Για γέλια και για κλάματα οι οδηγίες προς τους καθηγητές για το μάθημα των Θρησκευτικών
Το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί άμεσα τη βίαιη επιστροφή του μαθήματος των θρησκευτικών σε ένα παρωχημένο και αρκετά μακρινό παρελθόν, ενώ από το περιεχόμενο των οδηγιών, εγείρονται και σοβαρά πολιτικά ζητήματα

Του Θοδωρή Καραγιαννίδη

Με μεγάλο σκεπτικισμό αλλά και χιούμορ, ενίοτε, αντιμετωπίζουν οι θεολόγοι και η εκπαιδευτική κοινότητα, γενικότερα,τις αλλαγές που επιχειρούνται σε επίπεδο επιμόρφωσης και οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας για τη «νέα διδασκαλία» του μαθήματος των θρησκευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως την αντιλαμβάνεται η νέα κυβέρνηση.

Όπως αναφέρουν θεολόγοι στο Tvxs.gr, όσα παρατηρούν συνιστούν επιστροφή της εκπαίδευσης, τουλάχιστον στη δεκαετία του '70 και το τρίπτυχο «Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια» καθώς ο νέος φάκελος μαθητή και το περιεχόμενο του μαθήματος, μετά τις αλλαγές της νέας κυβέρνησης, δείχνουν τη σταθερή επιδίωξη είναι το μάθημα να επιβάλει την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης.

Μεταξύ άλλων επισημαίνεται σχετικά με τον χειρισμό όσων επιθυμούν απαλλαγή από μάθημα πως η οδηγία προς τους καθηγητές είναι να δρουν αποτρεπτικά για μαθητές και γονείς! Μια υπόθεση αρκετά σκοτεινή και επικίνδυνη, ειδικά μετά την καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για το εν λόγω ζήτημα, που δεν μοιάζει να πτοεί την κυβέρνηση.

Οι εκφράσεις που καταγράφηκαν σε επιμόρφωση εκπαιδευτικών τις προηγούμενες μέρες είναι χαρακτηριστικές: 

  • «Οφείλουμε να αναπτύσσουμε και να ενισχύουμε τη χριστιανική θρησκευτική πίστη των μαθητών/τριών»
  • «Σε περιπτώσεις αιτήματος απαλλαγής, αποτρέπουμε παιδιά και γονείς»
  • «Ακόμα και μια άπιστη αριστερή καθηγήτρια πανεπιστημίου εξομολογήθηκε ότι έχει εμπειρία θαυμάτων του Χριστού» 
  • «Να είμαστε "μοντέρνοι-ες". Να τους βάζουμε να ακούνε έντεχνα θρησκευτικά τραγούδια όπως "και τι ζητάω, μια ευκαιρία στον παράδεισο να πάω"»

Κάποιες αναφορές, όπως είναι λογικό, έχουν ήδη δώσει λαβή για χιουμοριστικά σχόλια. Όμως είναι πραγματικές εκφράσεις από την επιμόρφωση του Ινστιτούτου Εκπαδευτικής Πολιτικής που απηχούν τις απόψεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Η Νίκη Κεραμέως είχε αναφερθεί από τις πρώτες μέρες της ανάληψης των καθηκόντων της για «ιεροδιδασκάλους» και είχε προκαλέσει την αντίδραση ακόμη και Μητροπολιτών που ζήτησαν «δασκάλους και όχι κατηχητές στα σχολεία». 

Άνθρωποι της εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως πολιτικών τοποθετήσεων, σημειώνουν ότι το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί άμεσα τη βίαιη επιστροφή του μαθήματος των θρησκευτικών σε ένα παρωχημένο και αρκετά μακρινό παρελθόν, ενώ από το περιεχόμενο των οδηγιών, εγείρονται και σοβαρά πολιτικά ζητήματα. 

Πηγή: tvxs

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδί
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
«Την ίδια στιγμή, οι γονείς είτε αποφεύγουν να μιλήσουν ανοιχτά για το θέμα της σεξουαλικότητας είτε αδυνατούν να παρέχουν σωστή ενημέρωση και...
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
polixrwma stilo
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ
«Όταν οι συλλογικές Διαδικασίες δεν γίνονται σεβαστές, τα αποτελέσματα είναι τραγικά», καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