B. Διγαλάκης: Η απόκτηση δεξιοτήτων στην τεχνητή νοημοσύνη το μεγάλο στοίχημα για το εκπαιδευτικό σύστημα
Μελετάται εισαγωγή δραστηριοτήτων STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) στις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας

Ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Βασίλης Διγαλάκης, είχε την ευκαιρία, την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, για μια εφ’ όλης της ύλης παρουσίαση των εξελίξεων στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης και της διασύνδεσής της με το χώρο της εκπαίδευσης, στην ημερίδα που διοργάνωσε το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) με τίτλο “Η τεχνητή νοημοσύνη στη διακυβέρνηση: Οφέλη και προκλήσεις για τη δημόσια διοίκηση”.

Στην  ομιλία του, η οποία βεβαίως βασίστηκε και στην επιστημονική του ιδιότητα, ο κ. Διγαλάκης τόνισε ότι «χωρίς αμφιβολία βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο σε σχέση με τη ραγδαία εξέλιξη των νέων τεχνολογιών σε κάθε φάσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και δε νοείται η κατάρτιση οποιουδήποτε μελλοντικού σχεδιασμού, ως προς τη συγκρότηση και λειτουργία δομών και υπηρεσιών, το οποίο δεν θα προβλέπει τη γενικευμένη χρήση και τη δημιουργική αξιοποίηση αυτών των τεχνολογιών. Η απόκτηση δεξιοτήτων στην τεχνητή νοημοσύνη είναι το μεγάλο στοίχημα για το εκπαιδευτικό μας σύστημα»

Ειδικότερα για την Εκπαίδευση, ανέλυσε διεξοδικά, ανά βαθμίδα, τους τρόπους που η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να εισαχθεί και να γίνει κτήμα μαθητών και εκπαιδευτικών. Μεταξύ άλλων, επισήμανε τη σημασία της ενίσχυσης της διδασκαλίας των μαθηματικών και των βασικών στατιστικών εννοιών, αλλά και την εισαγωγή δραστηριοτήτων STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) στις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας. Στην Ανώτατη Εκπαίδευση απαιτείται σχεδιασμός νέων σύγχρονων πανεπιστημιακών προγραμμάτων σπουδών και εξειδικευμένων μεταπτυχιακών ευθυγραμμισμένων με τις διεθνείς επιστημονικές εξελίξεις. Προϋπόθεση των παραπάνω είναι ασφαλώς η σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην οποία  σημαντικό ρόλο, όπως είπε, θα μπορούσε να διαδραματίσει το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), ιδιαίτερα για τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στο σημείο αυτό, υπέδειξε τα επίσης επωφελή αποτελέσματα που θα είχε η συνεργασία των πανεπιστημίων της χώρας με την ΕΚΔΔΑ, με σκοπό την επιμόρφωση και κατάρτιση των στελεχών της δημόσιας διοίκησης και της αυτοδιοίκησης.

Στο τέλος της ομιλίας του, δέχτηκε ερωτήσεις από το κοινό σχετικά με τον μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και των επαγγελμάτων στη νέα τεχνολογική εποχή, ενώ σε επιφυλάξεις για τα ηθικά και δεοντολογικά όρια της επιστήμης, απάντησε ότι το κλειδί για όλα είναι ο ανθρώπινος νους. H τεχνητή νοημοσύνη είναι εργαλείο στα χέρια του ανθρώπου για την επίλυση των προβλημάτων, ενώ ο άνθρωπος είναι αυτός που θα εξακολουθεί να εντοπίζει και να περιγράφει τα προβλήματα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραλήρημα Λατινοπούλου: Σκουπίδια οι Εκπαιδευτικοί - Να απολυθούν - Ζήτω ο Μεταξάς (Βίντεο)

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκπαίδευση
Συγχωνεύσεις τμημάτων: 27 μαθητές ανά τάξη και… χάος στη σχολική καθημερινότητα
Εκπαιδευτική κοινότητα σε συναγερμό: Οι συγχωνεύσεις τμημάτων απειλούν τη δημόσια εκπαίδευση
Συγχωνεύσεις τμημάτων: 27 μαθητές ανά τάξη και… χάος στη σχολική καθημερινότητα
Ο Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Ο Σπύρος Κίντζιος, Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Αλέξη Τσίπρα
Στο Επιστημονικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου για την Ειρήνη, τη Δικαιοσύνη και τη Βιώσιμη Ανάπτυξη συμμετέχουν  νυν και πρώην Πρυτάνεις, Ομότιμοι...
Ο Σπύρος Κίντζιος, Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Αλέξη Τσίπρα
σχολε
Ικαρία: 15 παιδιά χωρίς ασφαλή πρόσβαση στο σχολείο - Σοβαρά κενά στα σχολεία παρά τις προσλήψεις
Εκπαιδευτικά κενά και προβλήματα μεταφορών ταλαιπωρούν μαθητές και γονείς
Ικαρία: 15 παιδιά χωρίς ασφαλή πρόσβαση στο σχολείο - Σοβαρά κενά στα σχολεία παρά τις προσλήψεις
Λιμάνι Κύθνου
Κύθνος: Εκπαιδευτική κοινότητα καλεί σε μαζική διαμαρτυρία αύριο για τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό
Κύθνος: Εκπαιδευτικοί και κάτοικοι στο λιμάνι ενάντια στον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό
Κύθνος: Εκπαιδευτική κοινότητα καλεί σε μαζική διαμαρτυρία αύριο για τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό