ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ Θεσπρωτίας: Αλληλεγγύη στα προσφυγόπουλα
Κοινή ανακοίνωση αλληλεγγύης

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Τα Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θεσπρωτίας εκφράζουν την αλληλεγγύη τους στα προσφυγόπουλα . Καλούμε όλους τους συναδέλφους να στηρίξουν έμπρακτα τα παιδιά που βιώνουν τον ξεριζωμό από τις πατρίδες τους, απόρροια των στρατιωτικών επεμβάσεων, των ανταγωνισμών, των πολέμων για το ξαναμοίρασμα του κόσμου, για την αρπαγή του φυσικού πλούτου, για τον έλεγχο των δρόμων μεταφοράς της ενέργειας. Καταδικάζουμε τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, τον εγκλωβισμό ανθρώπων, την απομόνωση χωρίς δυνατότητα επανένωσης με τις οικογένειές τους. Καταδικάζουμε την άθλια συμφωνία Ευρωπαϊκής Ένωσης – Ελλάδας – Τουρκίας, που μετατρέπει τη χώρα σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης. Λέμε όχι στο ρατσισμό και την ξενοφοβία!

Κανείς δεν επιλέγει να γίνει πρόσφυγας και μετανάστης, κανείς δεν εγκαταλείπει την πατρίδα του, αν νιώθει ασφαλής, αν απολαμβάνει μια ζωή χωρίς πόλεμο, φτώχεια, μιζέρια και εκμετάλλευση. Μιλάμε με τους μαθητές μας στην τάξη για τις αιτίες του πολέμου και της προσφυγιάς, καλλιεργούμε τις αξίες τις φιλίας και της αλληλεγγύης ανάμεσα στους λαούς! Εχθρός μας δεν είναι τα μικρά παιδιά με τα φλογερά μάτια μέσα στα οποία καθρεφτίζεται η φρίκη του πόλεμου και της εκμετάλλευσης αλλά οι “μεγάλοι” αυτού του κόσμου, που διαλύουν χώρες και λαούς για τα κέρδη και τους ανταγωνισμούς.

Έχουμε χρέος να παλέψουμε ενάντια στην αιτία που γεννά την προσφυγιά.  Δυναμώνουμε την πάλη και τη διεκδίκηση για το δικαίωμα στη μόρφωση όλων των προσφυγόπουλων μέσα από το Δημόσιο Σχολείο! Τα σχολεία μας είναι μια ανοιχτή αγκαλιά για κάθε παιδική ψυχή που τραυματίζεται από τον ξεριζωμό!

Συγκρουόμαστε με την πολιτική της ΕΕ για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, που κρύβει το οξύ πρόβλημα «κάτω από το χαλί» μιας στοιχειώδους παρακολούθησης στο σχολείο, όπως – όπως και όποτε βρεθούν κονδύλια. Εφήμερα προγράμματα, περιορισμένη έως ανύπαρκτη επιστημονική στήριξη, απουσία εκπαιδευτικού υλικού και άθλιοι όροι ζωής συνθέτουν την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων. Οι ΜΚΟ «λύνουν και «δένουν». Λέμε όχι στον καθορισμό της εκπαιδευτικής πολιτικής με βάση τις ανάγκες της αγοράς, για πάμφθηνο εργατικό δυναμικό.

Είναι ευθύνη του κράτους και της κυβέρνησης η ένταξη όλων των παιδιών στο δημόσιο σύστημα Εκπαίδευσης και Προσχολικής Αγωγής με κατάλληλο προσωπικό και υποδομές. Είναι απαράδεκτο ακόμη να μην έχουν δημιουργηθεί οι αναγκαίες Τάξεις Υποδοχής (ΤΥ) στα σχολεία, να μην έχουν στελεχωθεί οι ΤΥ και οι Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφυγοπαίδων (ΔΥΕΠ). Να γίνει με ευθύνη του κράτους επιστημονική αποτίμηση των σύνθετων αναγκών των μαθητών που έχουν βιώσει τραυματικές καταστάσεις, που έχουν ποικιλία στο μορφωτικό υπόβαθρο και στη γνώση της μητρικής τους γλώσσας και της γλώσσας της χώρας υποδοχής. Να λειτουργήσουν όλες οι αναγκαίες εκπαιδευτικές δομές που χρειάζονται, ώστε κανένα παιδί να μη μένει εκτός σχολείου και να εντάσσονται ουσιαστικά σε αυτό.

Σήμερα όσο ποτέ χρειάζεται να δυναμώσει ο αγώνας, ώστε:

  • Να εξασφαλιστούν ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης για τους πρόσφυγες σε όλη τη χώρα. Να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα και φροντίδα για τα ασυνόδευτα παιδιά και τους ανήλικους. Να κλείσουν τα hot spots.
  • Να απλοποιηθούν όλες οι διαδικασίες και να χορηγηθούν τα απαραίτητα ταξιδιωτικά έγγραφα στους πρόσφυγες για να φτάσουν στη χώρα του τελικού προορισμού τους. Να λυθεί άμεσα το ζήτημα της επανένωσης οικογενειών.
  • Έξω οι ΜΚΟ. Να σταματήσουν οι αυθαίρετες παρεμβάσεις τους στα σχολεία και τα hot spots.
  • Να αποδεσμευτεί η διαδικασία εγγραφής των προσφυγόπουλων από κάθε γραφειοκρατικό εμπόδιο, ώστε να μην μείνει κανένα παιδί εκτός σχολείου. Να στηριχθούν όλα τα παιδιά από τις δημόσιες δομές Υγείας (εμβόλια, εξετάσεις κ.τ.λ.) χωρίς κανένα εμπόδιο.
  • Να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα κονδύλια για τις υποδομές, τη δωρεάν μετακίνηση των μαθητών, τη σίτισή τους κλπ.
  • Να ιδρυθούν άμεσα όλες οι αναγκαίες Τάξεις Υποδοχής σε όλα τα σχολεία που φοιτούν προσφυγόπουλα. 
  • Να στηριχθούν οι εκπαιδευτικοί μέσα στην τάξη. Να διαμορφωθεί άμεσα με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, που θα ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες. Να υπάρξει κατάλληλη επιμόρφωση. Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στο τμήμα, εκεί που υπάρχουν προσφυγόπουλα.
  • Να καταμετρηθούν οι ανάγκες που παγιώνονται στην εκπαίδευση των προσφύγων στα οργανικά κενά και στους μόνιμους διορισμούς που απαιτούνται.
  • Να αναγνωρίζεται η φοίτηση όλων των προσφύγων μαθητών στη χώρα που φοιτούν και στην όποια χώρα τελικού προορισμού.
  • Να αναπτυχθούν εκπαιδευτικά προγράμματα για τις παραδόσεις τον πολιτισμό και την ιστορία τους, εξωσχολικές αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητας.

Καλούμε την ελληνική κοινωνία και το Υπουργείο Παιδείας να σταθούν αρωγοί στην τεράστια προσπάθεια κανένα παιδί να μην βρίσκεται εκτός των δημόσιων δομών εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί, γνωρίζοντας το βάρος της ευθύνης του ρόλου τους καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια σε αυτή την κατεύθυνση.

                                                                                 Ηγουμενίτσα 07 Νοεμβρίου 2019

 

Τα Δ.Σ.

σχετικά άρθρα

Δύο συγκρουόμενα παραδείγματα αξιολόγησης (β' μέρος)
Δύο συγκρουόμενα παραδείγματα αξιολόγησης (β' μέρος)
«Θέλουν απλά να περάσουν στο κομματικό τους ακροατήριο την άποψη ότι αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς – με μια διαδικασία που απλά και μόνο θέτει τους...
Δύο συγκρουόμενα παραδείγματα αξιολόγησης (β' μέρος)
Πώς το Υπουργείο Παιδείας προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών;
Πώς το Υπουργείο Παιδείας προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών;
Παρέμβαση για το ζήτημα της άδειας άνευ αποδοχών - Χωρίς εισόδημα Ελληνίδα εκπαιδευτικός που επελέγη σε πρόγραμμα του Fulbrigt μαζί με 46...
Πώς το Υπουργείο Παιδείας προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών;