Επιστολή γονέων σε Μητσοτάκη-Κικίλια για τις ειδικές θεραπείες
Αναλυτικά η επιστολή που υπογράφεται από 15 Συλλόγους, Σωματεία και Ομάδες μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Επιστολή στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, τον υπουργό Υγείας, Βασίλη Κικίλια, και τον πρόεδρο ΕΟΠΥΥ, Βασίλειο Πλαγιανάκο, απέστειλε ο Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες  «Η Αγία Σκέπη».

Η επιστολή αναφέρεται στις θεραπείες των ΑμεΑ, οι οποίες εξακολουθούν να βρίσκονται στον αέρα, αφού στις 31-12-2019 ολοκληρώνεται και η τελευταία παράταση που δόθηκε όσον αφορά στο υπάρχον σύστημα αποζημίωσης.

Αναλυτικά η επιστολή:

Προς:

Πρωθυπουργό κο Μητσοτάκη Κυριάκο

Υπουργό Υγείας κο Κικίλια Βασίλειο

Πρόεδρο ΕΟΠΥΥ κο Πλαγιανάκο Βασίλειο

Κοινοποίηση: Ελλ. Κοινοβούλιο, Μ.Μ.Ε.

Οι οικογένειες παιδιών με αναπηρίες-διαταραχές-μαθησιακές δυσκολίες τρία χρόνια τώρα βιώνουμε μεγάλη ανασφάλεια όσον αφορά τις θεραπείες ειδικής αγωγής, τις οποίες δικαιούνται τα παιδιά μας. Συγκεκριμένα από τα τέλη Δεκέμβρη του 2016 αντιμετωπίζουμε έναν χαοτικό καταιγισμό από εγκυκλίους παραρτήματα, παρατάσεις, περικοπές, στάσεις πληρωμών και οι θεραπείες των ΑμεΑ  εξακολουθούν να βρίσκονται στον αέρα, αφού στις 31-12-2019 ολοκληρώνεται και η τελευταία παράταση που δόθηκε όσον αφορά στο υπάρχον σύστημα αποζημίωσης.

Η απώλεια, οικονομική και χρόνου καθώς και η ψυχική ταλάντευση, που έχουν υποστεί οι οικογένειες των ατόμων που χρήζουν ειδικής αγωγής, που είτε υποχρεώθηκαν να σταματήσουν  είτε να μειώσουν τις ειδικές θεραπείες των παιδιών τους, βιώνοντας ακούσια την στασιμότητα ή την παλινδρόμηση, των ενθέρμως πολύ-αναμενόμενων εξελίξεων, παρόλο που είναι αμείλικτα υπαρκτή, δυστυχώς δεν είναι υπολογίσιμη.

Οι οικογένειες των ατόμων αυτών απαιτούμε την άμεση και οριστική επίλυση του θέματος με μια λύση χρόνια, δίκαιη και βιώσιμη που θα στοχεύει στην ολοκληρωμένη παρέμβαση και θα απευθύνεται σε όλους τους ασφαλισμένους και όχι σε όσους διαθέτουν χρήματα για να πληρώσουν.

Αιτήματά μας είναι:

- Η ελεύθερη επιλογή του θεραπευτή των παιδιών μας, διότι η υποχρεωτική αλλαγή, κυρίως στα άτομα που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού και έχουν ανάγκη από ρουτίνα, σταθερότητα, συγκεκριμένα πρόσωπα αναφοράς, θα επιφέρει αναπόφευκτα παλινδρόμηση, διαταράσσοντάς τα σε μεγάλο βαθμό, έως και πιθανή αδυναμία συνέχισης των θεραπειών τους, καθώς το καθένα από αυτά τα παιδιά δεν μπορεί να βρει σημείο επαφής και συνεργασίας με οποιοδήποτε θεραπευτή, αντιθέτως οι γονείς ανακαλύψαμε τους κατάλληλους ανθρώπους μετά από πολύ κόπο και αποτυχίες.

- Η διεξαγωγή επιδημιολογικής μελέτης και η καταγραφή των πραγματικών αναγκών των ατόμων που χρήζουν ειδικής αγωγής. Με στόχο ο προϋπολογισμός για την ειδική αγωγή να βασίζεται στις πραγματικές και επιστημονικά διαπιστωμένες ανάγκες, ο οποίος θα πρέπει να είναι ανοικτός και να αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα της Ελληνικής κοινωνίας, πολύ περισσότερο δε όταν οι ανάγκες για θεραπευτική παρέμβαση σε άτομα που χρήζουν ειδικής αγωγής  βαίνουν, δυστυχώς ,συνεχώς αυξανόμενες.

- Η ένταξη στον ΕΚΠΥ διαγνωστικών κατηγοριών που απουσιάζουν, όπως για παράδειγμα η δυσπραξία και το Asperger

- Η αποκατάσταση του αριθμού των θεραπειών σε : μαθησιακές δυσκολίες, πρώιμη παρέμβαση, θεραπείες ενηλίκων

- Ο επαναπροσδιορισμός του χρόνου αξιολόγησης, διότι σε πολλές περιπτώσεις η αξιολόγηση πρέπει να επαναλαμβάνεται 2 και 3 φορές το χρόνο, γεγονός που την καθιστά πολύ δαπανηρή, όταν, ειδικά στην επαρχία, υποχρεούμαστε πλέον να απευθυνόμαστε σε πιστοποιημένους ιδιώτες για κάθε αξιολόγηση.

