Να αντιμετωπιστούν ΤΩΡΑ τα προβλήματα ασφάλειας στο 42ο και το 4ο ΓΕΛ Αθήνας
Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ) Α΄ ΕΛΜΕ Αθήνας

To σχολικό συγκρότημα που στεγάζει το 42ο ΓΕΛ Αθήνας και το 4ο ΓΕΛ Αθήνας, έχει οικοδομηθεί μέσω ΣΔΙΤ. Ενώ αρχικά είχε σχεδιαστεί να λειτουργήσει εκεί μόνο το 42ο ΓΕΛ και να καλυφθούν οι ανάγκες 200 μαθητών, υλοποιήθηκε μεταστέγαση στον ίδιο χώρο και του 4ου ΓΕΛ (Οκτώβρης 2017), με αποτέλεσμα να στοιβάζονται συνολικά σήμερα 260 μαθητές. Οι ΣΔΙΤ, πολυδιαφημισμένες από ΕΕ - κυβερνήσεις – τοπική διοίκηση, υποτίθεται πως θα διασφάλιζαν υψηλού επιπέδου, λειτουργικές και ασφαλείς εγκαταστάσεις για την επιτέλεση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αντί αυτού διαπιστώνονται τραγικά φαινόμενα που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών και που παρεμποδίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία.

Συγκεκριμένα, ο περιορισμένων διαστάσεων εξωτερικός χώρος στον οποίο προαυλίζονται οι μαθητές και πραγματοποιείται το μάθημα της Φυσικής Αγωγής είναι εντελώς ακατάλληλος και επικίνδυνος. Ο χώρος που χρησιμοποιείται ως γήπεδο μπάσκετ / βόλεϊ (με μία μπασκέτα) είναι στρωμένος με ένα μίγμα ξεραμένης άμμου, χαλικιού και τσιμέντου. Το παρακείμενο αρχικά γρασίδι είναι πια μια επιφάνεια με λακκούβες και μετατρέπεται σε βάλτο τις βροχερές ημέρες, ενώ είναι και πηγή μόνιμης προσέλκυσης κουνουπιών!! Επιπλέον, έχει καταστραφεί το πλέγμα που συγκρατούσε τον κατεστραμμένο χλοοτάπητα και στα σημεία αυτά σκαλώνουν τα παπούτσια των μαθητών. Επανειλημμένα ήταν τα κρούσματα τραυματισμών και πτώσεων μαθητών στα διαλείμματα και το μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Στις 17/09/2019 συνέβη σοβαρό ατύχημα σε μαθήτρια της Β΄ τάξης του 42ου ΓΕΛ, κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, η οποία έπεσε με αποτέλεσμα να υποστεί κάταγμα του καρπού και μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο. Το περιστατικό ήταν προδιαγεγραμμένο να συμβεί, με βάση τα δεδομένα που περιγράψαμε. Να επισημανθεί πως ούτε στέγαστρο δεν υπάρχει και άρα ούτε στοιχειώδης σκίαση τις μέρες με ηλιοφάνεια ή προστασία από τη βροχή.

Ενώ υπάρχει γειτνιάζον ιδιωτικό οικόπεδο (Φαβιέρου 14), στο οποίο μπορούσε να επεκταθεί το προαύλιο, καμία κίνηση δεν έχει γίνει σε αυτή την κατεύθυνση.

Τα προβλήματα «ασφυξίας» των σχολείων και υπονόμευσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας επιτείνονται και από άλλα θέματα που άπτονται των κακοτεχνιών ή των μη ολοκληρωμένων εργασιών. Για παράδειγμα, το έργο παραδόθηκε χωρίς να έχει αποπερατωθεί το εργαστήριο Φυσικής, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνονται εργαστηριακές ασκήσεις. Μέχρι σήμερα δεν έχουν εξοπλιστεί τα εργαστήρια Φυσικής, Τεχνολογίας, Καλλιτεχνικών ούτε η Βιβλιοθήκη. Δεν έχει αναβαθμιστεί η ταχύτητα του εργαστηρίου Πληροφορικής ούτε υπάρχει προστασία για τις Κεντρικές Μονάδες. Προβλήματα υπάρχουν στην περίφραξη και τον τακτικό καθαρισμό των παρτεριών περιμετρικά του κτιρίου και εξωτερικά, ώστε να μην αποτελούν μια ανοικτή πηγή μόλυνσης, όπως σήμερα. Ακόμη, δεν έχουν τοποθετηθεί όρια (κολονάκια) στο πάρκινγκ και στη διάβαση αμαξιδίου των ΑΜΕΑ.

