B. Διγαλάκης: Η απόκτηση δεξιοτήτων στην τεχνητή νοημοσύνη το μεγάλο στοίχημα για το εκπαιδευτικό σύστημα
Μελετάται εισαγωγή δραστηριοτήτων STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) στις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας

Ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Βασίλης Διγαλάκης, είχε την ευκαιρία, την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, για μια εφ’ όλης της ύλης παρουσίαση των εξελίξεων στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης και της διασύνδεσής της με το χώρο της εκπαίδευσης, στην ημερίδα που διοργάνωσε το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) με τίτλο “Η τεχνητή νοημοσύνη στη διακυβέρνηση: Οφέλη και προκλήσεις για τη δημόσια διοίκηση”.

Στην  ομιλία του, η οποία βεβαίως βασίστηκε και στην επιστημονική του ιδιότητα, ο κ. Διγαλάκης τόνισε ότι «χωρίς αμφιβολία βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο σε σχέση με τη ραγδαία εξέλιξη των νέων τεχνολογιών σε κάθε φάσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και δε νοείται η κατάρτιση οποιουδήποτε μελλοντικού σχεδιασμού, ως προς τη συγκρότηση και λειτουργία δομών και υπηρεσιών, το οποίο δεν θα προβλέπει τη γενικευμένη χρήση και τη δημιουργική αξιοποίηση αυτών των τεχνολογιών. Η απόκτηση δεξιοτήτων στην τεχνητή νοημοσύνη είναι το μεγάλο στοίχημα για το εκπαιδευτικό μας σύστημα»

Ειδικότερα για την Εκπαίδευση, ανέλυσε διεξοδικά, ανά βαθμίδα, τους τρόπους που η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να εισαχθεί και να γίνει κτήμα μαθητών και εκπαιδευτικών. Μεταξύ άλλων, επισήμανε τη σημασία της ενίσχυσης της διδασκαλίας των μαθηματικών και των βασικών στατιστικών εννοιών, αλλά και την εισαγωγή δραστηριοτήτων STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) στις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας. Στην Ανώτατη Εκπαίδευση απαιτείται σχεδιασμός νέων σύγχρονων πανεπιστημιακών προγραμμάτων σπουδών και εξειδικευμένων μεταπτυχιακών ευθυγραμμισμένων με τις διεθνείς επιστημονικές εξελίξεις. Προϋπόθεση των παραπάνω είναι ασφαλώς η σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην οποία  σημαντικό ρόλο, όπως είπε, θα μπορούσε να διαδραματίσει το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), ιδιαίτερα για τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στο σημείο αυτό, υπέδειξε τα επίσης επωφελή αποτελέσματα που θα είχε η συνεργασία των πανεπιστημίων της χώρας με την ΕΚΔΔΑ, με σκοπό την επιμόρφωση και κατάρτιση των στελεχών της δημόσιας διοίκησης και της αυτοδιοίκησης.

Στο τέλος της ομιλίας του, δέχτηκε ερωτήσεις από το κοινό σχετικά με τον μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και των επαγγελμάτων στη νέα τεχνολογική εποχή, ενώ σε επιφυλάξεις για τα ηθικά και δεοντολογικά όρια της επιστήμης, απάντησε ότι το κλειδί για όλα είναι ο ανθρώπινος νους. H τεχνητή νοημοσύνη είναι εργαλείο στα χέρια του ανθρώπου για την επίλυση των προβλημάτων, ενώ ο άνθρωπος είναι αυτός που θα εξακολουθεί να εντοπίζει και να περιγράφει τα προβλήματα.

σχετικά άρθρα

ΑΣΕΠ - Προσλήψεις: Τα Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια εκπαιδευτικών τον Ιουνίο
ΑΣΕΠ - Προσλήψεις: Τα Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια εκπαιδευτικών τον Ιουνίο
Τα κορυφαία μοριοδοτούμενα σεμινάρια Δημόσιων Πανεπιστημίων που αφορούν εκπαιδευτικούς με ανοικτές αιτήσεις
ΑΣΕΠ - Προσλήψεις: Τα Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια εκπαιδευτικών τον Ιουνίο
Ξάνθη: Κάτοικοι ζητούν από οικογένεια να φύγει από το σπίτι της, γιατί τούς ενοχλεί το αυτιστικό παιδί της
Ξάνθη: Κάτοικοι ζητούν από οικογένεια να φύγει από το σπίτι της, γιατί τούς ενοχλεί το αυτιστικό παιδί της
Οργή για τη στάση των κατοίκων χωριού απέναντι στην οικογένεια
Ξάνθη: Κάτοικοι ζητούν από οικογένεια να φύγει από το σπίτι της, γιατί τούς ενοχλεί το αυτιστικό παιδί της