Thumbnail
Επιστολή φοιτητών του Παντείου Πανεπιστημίου προς το υπουργείο Παιδείας - «Καταστρατηγείται η αρχή της διαφάνειας, της αξιοκρατίας, της ίσης μεταχείρισης»

Σε επιστολή τους προς το υπουργείο Παιδείας φοιτητές ζητούν την επανεξέταση του πλαισίου λειτουργίας των προφορικών εξετάσεων.

Οι φοιτητές επισημαίνουν πως υπό το παρόν πλαίσιο λειτουργίας καταστρατηγείται η αρχή της ίσης μεταχείρησης, της διαφάνειας και της διαφάνειας.

Μάλιστα, καταγγέλλουν αυθαιρεσίες από την πλευρά των εξεταστών, καθώς συχνά παρατηρείται φοιτητές είτε να περνούν είτε να «κόβονται» σε μαθήματα χωρίς καν εξετάσεις. Οι φοιτητές προσθέτουν πως η προχειρότητα του θεσμού είναι προφανής, καθώς η εξέταση συχνά ξεπερνάει τις 5 ώρες.

Εν κατακλείδι, οι φοιτητές ζητούν συγκεκριμένες νομοθετικές πρωτοβουλίες ή άλλες ενέργειες του υπουργείου.

Η επιστολή

Από: Φοιτητές του Τμήματος Κοινωνιολογίας Παντείου Πανεπιστημίου.  

Προς: Διεύθυνση Οργανωτικής και Ακαδημαϊκής Ανάπτυξης. Κοινοποίηση: Υπουργό Παιδείας, κ. Κεραμέως, Υφυπουργό Παιδείας κ. Διγαλάκη.

Αίτημα  Θέμα: Προβλήματα στον τρόπο διεξαγωγής των προφορικών εξετάσεων.

Ύστερα από αίτημα που καταθέσαμε με 55 ακόμα φοιτητές, σχετικά με την ύπαρξη προβλημάτων στις προφορικές εξετάσεις του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, και αφού πρώτα η Γενική Συνέλευση του Τμήματος και η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου έχουν καταλήξει πως δεν είναι αρμόδια όργανα για το θέμα, καταθέτουμε το παρών αίτημα στο Υπουργείο σας, προκειμένου να αποφανθείτε για το περιεχόμενο του. Συγκεκριμένα, το πρόβλημα αφορά τον τρόπο διεξαγωγής των προφορικών εξετάσεων, ο οποίος υπό την σημερινή του μορφή παραβιάζει, κατά την άποψη μας, βασικές συνταγματικές αρχές.

Καταρχήν, δεν εξασφαλίζεται η αρχή της διαφάνειας, καθώς οι εξετάσεις λαμβάνουν μέρος χωρίς την τήρηση αρχείων ως προς τις ερωτήσεις που τίθενται από τους καθηγητές και τις απαντήσεις που δίνονται από τους φοιτητές. Παράλληλα, απουσιάζει η ύπαρξη συγκεκριμένου αριθμού προκαθορισμένων ερωτήσεων τις οποίες ο κάθε καθηγητής αποσκοπεί να ρωτά κατά την διάρκεια της εξέτασης, αλλά και υποδειγμάτων απαντήσεων, οι οποίες θα συνιστούσαν τις σωστές απαντήσεις των φοιτητών.

Αντίθετα, η εύρεση των ερωτήσεων γίνεται με μεγάλη προχειρότητα την στιγμή εκείνη των εξετάσεων μέσα από το βιβλίο, με αποτέλεσμα ο βαθμός δυσκολίας τους να διαφέρει σημαντικά. Έτσι, δεν διασφαλίζεται και η αρχή της αξιοκρατίας, αφού δεν παρέχεται τεκμηρίωση της βαθμολόγησης της απάντησης του κάθε φοιτητή, αλλά ο καθηγητής αποφασίζει αυθαίρετα.