- Την κατάργηση του χρονικού ορίου στη θεραπευτική παρέμβαση, καθώς το κάθε άτομο είναι ξεχωριστό όσο και ο χρόνος που χρειάζεται προκειμένου να κατακτήσει συγκεκριμένες δεξιότητες , για αυτό και το θεραπευτικό πρόγραμμα είναι εξατομικευμένο

- Να μην αντικατασταθούν οι παιδιατρικοί φυσιοθεραπευτές από τους γενικούς, διότι τα παιδιά της ειδικής αγωγής χρειάζονται εξειδικευμένη παρέμβαση από ειδικευμένο προσωπικό

- Τη συμμετοχή μας στο διάλογο που διεξάγεται αυτή τη στιγμή τόσο με τον ΕΟΠΥΥ, όσο και με το Υπουργείο Υγείας, έτσι που μέσα από το βίωμά μας να εκθέσουμε τις απόψεις και τις θέσεις μας

- Τέλος, προτείνουμε τη διεξαγωγή σχετικής, με το θέμα, ημερίδας, ώστε η ανωτέρα διαβούλευση και συζήτηση να λάβει δημόσιο χαρακτήρα και να υπάρξει δυνατότητα δημόσιας τοποθέτησης όλων των εμπλεκόμενων φορέων καθώς και των γονέων.

Σύλλογοι, Σωματεία και Ομάδες μέσων κοινωνικής δικτύωσης που στηρίζουν την ανωτέρω επιστολή:

1.      Σωματείο Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατομων με Αυτισμό - Νοητική Υστέρηση “ΘΑΡΡΟΣ ΚΑΙ ΖΩΗ”

2.      Σωματείο Κινητικά Αναπήρων Ν. Μαγνησίας “ΙΠΠΟΚΑΜΟΣ”

3.      Σύλλογος “οι συνήθεις ύποπτοι: αυτιστικοί, φίλοι και γονείς”

4.      Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό Ν. Δράμας “Αλκυόνη”

5.      Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου Λιμεναριών Θάσου

6.      Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων με ΔΑΦ και Νοητική Αναπηρία “Ευτοπία” Ν. Πέλλας

7.      ΔΑΔΑΑ-Σύλλογος για παιδιά και ενήλικες με αυτισμό και Asperger Κομοτινής

8.      Φάσμα Σωματείο Γονέων και παιδιών με αυτισμό και Asperger Κορινθίας

9.      Μέριμνα Ατόμων με Αυτισμό Μαμά Βέροια Ημαθίας

10.  “αβάλη” Φορέας στήριξης οικογενειών με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού

11.  Μ.Κ.Ο. Μελέτη-Απασχόληση-Συμβουλευτική

12.  Σύνήγορος των ΑμέΑ, Ομαδα μέσου κοινωνικής δικτύωσης, μέλη 56.061

13.  Ελλάδα προβλήματα στην ειδική αγωγή, Ομαδα μέσου κοινωνικής δικτύωσης,μέλη 1.933

14.  Ο Αυγερινός. Χωρος συζήτησης για τη διαφορετικότητα και τον αυτισμό, Ομαδα μέσου κοινωνικής δικτύωσης, μέλη 3.207

15.  Γονείς που διεκδικούν δημόσια παράλληλη στήριξη, Ομαδα μέσου κοινωνικής δικτύωσης, μέλη 2.228

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleia-taxi
Σχολεία: 28 εκατ. ευρώ στους Δήμους για τις λειτουργικές δαπάνες – Η κατανομή
Με βάση μαθητές, τμήματα και κλιματικές ζώνες η κατανομή – Επείγουσα οδηγία για άμεση απόδοση των πιστώσεων στις σχολικές επιτροπές
Σχολεία: 28 εκατ. ευρώ στους Δήμους για τις λειτουργικές δαπάνες – Η κατανομή
Μετακινήσεις μαθητών σε σχολεία λόγω συχωνεύσεων
Η «συνεπιμέλεια» και οι χαμένες τάξεις: Μαθητές περιμένουν το «ναι» και των δύο γονιών για να πάνε... σχολείο
Συνεπιμέλεια… στα μαθήματα: Μαθητές μένουν εκτός τάξης λόγω γονικής διαφωνίας – Τι λένε οι ειδικοί και πώς η νομοθεσία μπλοκάρει την ομαλή φοίτηση
Η «συνεπιμέλεια» και οι χαμένες τάξεις: Μαθητές περιμένουν το «ναι» και των δύο γονιών για να πάνε... σχολείο
Ημερίδα με θέμα «Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη: Τοπική Ιστορία και Τοπική Γεωγραφία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»
Μεγάλη επιτυχία για την Ημερίδα «Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη»
Ενισχύοντας την εκπαίδευση και την ενεργό πολιτειότητα: Εκπαιδευτικοί και μαθητές παρουσιάζουν καινοτόμες πρακτικές μέσα από την Τοπική Ιστορία και...
Μεγάλη επιτυχία για την Ημερίδα «Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη»
ΡΑΕ
ΑΣΕΠ: Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ της προκήρυξης 5Κ/2025 – Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις
ΑΣΕΠ 5Κ/2025: Όλες οι λεπτομέρειες για μόνιμες προσλήψεις στη ΡΑΑΕΥ – Ημερομηνίες αιτήσεων, ειδικότητες και οδηγίες υποβολής
ΑΣΕΠ: Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ της προκήρυξης 5Κ/2025 – Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις