Να επανεξεταστεί το άρθρο 20 του ν. 4638/2019 ζητούν βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με το οποίο -όπως αναφέρουν- αδικούνται κατάφωρα κλάδοι εκπαιδευτικών «λόγω του πλημμελούς τρόπου καθορισμού των οργανικών θέσεων, ενώ αναμφίβολα οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες, στερούνται της δυνατότητας υψηλής ποιότητας στην διδασκαλία των μαθημάτων των Φυσικών επιστημών στο σύνολό τους».
Ακολουθεί η ερώτηση που κατέθεσαν προς την υπουργό Νίκη Κεραμέως:
Προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Ανάγκη Αναθεώρησης πρόσφατης Τροπολογίας για Ειδική Αγωγή και Τμήματα Ένταξης»
Μεγάλη αναστάτωση έχει προκαλέσει στην Εκπαιδευτική Κοινότητα η πρόσφατη και αιφνιδιαστική τροπολογία με αριθμό 84/15 13.11.2019 της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία ψηφίστηκε ως άρθρο 20 του Νόμου 4638/2019, με την οποία καθορίζονται οι Οργανικές Θέσεις στα Τμήματα Ένταξης.
Όπως έχει ήδη επισημανθεί από την ΟΛΜΕ, από διάφορα ΠΥΣΔΕ, τον Σύλλογο Ελλήνων Γεωλόγων, το ΣΑΚΕΑ, τις ομάδες των αναπληρωτών του κλάδου ΠΕ04 (Φυσικών ΕΑΕ, Χημικών ΕΑΕ, Βιολόγων ΕΑΕ και Γεωλόγων ΕΑΕ), από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και ειδικότερα από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, την Ένωση Ελλήνων Χημικών αλλά και άλλες ενώσεις:
με την εν λόγω τροπολογία αδικούνται κατάφωρα οι εκπαιδευτικοί του κλάδου των ΠΕ04, λόγω του πλημμελούς τρόπου καθορισμού των οργανικών θέσεων, ενώ αναμφίβολα οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες, στερούνται της δυνατότητας υψηλής ποιότητας στην διδασκαλία των μαθημάτων των Φυσικών επιστημών στο σύνολό τους.
Όπως επισημαίνει μάλιστα η Ένωση Ελλήνων Φυσικών με την από 02.12.2019 Επιστολή της προς την Υπουργό Παιδείας, με την οποία την καλεί σε διάλογο για εξεύρεση λύσεως:
«η εν λόγω ρύθμιση που ορίζει οργανικές θέσεις για εκπαιδευτικό ΠΕ04 μόνο σε σχολεία με πάνω από 300 μαθητές, ουσιαστικά μας αποκλείει από τη δυνατότητα διεκδίκησης θέσεων σε Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) καθώς, όπως σας είναι γνωστό, ο μαθητικός πληθυσμός ανά σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αριθμεί κάτω των 300 μαθητών και στις πλείστες των περιπτώσεων κάτω των 200 μαθητών. Άλλωστε, ακόμα και οι υφιστάμενες κτηριακές υποδομές καθιστούν εκτός πραγματικότητας το παραπάνω όριο.
Αξίζει επίσης, να αναφερθεί, ότι θίγονται ιδιαίτερα οι μαθητές περιοχών της επαρχίας και ειδικότερα των νησιωτικών περιοχών. Αν δεν πραγματοποιηθεί άμεσα διορθωτική παρέμβαση τότε μεγάλος αριθμός μαθητών θα αποκλειστεί από την υποστήριξη που προσφέρεται στα Τμήματα Ένταξης».
Κατά την Ένωση Ελλήνων Χημικών: «Διαμαρτυρόμαστε έντονα για την αιφνιδιαστική ρύθμιση, καθώς είναι προφανές ότι σύμφωνα με τον παραπάνω Νόμο:
1) Αποκλείονται οι μαθητές των ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως τριακόσιοι (300) μαθητές, από την υποστήριξή τους στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών και ιδιαίτερα στα μαθήματα της Χημείας και της Βιολογίας, τα οποία και δεν συμπεριλαμβάνονται στις Αναθέσεις των μαθημάτων Γυμνασίου των Εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ03, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αριθμεί κάτω από 300 μαθητές
2) Αποκλείονται οι Εκπαιδευτικοί με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή του κλάδου ΠΕ 04 από τη διεκδίκηση Οργανικών Θέσεων στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως τριακόσιοι (300) μαθητές.
Παρακαλούμε όπως προχωρήσετε σε άμεση άρση της στρέβλωσης που δημιουργείται σε βάρος των μαθητών και των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ04.»
Κατά την ΟΛΜΕ περαιτέρω:
«Η Ομοσπονδία μας εδώ και μήνες ζητούσε επιτακτικά από το Υπουργείο Παιδείας, μεταξύ των άλλων αιτημάτων για την Ειδική Αγωγή, την σύσταση οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, διαδικασία απαραίτητη για την πραγματοποίηση διορισμών στην Ειδική Αγωγή.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ δεν είχε καμία ενημέρωση, ούτε για την ύπαρξη, ούτε για το περιεχόμενο της τροπολογίας και ως εκ τούτου δεν του δόθηκε ποτέ η δυνατότητα να τοποθετηθεί επί των προβλεπόμενων στην τροπολογία, πριν κατατεθεί στη Βουλή και ψηφιστεί.
Η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι η υλοποίηση των 4.500 διορισμών στην Ειδική Αγωγή για το 2019, αριθμός σαφώς μικρότερος των πραγματικών αναγκών, έχει ήδη καθυστερήσει πολύ και καλεί την κυβέρνηση να προχωρήσει σ αυτούς το ταχύτερο δυνατόν. Λόγω όμως της καθυστέρησης που παρατηρείται στις διαδικασίες και με δεδομένο ότι οι μεταθέσεις για το 2019-20 πρέπει να ανακοινωθούν το Μάρτιο, στην περίπτωση που οι διορισμοί γίνουν μετά τις μεταθέσεις, θα πρέπει να προηγηθεί η ικανοποίηση των αιτήσεων μετάθεσης, που [υποβλήθηκαν] 25 Νοεμβρίου 2019»
Τέλος, επισημαίνεται ότι με βάση τα ποσοστά προσλήψεων αναπληρωτών την τελευταία διετία, στη Δευτεροβάθμια ΕΑΕ αντιστοιχούν τουλάχιστον 1800 θέσεις. Ωστόσο, η κατανομή των θέσεων αυτών έχει καθυστερήσει αδικαιολόγητα με ευθύνη της Κυβέρνησης.
Ερωτάται η κα Υπουργός:
1. Τι προτίθεται να πράξει με βάση τις ως άνω διαμαρτυρίες και καταγγελίες των αρμόδιων Ενώσεων και Φορέων; Θα επανεξετάσει το άρθρο 20 του Νόμου 4638/2019 με βάση τις προτάσεις που κατατέθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας αρμοδίως;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη