Νέο μέτωπο Κεραμέως - Διγαλάκη με τους πρυτάνεις
Με αφορμή την αναστολή λειτουργίας των 37 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων

Νέο μέτωπο με τις πρυτανικές αρχές άνοιξε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και ο υφυπουργός Βασίλης Διγαλάκης μετά την απόφαση να ανασταλούν -χωρίς διαβούλευση με τις διοικήσεις των ιδρυμάτων και την πανεπιστημιακή κοινότητα- τα 37 νέα τμήματα που θα λειτουργούσαν από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021.

Την ώρα που η ενίσχυση του αυτοδιοίκητου των πανεπιστημίων αποτελεί «προμετωπίδα» των επερχόμενων αλλαγών στη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης, η πολιτική ηγεσία επιλέγει αιφνιδιαστικά να αναστείλει τη λειτουργία των νέων τμημάτων με νομοθετική ρύθμιση που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή.

Η απόφαση της υπουργού Παιδείας να παρακάμψει τις διοικήσεις των ιδρυμάτων έχει δημιουργήσει δυσαρέσκεια στους κόλπους των πρυτανικών αρχών. Πρώτον, διότι κάποιοι ενημερώθηκαν τηλεφωνικά μία ημέρα πριν τη δημοσίευση της απόφασης. Δεύτερον διότι οι πρυτανικές αρχές στην περιφέρεια ενημερώθηκαν «κατόπιν εορτής».

Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του Πρύτανη του ΕΚΠΑ Αθανάσιου Δημόπουλου στο alfavita.gr, ο οποίος ανέφερε ότι ενημερώθηκε μια μέρα πριν για την απόφαση της υπουργού, ενώ διαβεβαίωσε ότι τουλάχιστον όσον αφορά τα Τμήματα του Πανεπιστημίου της Αθήνας, στις δύο περιπτώσεις που αφορούν Τμήματα στην Εύβοια (Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας, Τμήμα Τουριστικών Σπουδών και Εναλλακτικού Τουρισμού στα Ψαχνά Ευβοίας), η σχετική πρόταση είχε γίνει στην προηγούμενη κυβέρνηση από το ίδιο το Πανεπιστήμιο, καθώς είχε προηγηθεί σχετική μελέτη και η δημιουργία τους είχε λογική και στρατηγική.

Στο ίδιο μήκος κινήθηκαν και οι δηλώσεις της Πρύτανη του πανεπιστήμιου Πατρών Βενετσάνας Κυριαζοπούλου. Δήλωσε στο alfavita.gr ότι ενημερώθηκε για την απόφαση μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης, καθώς το μόνο που η ίδια γνώριζε ήταν ότι τα νέα τμήματα θα αξιολογούνταν από την ΑΔΙΠ. Προσέθεσε επίσης πως δεν είναι παράλογο να διαπιστώνονται δυσκολίες στην έναρξη λειτουργίας νέων τμημάτων, αλλά τόνισε πως αυτό το κρίνουν οι διοικήσεις των ιδρυμάτων μετά από σχετική απόφαση των Συγκλήτων για την ετοιμότητα ή μη ενός τμήματος να λειτουργήσει.

Δυσαρέσκεια

Αν και λίγους μήνες μετά την ανάληψη των νέων καθηκόντων της, η νέα ηγεσία δεν είναι η πρώτη φορά που προκαλεί τη δυσαρέσκεια των πρυτανικών αρχών. Σύμνωνα με πληροφορίες του alfavita.gr, σφοδρές αντιδράσεις είχαν προκαλέσει και οι αναφορές του υφυπουργού Βασίλη Διγαλάκη, ο οποίος μιλώντας στη Βουλή έκανε λόγο για «συναλλαγές» μεταξύ των πρυτανικών αρχών και της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τη δημιουργία των νέων τμημάτων. 

«Το Δημοκρίτειο δεν πήρε τμήματα, το Αιγαίου δεν πήρε τμήματα, το πανεπιστήμιο Κρήτης δεν πήρε τμήματα. Αυτά τα πανεπιστήμια γιατί δεν πήραν νέα τμήματα; Σας λέω λοιπόν, ότι επί των ημερών σας, τα πανεπιστήμια αυτά δεν πήρανε τμήματα, γιατί δεν θέλησαν να μπουν σε διαδικασίες συναλλαγής για να πάρουν τμήματα ΤΕΙ» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Παιδείας στη διάρκεια της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Διαβάστε ακόμα:

ΕΚΠΑ: Σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές η συγκρότηση των νέων Τμημάτων

Το ένα λάθος μετά το άλλο από το υπουργείο Παιδείας

«Διαλύοντας στο ...πόδι»: Το σχόλιο του Νίκου Φίλη για τα λάθη του υπουργείου με την αναστολή Τμημάτων

Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο: Όχι στην ανατολή λειτουργίας των τμημάτων - Θίγεται το αυτοδιοίκητο

σχετικά άρθρα

Δύο συγκρουόμενα παραδείγματα αξιολόγησης (β' μέρος)
Δύο συγκρουόμενα παραδείγματα αξιολόγησης (β' μέρος)
«Θέλουν απλά να περάσουν στο κομματικό τους ακροατήριο την άποψη ότι αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς – με μια διαδικασία που απλά και μόνο θέτει τους...
Δύο συγκρουόμενα παραδείγματα αξιολόγησης (β' μέρος)
Πώς το Υπουργείο Παιδείας προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών;
Πώς το Υπουργείο Παιδείας προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών;
Παρέμβαση για το ζήτημα της άδειας άνευ αποδοχών - Χωρίς εισόδημα Ελληνίδα εκπαιδευτικός που επελέγη σε πρόγραμμα του Fulbrigt μαζί με 46...
Πώς το Υπουργείο Παιδείας προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών;