ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ Ν.Δ. KAI THΣ E.E. ΑΠΕΝΑΝΤΙ
ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ
Με βάση τα πρώτα δείγματα γραφής της η κυβέρνηση της ΝΔ κλιμακώνει την ρατσιστική πολιτική της ενάντια σε πρόσφυγες και μετανάστες, πατώντας πάνω στη ρατσιστική πολιτική της ΕΕ και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με την συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας και την ψήφιση και εφαρμογή της από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Την κατασταλτική πολιτική της ΕΕ και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που συνυπέγραψε τη μετατροπή της Ελλάδας σε Ευρωενωσιακό ανθρωποφύλακα, με τον εγκλωβισμό των προσφύγων σε κολαστήρια τύπου Μόριας, με τα στρατόπεδα-τόπους εξορίας προσφύγων στο εσωτερικό της χώρας, με την FRONTEX να τους καταδιώκει στο Αιγαίο, με τον ενεργητικό της ρόλο στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και τις επεμβάσεις, έρχεται να ενισχύσει με νέα κατασταλτικά μέτρα η ΝΔ. Σε μια περίοδο που η ΕΕ εντείνει τη ρατσιστική της πολιτική, που ορθώνει νέους φράχτες απέναντι στις «βάρκες της απελπισίας», η όξυνση της επίθεσης από τη ΝΔ σε πρόσφυγες και μετανάστες, η αντιμετώπισή τους ως «λαθρομετανάστες» και η ενίσχυση του κοινωνικού εκφασισμού με μέτρα ακραίας καταστολής και η αντίστοιχη πολιτική προπαγάνδα για την δικαιολόγησή τους, οδηγεί σε μια νέα εντεινόμενη επίθεση στα δικαιώματα προσφύγων και μεταναστών, αλλά και των εργαζόμενων και της ελληνικής κοινωνίας.
Το εργατικό, το λαϊκό και το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει με όλες του τις δυνάμεις και μαζί με τους πρόσφυγες και μετανάστες:
- Να αντιπαλέψει κάθε νέα επίθεση από την κυβέρνηση της ΝΔ και της ΕΕ ενάντια στα δικαιώματά τους, όπως ο βίαιος διωγμός και η εκκένωση χώρων, όπου διέμεναν εκατοντάδες προσφυγόπουλα με τις οικογένειες τους, η ανάλγητη και ρατσιστική ανάκληση από την κυβέρνηση της εγκυκλίου της απόκτησης ΑΜΚΑ, που αφορούσε την πρόσβαση προσφύγων και αιτούντων άσυλο στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Επίσης, η κατάργηση της έφεσης στην αίτηση ασύλου, το σφράγισμα των συνόρων του Έβρου με περαιτέρω εμπλοκή και ενίσχυση του στρατού στην φύλαξή τους, οι δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών για απελάσεις και επαναπροωθήσεις όσων ζητούν σωτηρία στην χώρα μας.
- Να πρωτοστατήσει στην οργάνωση των αγώνων ενάντια στις πολιτικές ΕΕ και κυβερνήσεων, που εγκλωβίζουν πρόσφυγες και μετανάστες στην Ελλάδα, ενάντια στην συμφωνία ΕΕ - Τουρκίας, για να κλείσουν τα άθλια hotspots και τα camps.
- Να επιβάλει τη μεταφορά τους στις χώρες προορισμού τους, ενάντια στις συμφωνίες Σένγκεν και Δουβλίνου, παλεύοντας – διεκδικώντας για άδειες διαμονής και ελεύθερης μετακίνησης όσων ζουν κι εργάζονται στην Ελλάδα, χωρίς παράβολα, εξουθενωτικές προϋποθέσεις και ταλαιπωρία, αλλά με ισότιμα δικαιώματα.
Ως Παρεμβάσεις, είχαμε και έχουμε, από την αρχή, ξεκάθαρη θέση για το θέμα: Εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, μαζί με όλα τα παιδιά, στο πρωινό πρόγραμμα (και κατάργηση των ΔΥΕΠ) καθώς και των παιδιών κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις.
Η ρατσιστική πολιτική του υπουργείου Παιδείας συνεχίζεται, ο αντεργατικός και αντι-εκπαιδευτικός κατήφορος του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζεται και δεν έχει τελειωμό, δείχνοντας με εκκωφαντικό τρόπο πώς η κυβέρνηση της ΝΔ εννοεί την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων και μεταναστών. Συνεχίζει στο δρόμο της επιλογής των ΔΥΕΠ που ίδρυσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ των ξεχωριστών απογευματινών «δομών», της γκετοποίησης και της απομόνωσης των προσφυγόπουλων από τα υπόλοιπα παιδιά και των γονιών τους από τον κοινωνικό ιστό, καθώς και όλων των ρατσιστικών εγκυκλίων και μέτρων της προηγούμενης κυβέρνησης που εμποδίζουν την απρόσκοπτη συμμετοχή των προσφυγόπουλων στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα (εγγραφή τους σε σχολεία που βρίσκονται πολλά χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο διαμονής τους, απουσία μεταφορικών μέσων για την μετακίνησή τους στα σχολεία κ.λπ.). Με ένα σμπάρο όμως το ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να χτυπήσει δύο τρυγόνια: και τη δημιουργία δομών έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία και τη στελέχωσή τους με εκπαιδευτικούς που όχι μόνο δεν θα είναι μόνιμοι, αλλά αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου! Ακόμα χειρότερα η κυβέρνηση της ΝΔ με την εφαρμογή του δόγματος "νόμος, τάξη και βία" και τις συνεχείς αστυνομικές καταδρομικές επεμβάσεις σε χώρους – καταλήψεις φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών οδηγεί εκατοντάδες παιδιά και τις οικογένειές τους σε κέντρα κράτησης, στην απομόνωση και έξω από την εκπαίδευση, ενώ είναι σε καθεστώς αίτησης ασύλου και τα παιδιά παρακολουθούσαν μαθήματα στα σχολεία. Από την άλλη μεριά πληθαίνουν καθημερινά οι συνεχείς αναφορές κυβερνητικών και μη πολιτικών στελεχών του δεξιού και ακροδεξιού πολιτικού φάσματος περί δήθεν «εισβολής» αλλόθρησκων – μουσουλμάνων θέλοντας να δικαιολογήσουν τις πολιτικές του απηνούς διωγμού που έχει ήδη εξαπολύσει και ετοιμάζεται να εντείνει σε βάρος των προσφύγων και μεταναστών η κυβέρνηση της ΝΔ αναμοχλεύοντας τα πιο βαθιά συντηρητικά και ρατσιστικά αντανακλαστικά της ελληνικής κοινωνίας.
Στο πλαίσιο αυτό και φέτος η πλειονότητα των προσφυγόπουλων που διαβιούν στη χώρα μας, παραμένουν εκτός σχολικού περιβάλλοντος.
Το ΥΠΑΙΘ δεν κάνει καμία αναφορά στην εκπαίδευση των ασυνόδευτων ανηλίκων, που σύμφωνα με το Εθνικό Κέντρο Εθνικής Αλληλεγγύης τον Μάρτιο του 2019 ανέρχονταν στους 3774 (εκ των οποίων 94% αγόρια, 6% κορίτσια και 7% κάτω των 14 ετών), με 2032 εξ’ αυτών εκτός μακροχρόνιας ή προσωρινής φιλοξενίας, και 622 παιδιά άστεγα(!), χωρίς φροντίδα, ευάλωτα και έκθετα σε κάθε είδους θυματοποίηση ή εκμετάλλευση.
Οι Παρεμβάσεις θεωρούν πως η πολιτική και αυτής της κυβέρνησης στην εκπαίδευση των προσφύγων αποκλείει χιλιάδες παιδιά από αυτή υπονομεύοντας το βασικό δικαίωμα τους σε αυτήν, καθώς τους αποκλείει από την εκπαίδευση και δεν δημιουργεί συνθήκες ουσιαστικής μάθησης. Επιπλέον, χιλιάδες από τα παιδιά αυτά δεν φοιτούν σε καμία εκπαιδευτική δομή, ενώ ακόμα και αυτά, που φοιτούν σε δημόσιες εκπαιδευτικές δομές αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα στη φοίτηση και την ένταξή τους.
Η έλλειψη πολλών τάξεων υποδοχής καθιστά αδύνατο για τα παιδιά να αποδώσουν, μαθησιακά, στο πλαίσιο της σημερινής λειτουργίας των σχολείων (πολυπληθείς τάξεις, διαφορετικό μορφωτικό υπόβαθρο των προσφυγόπουλων, διαφορετικά επίπεδα γνώσης της ελληνικής γλώσσας...), παρά τις προσπάθειες της πλειονότητας των εκπαιδευτικών που, πρακτικά, χωρίς καμιά επιμόρφωση σε θέματα εκπαίδευσης προσφύγων και διδασκαλίας των ελληνικών ως δεύτερης γλώσσας και χωρίς ουσιαστική στήριξη, παλεύουν να τα κρατήσουν στο σχολείο, διαμορφώνοντας συνήθως μόνοι τους το εκπαιδευτικό υλικό, προσαρμόζοντας τη διδασκαλία τους και αφιερώνοντας χρόνο εκτός τάξης. Γι’ αυτό είναι επιτακτική η ανάγκη να δημιουργούνται άμεσα τάξεις υποδοχής και ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία όπου φοιτούν προσφυγόπουλα (σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης) γιατί η έλλειψή τους αποθαρρύνει τα προσφυγόπουλα από τη φοίτηση τους στο σχολείο, αφού δεν τους δίνεται η δυνατότητα να μάθουν ή να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στα ελληνικά και στα υπόλοιπα μαθήματα και τελικά καλλιεργείται το έδαφος για την ανάπτυξη φαινομένων αποκλεισμού.
Απαιτούμε για όλα τα παιδιά προσφύγων και μεταναστών:
- Να ενταχθούν στις τάξεις του πρωινού προγράμματος με: Α) Δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία, Β) Ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης παντού, Γ) Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές και μαθήτριες, Δ) Μαζικούς διορισμούς μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών τους.
- Δημιουργία τάξεων υποδοχής και υποστηρικτικές δομές (ενισχυτική διδασκαλία, παράλληλη στήριξη, ψυχολογική υποστήριξη κ.λπ.) σε όλα τα σχολεία της χώρας που φοιτούν προσφυγόπουλα.
- Κεντρική μέριμνα και ευθύνη του κράτους για την ακριβή καταγραφή, φροντίδα, στέγαση, σίτιση και εκπαίδευση όλων των ασυνόδευτων παιδιών.
- Εγγραφή όλων στα πλησιέστερα στον τόπο διαμονής τους πρωινά δημόσια σχολεία, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
- Κατάλληλα συγγράμματα και εκπαιδευτικό υλικό για την εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.
- Εκπαιδευτικό πρόγραμμα και διδασκαλία της μητρικής γλώσσας.
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
- Εγγραφή των παιδιών κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς.
- Ένταξη των παιδιών από 15 ως 18 ετών σε ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, σύμφωνα με την επιλογή τους, με δημιουργία τάξεων υποδοχής.
- Διορισμοί και προσλήψεις εκπαιδευτικών (πλήρους ωραρίου) για την εκπαίδευση προσφύγων με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
- Δωρεάν μεταφορά των παιδιών που διαμένουν στα στρατόπεδα και όσων διαμένουν σε οικίες προς τα σχολεία φοίτησής τους.
- Επιστροφή των προσφυγόπουλων, που απομακρύνθηκαν βίαια από το κέντρο της Αθήνας, στα σχολεία τους, όπως ζητούν δάσκαλοι και σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων.
- Αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης για όλα τα παιδιά και τις οικογένειές τους και αυτών, που απομακρύνθηκαν βίαια από το κέντρο της Αθήνας, με μεταστέγαση από στρατόπεδα σε δημόσιες δωρεάν δομές εντός αστικού ιστού.
- Δυνατότητα εκμάθησης ελληνικών σε ενήλικες πρόσφυγες που το επιθυμούν.
Την ώρα που η ΕΕ αποφάσισε να κλείσει τα σύνορά της και να φυλακίσει τους κατατρεγμένους σε στρατόπεδα συγκέντρωσης μέχρι να τους ξαναστείλει πίσω, εμείς οι εκπαιδευτικοί απαιτούμε ελεύθερη διέλευση των προσφύγων ώστε να πάνε στις χώρες που επιθυμούν και ταυτόχρονα στην χώρα μας ελευθερία στημ μετακίνηση και να έχουν ίσα δικαιώματα στην παιδεία, στην υγεία, στην σίτιση και στην στέγαση, παροχή ασύλου και ιθαγένεια για όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς.
Αγωνιζόμαστε για να σταματήσει ο πόλεμος και οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις που καταστρέφουν χώρες, αφανίζουν λαούς και δημιουργούν εκατομμύρια πρόσφυγες σε όλο τον κόσμο.
ΟΧΙ ΣΤΗ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΝΔ-ΕΕ ΚΑΙ ΤΟΥ
ΥΠΑΙΘ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ
Τα σχολεία μας ανοιχτές αγκαλιές αλληλεγγύης για τα παιδιά όλων των φτωχών
του τόπου μας, ντόπιων, προσφύγων και μεταναστών!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη