήσω τα παρακάτω, που προκύπτουν από την κατ’ αντιπαραβολή ανάγνωση των δύο υπομνημάτων της ΠΕΑΝ και της ΠΕΝΕΛΦΑ για το ζήτημα αυτό:

Η ΠΕΝΕΛΦΑ θέτει εαυτόν στη διάθεση του υπουργείου Παιδείας για τον εφοδιασμό με συγκεκριμένα και εξειδικευμένα προγράμματα σπουδών φυσικής αγωγής και επιμορφώσεων καθηγητών φυσικής αγωγής για την προσχολική ηλικία, που έχει εκπονήσει, ενώ με το υπόμνημα της η ΠΕΑΝ αντιδρά με γενικόλογη και αμφισβητούμενη αναφορά και τεκμηρίωση στην ακαταλληλότητα δήθεν των γυμναστών για την προσχολική εκπαίδευση.

Η στόχευση δηλαδή της ΠΕΝΕΛΦΑ είναι ξεκάθαρη και αποσκοπεί μόνο στην αρτιότερη παροχή του εκπαιδευτικού έργου, με επιστημονικά τεκμηριωμένα παιδαγωγικά κριτήρια, για την ορθή και άρτια σωματική ανάπτυξη των παιδιών, ήδη από την προσχολική ηλικία. Μάλιστα η ΠΕΝΕΛΦΑ είναι προετοιμασμένη για αυτό με ειδικά προγράμματα σπουδών και επιμορφώσεις.

Η στόχευση της ΠΕΑΝ, τουλάχιστον για εμένα, δεν φανερώνει ξεκάθαρη και ανιδιοτελή πρόνοια και αγωνία για την προσχολική αγωγή και τους «κινδύνους» (sic) που ελλοχεύουν τάχα, κατά την άποψή της, από την εισαγωγή καθηγητών φυσικής αγωγής στα νηπιαγωγεία.

Άσχετο: Μήπως πλέον με αυτά και μ’ αυτά, είναι αδιαπραγμάτευτη ανάγκη μία νομικά θεσμοθετημένη επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχιούχων φυσικής αγωγής στα πρότυπα της Κύπρου, όπου κανείς χωρίς πτυχίο ΤΕΦΑΑ, δεν μπορεί να εμφανίζεται ως γυμναστής;

Κατά τα άλλα, εύχομαι σε όλους καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένος ο καινούργιος χρόνος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καθηγητές μουσικής
Μουσικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου - Δείτε λεπτομερώς
Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025
Μουσικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου - Δείτε λεπτομερώς
ypaith.jpg
Τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης - Δείτε αναλυτικά
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης
Τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης - Δείτε αναλυτικά