Τέλος, δεν προφυλάσσεται η αρχή της ίσης μεταχείρισης, αφού, πέρα από το γεγονός πως σε άλλους φοιτητές θέτονται εξαιρετικά εύκολες ερωτήσεις, ενώ σε άλλους εξαιρετικά δύσκολες, είναι συχνό φαινόμενο ορισμένοι φοιτητές να ερωτώνται 3 και 4 ερωτήματα ή, σε πολλές περιπτώσεις, απλά το τι έχουν διαβάσει, ενώ άλλοι 2 ή και μόνο 1.

Πολύ περισσότερο, συχνά είναι και τα φαινόμενα καθηγητών να κόβουν ή να περνούν φοιτητές σε ένα μάθημα, αυθαίρετα, χωρίς καν να τους εξετάζουν. Η προχειρότητα αυτή των προφορικών εξετάσεων είναι ορατή και στο γεγονός πως οι χρόνοι αναμονής για την εξέταση ενός προφορικού μαθήματος φτάνουν τις 4,5 ή ακόμα και 6 ώρες.

Έτσι, έχοντας ως γνώμονα τα περιστατικά αυτά, αιτούμαστε την ύπαρξη είτε νομοθετικών πρωτοβουλιών ή οποιασδήποτε άλλης ενέργειας, προκειμένου να διασφαλισθεί η ομαλή διεξαγωγή των προφορικών εξετάσεων στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, ειδικά, ή και σε όλα τα υπόλοιπα Τμήματα και πανεπιστήμια, γενικότερα.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποιοι οδηγούν τα «ΑΟ» αυτοκίνητα στην Ελλάδα - Τι σημαίνουν οι μυστηριώδεις πινακίδες

Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideftikos-aithousa.jpg
Τμήματα Ένταξης 2025-2026: Νέο πλαίσιο στελέχωσης – Συγκριτική ανάλυση παλιού και νέου νόμου και επιπτώσεις στην εκπαίδευση
Τμήματα Ένταξης 2025-2026: Νέο μοντέλο στελέχωσης – Αναλυτική σύγκριση με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο και οι συνέπειες για το εκπαιδευτικό...
Τμήματα Ένταξης 2025-2026: Νέο πλαίσιο στελέχωσης – Συγκριτική ανάλυση παλιού και νέου νόμου και επιπτώσεις στην εκπαίδευση
Ο Στέφανος Κασσελάκης με τον Παύλο Πολάκη συζητούν
Μωραΐτης κατά Κασσελάκη: «Κατηγορεί την αντιπολίτευση ενώ κάνει σαφάρι στη Ζάμπια»
Ο πρώην υποστηρικτής του Κασσελάκη και συνδιαμορφωτής της ιδρυτικής διακήρυξης του Κινήματος Δημοκρατίας εξαπολύει σφοδρή επίθεση: «Μας εξαπάτησε –...
Μωραΐτης κατά Κασσελάκη: «Κατηγορεί την αντιπολίτευση ενώ κάνει σαφάρι στη Ζάμπια»
δουκας
Σφοδρή αντιπαράθεση Δούκα – Ισραηλινού πρέσβη για τα φιλοπαλαιστινιακά γκράφιτι στην Αθήνα
Νόαμ Κατς για τα γκράφιτι υπέρ της Παλαιστίνης: «Η Αθήνα στο επίκεντρο του αντισημιτισμού» - Ο Χάρης Δούκας απαντά: «Δεν δεχόμαστε μαθήματα...
Σφοδρή αντιπαράθεση Δούκα – Ισραηλινού πρέσβη για τα φιλοπαλαιστινιακά γκράφιτι στην Αθήνα
Μίρα Μουράτι
«Ένα δισ. δολάρια; Όχι, ευχαριστώ»: Η Αλβανίδα «ιέρεια» της Τεχνητής Νοημοσύνης που είπε «όχι» στον Ζούκερμπεργκ
Έξι χρόνια στην OpenAI, πρωταγωνίστρια πίσω από το ChatGPT, και τώρα ιδρύτρια μιας startup που συγκλονίζει τη Silicon Valley – Η Μίρα Μουράτι...
«Ένα δισ. δολάρια; Όχι, ευχαριστώ»: Η Αλβανίδα «ιέρεια» της Τεχνητής Νοημοσύνης που είπε «όχι» στον Ζούκερμπεργκ