Πρόβλημα υπάρχει και με την απουσία φύλαξης του συγκροτήματος.

Σαν να μην έφταναν αυτά την τρέχουσα σχολική χρονιά υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό, με κορύφωση την απουσία κοινωνιολόγου για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα της Γ΄ Λυκείου.

Παρά τις συστηματικές οχλήσεις των σχολείων προς τους αρμόδιους, παρά τις διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών – γονέων – μαθητών προς την ΚΤΥΠ ΑΕ και την εταιρία που διαχειρίζεται το με ΣΔΙΤ κτίριο του συγκροτήματος, τίποτε δεν έχει γίνει. Μόνο «δεσμεύσεις» που διαρκώς διαψεύδονται, με «άφαντη» την εταιρία…

Διεκδικούμε:

  • Να απαγκιστρωθούν τα σχολικά κτίρια από τις ΣΔΙΤ και τις ιδιωτικές εταιρίες, ώστε να διευκολύνεται η αντιμετώπιση των προβλημάτων τους.
  • Να επιστρωθεί ο αύλειος χώρος με υλικό κατάλληλο για αθλοπαιδιές και αναψυχή, να μπει στέγαστρο και να αντιμετωπιστούν όλα τα προβλήματα που αφορούν την ασφάλεια των μαθητών.
  • Να σταματήσει να γίνεται το σχολείο βάλτος, με πολλαπλές εστίες μόλυνσης και η έκθεση των μαθητών σε ασθένειες που σχετίζονται με τα κουνούπια.
  • Να γίνει περίφραξη και να υπάρχει τακτικός καθαρισμός των παρτεριών περιμετρικά του κτιρίου και εξωτερικά.
  • Να επεκταθεί το προαύλιο στο γειτνιάζον οικόπεδο.
  • Να αποπερατωθούν, εξοπλιστούν τα εργαστήρια και η βιβλιοθήκη και να αναβαθμιστεί το εργαστήριο Πληροφορικής.
  • Να τοποθετηθούν όρια (κολονάκια) στο πάρκινγκ και στη διάβαση αμαξιδίου των ΑΜΕΑ.
  • Να τοποθετηθεί μόνιμος φύλακας στο συγκρότημα.

Να καλυφθούν άμεσα οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

σχετικά άρθρα

Ισπανία: Συλλήψεις εφήβων για διακίνηση υλικού παιδικής πορνογραφίας
Ισπανία: Συλλήψεις εφήβων για διακίνηση υλικού παιδικής πορνογραφίας
Μέσω Whatsapp διαμοίραζαν το υλικό «ακραίας βίας» - Χειροπέδες και σε 29χρονο, ο οποίος υποσχόταν σεξουαλικές επαφές με ανήλικα κορίτσια, παιδιά...
Ισπανία: Συλλήψεις εφήβων για διακίνηση υλικού παιδικής πορνογραφίας
Από την «Αριστεία» στην «Αχρηστία»:  Η υφ. Παιδείας θέλει αξιολόγηση «για την ενίσχυση των αδυναμιών του συστήματος»
Από την «Αριστεία» στην «Αχρηστία»:  Η υφ. Παιδείας θέλει αξιολόγηση «για την ενίσχυση των αδυναμιών του συστήματος»
H αμφισβήτηση – άρνηση της αξιολόγησης δεν επαρκεί. Η κριτική χρειάζεται να γίνει εφ΄ όλης της ύλης. Από τα προγράμματα και το περιεχόμενο σπουδών,...
Από την «Αριστεία» στην «Αχρηστία»:  Η υφ. Παιδείας θέλει αξιολόγηση «για την ενίσχυση των αδυναμιών του συστήματος»
Διοίκηση Ταλέντων στο Σχολείο: Ετήσιο σεμινάριο Οργάνωσης - Διοίκησης της Εκπαίδευσης
Διοίκηση Ταλέντων στο Σχολείο: Ετήσιο σεμινάριο Οργάνωσης - Διοίκησης της Εκπαίδευσης
Η διοίκηση των ταλέντων (talent management) στο σύγχρονο Σχολείο: Θεωρητικό πλαίσιο, πρακτικά βήματα και δεξιότητες για ανάπτυξη ανθρώπινων πόρων και...
Διοίκηση Ταλέντων στο Σχολείο: Ετήσιο σεμινάριο Οργάνωσης - Διοίκησης της Εκπαίδευσης