Για το θέμα του ασύλου και της πολιτικής συναίνεσης
«Ήταν μια μέρα χθες με ιδιαίτερο συμβολισμό. Γιατί κάναμε κάτι το αυτονόητο. Ήταν αδιανόητο να επικρατεί αυτή η κατάσταση στα ελληνικά πανεπιστήμια. Και όταν τα λέω κατάσταση, εννοώ αυτό το άσυλο ανομίας. Εμείς λοιπόν με την διάταξη που προτείναμε στην εθνική αντιπροσωπεία θέλαμε να βάλουμε τέλος σε δυο παθογένειες: πρώτα απ’ όλα σε πράξεις έκνομες που λαμβάνουν χώρα εντός των Πανεπιστημίων, προπηλακισμοί βιαιοπραγίες, καταστροφή δημόσιας περιουσίας, παρασκευή και κυκλοφορία παράνομων υλικών, διακίνηση ναρκωτικών, άρα πράξεις που λαμβάνουν χώρα εντός των ιδρυμάτων, αλλά και πράξεις που λαμβάνουν χώρα εκτός των ιδρυμάτων και οι δράστες καταφεύγουν εντός, μόνο και μόνο για να αποφύγουν την σύλληψη, μετατρέποντας βασικά τα Πανεπιστήμια σε απροσπέλαστους χώρους και σε καταφύγια και ορμητήρια τους.
Φυσικά και οποιοσδήποτε εισηγείται κάτι τέτοιο στη Βουλή θα ήθελε να έχει την ευρύτερη δυνατή πλειοψηφία. Πρέπει να σας πω ότι και ο Πρωθυπουργός και εγώ και η Κυβέρνηση συνολικά καταβάλαμε μεγάλες προσπάθειες σχετικά με το Κίνημα Αλλαγής. Δε σας κρύβω ότι όλη η Τετάρτη, η πρώτη ημέρα της Ολομέλειας, η πρώτη εκ των δύο ημερών, αφιερώθηκε επί της ουσίας και από τους δυο μας σε μια προσπάθεια να πείσουμε τους βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής για τη σημασία να βρούμε μία λύση. Κάναμε κάποιες υποχωρήσεις. Εγώ προσωπικά έκανα και δύο προτάσεις συγκεκριμένες στην πρόεδρο του Κινήματος Αλλαγής, υπήρχε όμως μία κόκκινη γραμμή. Η κόκκινη γραμμή ήταν ότι έπρεπε να επιτύχουμε μία εξομοίωση του πανεπιστημιακού χώρου και του δημόσιου χώρου. Όσο ανοίγαμε παραθυράκια στην διάταξη, όσο δημιουργούσαμε ένα ειδικό καθεστώς για τα πανεπιστήμια, τόσο μεγάλωνε ο κίνδυνος να ήταν άλλη μία διάταξη η οποία θα έμενε στα χαρτιά.
Για εμάς ο πρώτος στόχος ήταν αυτός: να είναι μία διάταξη η οποία θα εφαρμοστεί δεδομένης και της πολιτικής βούλησης. Βεβαίως για να είμαστε ειλικρινείς δε φτάνει μόνο μία διάταξη. Χρειάζεται και πολιτική βούληση για την εφαρμογή της. Αλλά για μας ήταν πάρα πολύ σημαντικό να μην υπάρχουν παραθυράκια στην διάταξη, αστερίσκοι που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε έναν μικρότερο αποτέλεσμα ως προς την εφαρμοστικότητα του νόμου. Θέλαμε μια καθαρή λύση, μια καθαρή γραμμή».
Για την ΠΟΣΔΕΠ και τους φοιτητές
«Είναι πάρα πολύ θετικό ότι η πρώτη επίσημη αντίδραση που βγήκε σχετικά με την προτεινόμενη διάταξη ήταν από την ΠΟΣΔΕΠ, δηλαδή από τους καθηγητές, το αρμόδιο όργανο των καθηγητών της χώρας, οι οποίοι είπαν σαφώς ότι η διάταξη κινείται στη σωστή κατεύθυνση [...] όπως επίσης είναι πολύ θετικό ότι διάφοροι πρυτάνεις έχουν εκφραστεί θετικά, διότι φυσικά και θέλουμε αρωγούς την πανεπιστημιακή κοινότητα εν συνόλω σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια». Προσωπικά έχω μιλήσει με πάρα πολλούς φοιτητές για το θέμα κι επεδίωξα να μιλήσω και με το συντονιστικό όργανο, αλλά κατάλαβα ότι αυτό επί της ουσίας δεν έχει συγκληθεί σε πανελλήνιο επίπεδο. Επιδιώκω όμως και καθημερινά και όλο αυτό το διάστημα -και όχι μόνο τώρα που είμαστε κυβέρνηση, αλλά και όταν ήμασταν αντιπολίτευση- να συνομιλώ με φοιτητές, προκειμένου να λαμβάνω και τη δική τους οπτική γωνία, σχετικά με το ποιες είναι οι ανησυχίες τους και να συζητάμε για το πώς θα μπορέσει μέσω και αυτών των πρωτοβουλιών να αναβαθμιστεί εν τέλει η παρεχόμενη εκπαίδευση σε όλους», διαβεβαίωσε.
Για την ενίσχυση της φύλαξης στα ΑΕΙ
««Αυτό αφορά το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων. Όμως, η διάταξη για το άσυλο είναι ένας τρόπος, υπάρχουν πάρα πολλοί άλλοι τρόποι για να ενισχύσει κανείς την πραγματική ελευθερία στη διακίνηση ιδεών στο Πανεπιστήμιο, να μη λαμβάνουν χώρα έκνομες ενέργειες, οι οποίες επί της ουσίας περιορίζουν την ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Για παράδειγμα ένας τρόπος είναι ο συστηματικός φωτισμός όλων των χώρων μέσα στα πανεπιστήμια, ένας άλλος αυτός που είπατε, άρα υπάρχουν τρόποι συμπληρωματικοί, προκειμένου να πετύχουμε τον έναν και μοναδικό στόχο και ο ένας και μοναδικός στόχος είναι να μην είναι τα πανεπιστήμιά μας εστίες ανομίας και βίας. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι, κατά καιρούς έχουν ειπωθεί στον δημόσιο διάλογο και όλα αυτά θα τα συζητήσουμε εκτενώς και με τους πρυτάνεις».
Η πρόταση για τους ΕΛΚΕ
Οι υπηρεσίες του υπουργείου και ο υφυπουργός και ο γενικός γραμματέας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ήδη μελετούμε ένα νέο σχέδιο για τους ΕΛΚΕ, το οποίο θα δώσει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στα πανεπιστήμια».
Σκοπεύουμε στο αμέσως προσεχές διάστημα να ξεκινήσουμε διάλογο με την πανεπιστημιακή κοινότητα, να ακούσουμε τις προτάσεις τους για το πώς μπορούμε πραγματικά να βγάλουμε τις "μπάλες" από τα πόδια τους, για το πώς μπορούμε πραγματικά να απελευθερώσουμε το σύστημα στους ΕΛΚΕ, χωρίς βεβαίως εκπτώσεις στις επιταγές της διαφάνειας, όσον αφορά τους λογαριασμούς κονδυλίων έρευνας. Ήδη ετοιμάζεται μια πρόταση για να τεθεί στον δημόσιο διάλογο. Θα επιμείνω πάρα πολύ στον διάλογο αυτό να ακούσω προτάσεις, να ακούσω προβλήματα εκ των έσω, να ακούσουμε ποιες είναι οι πρακτικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι καθηγητές και οι ερευνητές μας και βεβαίως όλα αυτά σε συνεργασία και με το υπουργείο Ανάπτυξης, στο οποίο έχει περάσει και η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας και είμαι ήδη σε συζητήσεις με τον αρμόδιο υφυπουργό τον κ. Δήμα, προκειμένου από κοινού να καταλήξουμε σε μια λύση η οποία να απελευθερώνει την έρευνα από τη γραφειοκρατία».
Για τη στελέχωση των νέων τμημάτων
«Παραλάβαμε δυστυχώς τετελεσμένη κατάσταση, διότι τα νέα τμήματα είχαν ήδη μπει στα μηχανογραφικά και μαθητές τα είχαν ήδη επιλέξει», όμως «μέλημά μας ήταν αμέσως να δούμε ποια είναι η κατάσταση και σε αρκετά από αυτά υπήρχαν σημαντικές ελλείψεις». «Εδώ και έναν μήνα εργαζόμαστε πυρετωδώς με τα πανεπιστήμια προκειμένου να μπορέσουμε να καλύψουμε αυτές τις ελλείψεις και προκειμένου να μπορέσουν και θα μπορέσουν να ανοίξουν κανονικά τα τμήματα αυτά στην επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά».
Για τη λειτουργία των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
«Αυτά τα διετή κέντρα οργανώθηκαν χωρίς ουσιαστική προηγούμενη μελέτη χωρίς ουσιαστική προετοιμασία και τεκμηρίωση, χωρίς συνεργασία με στελέχη της αγοράς και επιπλέον είχαμε τρεις παράλληλους δρόμους --είχαμε τα ΙΕΚ, είχαμε το μεταλυκειακό έτος Τάξη Μαθητείας και είχαμε και τα διετή, τα οποία δεν είχαν ξεκινήσει ούτε καν είχε εκδηλωθεί η προκήρυξη για εκδήλωση ενδιαφέροντος μαθητών και εγγραφή μαθητών σε αυτά. Ειπώθηκαν πάρα πολλά από πλευράς του ΣΥΡΙΖΑ για αυτό, ότι αφήνουμε στον δρομο μαθητές που θέλουν να ακολουθήσουν επαγγελματική εκπαίδευση», συνέχισε η κ. Κεραμέως, τονίζοντας ότι «δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα, διότι αν κάποιος προσπάθησε να πλήξει τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση αυτός ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος είχε αφήσει απλήρωτους τους εκπαιδευτές των δημοσίων ΙΕΚ, τους μη πιστοποιημένους εκπαιδευτές των δημοσίων ΙΕΚ».
Για τις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών
«Στην Ειδική Αγωγή το είχαμε πει και προεκλογικά, για εμάς υπήρχε μια προτεραιότητα, όχι γιατί η γενική εκπαίδευση δεν έχει ανάγκες, έχει μεγάλες ανάγκες [...] Για αυτό λοιπόν πρώτο μέλημά μας ήταν να προχωρήσουν οι 4.500 προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών στον τομέα της Ειδικής Αγωγής. Παραλάβαμε μια κατάσταση η οποία δυστυχώς ήταν σε πάρα πολύ αρχικά στάδια. Αμέσως κάναμε μια συνάντηση με το ΑΣΕΠ και τους αρμόδιους του εν λόγω διαγωνισμού, επισπεύσαμε τη διαδικασία και προσπαθούμε οι διορισμοί αυτοί να γίνουν το συντομότερο. Δεν θα γίνουν με το άνοιγμα της σχολικής χρονιάς, αλλά θα προχωρήσουμε σε προσλήψεις αναπληρωτών, όμως θα γίνουν στο αμέσως επόμενο διάστημα και σε κάθε περίπτωση οι αναπληρωτές δε θα χάσουν τη θέση τους, οι αναπληρωτές δηλαδή θα παραμείνουν, κατά πάσα πιθανότητα οι περισσότεροι θα γίνουν και μόνιμοι με τη σύμπτωση των πινάκων. Για τη γενική εκπαίδευση αυτό που κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι ότι βλέπουμε ποια είναι τα κενά τα οποία υπάρχουν, θα προσπαθήσουμε να τα καλύψουμε σε ένα βάθος χρόνου, έχει ενταχθεί στον συνολικό σχεδιασμό της κυβέρνησης και είναι κάτι το οποίο συζητάμε και με τον πρωθυπουργό για το πώς θα καλύψουμε στοχευμένα ανάγκες που υπάρχουν και στη γενική εκπαίδευση. Δυστυχώς αυτό (σ.σ. οι προσλήψεις στη γενική εκπαίδευση) ήταν κάτι που ενώ είχε εξαγγελθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε προϋπολογιστεί ούτε ένα ευρώ για να γίνει».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη