ΕΠΑΛ Αργοστολίου
ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς Ιθάκης

Τα τελευταία χρόνια όλες οι κυβερνήσεις θριαμβολογούν για την «αναβάθμιση»-«αναμόρφωση» των ΕΠΑΛ επικαλούμενες «εθνικά στρατηγικά πλαίσια» είτε για τη μαζικοποίησή τους, την  δήθεν ενίσχυση της γενικής παιδείας σε αυτά, τη μαθητεία και το πρόγραμμα «μια νέα αρχή» για τα ΕΠΑΛ κ.α. (ΣΥΡΙΖΑ), είτε την «αυτονομία των μονάδων ΕΠΑΛ και ΙΕΚ, με  άμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας, την  συμμετοχή των «κοινωνικών εταίρων» στον σχεδιασμό, «λύσεις» στα θέματα πιστοποίησης της μη τυπικής και άτυπης μάθησης με βάση τις ανάγκες της αγοράς» κ.α (Ν.Δ.).

Η ζωή όμως και η πραγματικότητα που βιώνουν τα ΕΠΑΛ, αποτελούν κριτήρια που διαρκώς διαψεύδουν τις κυβερνήσεις. Η "νέα εποχή" για τους μαθητές των ΕΠΑΛ περιλαμβάνει την τεράστια υποχρηματοδότηση, την αγωνία των μαθητών για το αν η ειδικότητα ή ο τομέας τους θα συνεχίσει να υπάρχει, τις ελλείψεις σε βιβλία ειδικότητας, καθηγητές, εργαστηριακό εξοπλισμό, τη "μαθητεία" στην εκμετάλλευση, τα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές κ.α.

Βασικός όμως παράγοντας της υποβάθμισης που βιώνουν σχεδόν όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας (και φυσικά τα δύο ΕΠΑΛ του νομού),  είναι και η άσχημη κατάσταση στις βασικές τους υποδομές.

Ιδιαίτερα το ΕΠΑΛ Αργοστολίου αντιμετωπίζει πληθώρα προβλημάτων. Το ακίνητο (12 στρ.) που βρίσκεται το σχολείο και το παλιό κτήριο της Εστίας, καθώς και τα 8 στρεμ. δάσους που βρίσκονται  κάτω από τα κτήρια είναι παραχωρημένα από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ (Ινστιτούτο δια βίου μάθησης) στην Περιφέρεια, από το 2011  μέχρι το 2041 με έναν από τους βασικούς όρους  να  υποστηρίζονται από αυτήν. Τα παραπάνω είναι ενδεικτικά  της προχειρότητας αλλά  και των προβλημάτων που προκύπτουν, όταν μάλιστα το ίδιο το δάσος, λόγω της εγκατάλειψής του από Περιφέρεια και Δήμο, μπορεί από ευλογία να μετατραπεί  σε κατάρα.  Το πρόβλημα αυτό επιτείνεται γιατί σημαντικό μέρος των κτιρίων δεν διαθέτουν οικοδομική άδεια, προκειμένου να μπορέσει να συνταχθεί συνολική μελέτη πυρασφάλειας η οποία θα διασφαλίζει εκτός όλων των άλλων και έξοδο κινδύνου σε περίπτωση πυρκαγιάς (η Πυροσβεστική αγνοεί τα επάνω κτήρια ενώ η Πολεοδομία αγνοεί τα κάτω)!!! 

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η Δημοτική Αρχή πρέπει άμεσα να νομιμοποιήσει  τα αυθαίρετα κτίρια, να κάνει την απαραίτητη μελέτη πυρασφάλειας και να προβεί επίσης σε τοποθέτηση Στεγάστρων, καθισμάτων και κάδων που λείπουν εντελώς από τον προαύλιο χώρο, μετατρέποντας σε βάσανο την παραμονή μαθητών και εκπαιδευτικών σε αυτόν. Επί πλέον  οι τουαλέτες των κοριτσιών είναι προβληματικές και χρήζουν άμεση ανακαίνιση. Είναι απαράδεκτο να μην υπάρχουν τουαλέτες μαθητών και καθηγητών στο κεντρικό κτήριο όπου και βρίσκονται οι περισσότερες αίθουσες διδασκαλίας, καθώς και νέες αίθουσες (για ειδικά μαθήματα και χρήσεις, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων κλπ), και στοιχειώδεις αθλητικές εγκαταστάσεις .

Η επιλογή να  στεγάζεται στον ίδιο χώρο το ΙΕΚ και το ΕΚΦΕ, καθώς και η παλιά μαθητική Εστία που φιλοξενεί μια σειρά ενοίκων και δραστηριοτήτων, επιβαρύνει  παραπέρα  την  κατάσταση και στερεί το σχολείο από βοηθητικούς χώρους που έχει ανάγκη.

Οι αλλεπάλληλες οχλήσεις και τα αιτήματα της διεύθυνσης του σχολείου να επισκευαστούν τζάμια /αλουμίνια σε αυτό το παλιό κτήριο της Εστίας  που το καθιστούν επικίνδυνο, αλλά και τα αιτήματα της ΕΛΜΕ προς την ΠΙΝ, να επισκευαστούν όλα τα δωμάτια και οι χώροι της και να αποδοθούν στους συναδέλφους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και άλλους συμβασιούχους Δημόσιους Υπάλληλους. για να διαμένουν, δεν έχουν βρει καμιά ανταπόκριση. Το αίτημα επίσης να υπάρξει συνολική διευθέτηση εξόδου (έξοδος πεζών -οχημάτων, στεγασμένη στάση κ.α )και να διευθετηθεί κατάλληλα το επικρεμάμενο στα κεφάλια μαθητών και εκπαιδευτικών  καλώδιο ηλεκτρικού ρεύματος (μεταξύ ΚΕΚ και Eστίας), έχουν μέχρι σήμερα την ίδια τύχη.                                                                                                  

Ένα ακόμα τεράστιο πρόβλημα είναι η μεταφορά των μαθητών, αφού στο ΕΠΑΛ έρχονται μαθητές απ’ όλο το νησί. Έως τώρα η προσέλευση των μαθητών στο σχολείο γίνεται με μεγάλα προβλήματα!!                       

Τα παραπάνω προβλήματα τοπικά αλλά και άλλα γενικότερα, αποδεικνύουν ότι τα ΕΠΑΛ και την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση γενικότερα, οι υπεύθυνοι  την βλέπουν μόνο σαν μια φτηνά κοστολογημένη πηγή για άντληση φθηνού - «ευέλικτου» εργατικού δυναμικού. Οι διακηρύξεις περί  «επαγγελματικής εξασφάλισης» που μόνο ως φάρσα μπορούν  να εκληφθούν όσο το πτυχίο αποσυνδέεται από το επάγγελμα και όσο οι ΕΠΑΛίτες θα δίνουν εξετάσεις για να πιστοποιήσουν γνώσεις για τις οποίες έχουν ήδη εξεταστεί είναι μόνο μερικά από αυτά.

Κάθε αντικειμενικός παρατηρητής μπορεί να καταλάβει, ότι η κυβέρνηση αποφασίζει μαζί με την ΕΕ και υλοποιεί αλλαγές για μια μαζική πρόωρη στροφή των νέων στην κατάρτιση, για αυξανόμενη ροή φθηνού - «ευέλικτου» δυναμικού στις επιχειρήσεις, για μεγαλύτερη παρέμβαση του κεφαλαίου στα προγράμματα σπουδών.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ καλεί όλους τους υπεύθυνους Κυβέρνηση- Περιφέρεια –Δήμο να σκύψουν άμεσα πάνω στα προαναφερόμενα προβλήματα σαν τον ελάχιστο όρο για να στηρίξουν την Τεχνική- Επαγγελματική Εκπαίδευση στο νομό μας.

Αργοστόλι 7/10/2019

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ

Ο Πρόεδρος

                 Δημήτρης Μαντζουράτος                                     

Η Γενική Γραμματέας

Σοφία Ποταμιάνου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα