Με αφορμή την 3η Δεκέμβρη, Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ καλεί όλους τους υπεύθυνους κυβέρνηση, υπουργείο παιδείας, τοπική διοίκηση (Δήμους και Περιφέρεια) να πάρουν ουσιαστικά μέτρα όχι για να επιδείξουν απλά την ευαισθητοποίησή τους, αλλά για να υλοποιήσουν τη βασική υποχρέωσή τους να στηρίξουν με ουσιαστικό τρόπο, όλα τα προβλήματα των ΑΜΕΑ και ιδιαίτερα στα ζητήματα της ισότιμης πρόσβασης και εκπαίδευσης.
Είναι γεγονός, ότι για καθέναν από τους εκπαιδευτικούς που δίνουν καθημερινά τη μάχη να προσφέρουν μόρφωση στους μαθητές, η μέρα αυτή δεν είναι ξεχωριστή απ’ όλες τις άλλες. Με συναίσθημα ευθύνης παλεύουμε στις σχολικές τάξεις, για να προσφέρουμε όχι αυτό που είναι μορφωτικά αναγκαίο για τους μαθητές μας, αλλά αυτό που είναι δυνατό, μέσα στις υπάρχουσες, αρνητικές συνθήκες, που αφορούν στην συνολική λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος. Συνθήκες, που καθορίζονται από την πολυετή στραγγισμένη κρατική χρηματοδότηση (το ίδιο ισχύει και για τον φετινό προϋπολογισμό), που αφήνει ακάλυπτα χιλιάδες κενά, υποσυντήρητα κτίρια, 37.000 συμβασιούχους εκπαιδευτικούς, ελάχιστες ειδικές δομές και σχολεία, ανύπαρκτο μόνιμο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό.
Κατά την γνώμη μας, οι παγκόσμιες “εορταστικές μέρες”, μάλλον αξιοποιούνται για να ξεσκονίζονται διακηρυκτικές αρχές κυβερνήσεων, ΕΕ και ΟΟΣΑ, προσπαθώντας να καλλωπίσουν μια πραγματικότητα, ντύνοντας την με ευχολόγια περί ισοτιμίας των παιδιών με αναπηρία, που, όμως, τους διαψεύδει πεισματικά.
Με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους μαθητές μας με ειδικές ανάγκες, τους γονείς τους, όλη την κοινωνία, δίνουμε την μάχη της μόρφωσης αλλά καταγγέλλουμε παράλληλα, το διωγμό που αυτήν την στιγμή δέχεται η ειδική αγωγή σε όλες σχεδόν τις δομές της, κάτω από το βάρος της υποχρηματοδότησης που επιδρά άμεσα στην υποστελέχωση και στην έλλειψη κατάλληλων μέσων και υποδομών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η υπολειτουργία του Ειδικού Γυμνασίου και η αναστολή λειτουργίας της Α΄τάξης του Ειδικού Λυκείου, που εκκρεμεί ακόμη η έγκριση του μοναδικού ολιγομελούς τμήματος και ο διορισμός όλου του απαραίτητου προσωπικού για να έχει προοπτική ως σχολείο!!!
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ τονίζει ότι το ουσιαστικό προκύπτει από τις σύγχρονες δυνατότητες που υπάρχουν. Έτσι, σύγχρονη δυνατότητα είναι η έγκαιρη διεπιστημονική διάγνωση, και κατόπιν η κατάλληλη ειδική επιστημονική παρέμβαση με βάση τις ανάγκες του κάθε παιδιού γιατί υπάρχουν τα επιστημονικά εργαλεία. Η ίδρυση σύγχρονων, ασφαλών, πολλαπλάσιων ειδικών σχολείων, ειδικών δομών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ειδικών επαγγελματικών εργαστηρίων που να καλύψουν όλες τις ανάγκες, γιατί υπάρχει η τεχνογνωσία. Η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων γιατί υπάρχει και ετοιμάζεται διαρκώς. Η κοινωνική και παραγωγική ένταξη της συντριπτικής πλειοψηφίας των παιδιών, καθώς η τεχνολογία μπορεί να υποκαταστήσει την δυσκολία που προκύπτει από την αναπηρία.
Βέβαια, γνωρίζουμε πολύ καλά, πως αυτό που δεν υπάρχει είναι ο πολιτικός και οικονομικός σχεδιασμός που να έχει στο επίκεντρο του τα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία και την ικανοποίησή τους.
Αυτό μόνο με τον αγώνα μας μπορούμε να το αλλάξουμε!
Αργοστόλι 3/12/19
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΚΙ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη