Thumbnail
Ανακοίνωση από το ΙΕΠ

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά η υλοποίηση της δράσης “Θεματική Εβδομάδα” με κεντρικό θέμα: «Δημοκρατική συνύπαρξη και ανθρώπινα δικαιώματα».

Συνολικά 1656 γυμνάσια και γυμνασιακές δομές όλων των τύπων υπέβαλαν πλήρες εβδομαδιαίο σχέδιο εφαρμογής, στο σύνολο των 1700 της χώρας.

Σύμφωνα με την αποτίμηση που ολοκλήρωσαν και απέστειλαν στο ΙΕΠ 1049 σχολεία, όλες οι  θεματικές, που έχουν σχεδιαστεί σταδιακά κατά τα τρία συναπτά σχολικά έτη, επιλέχθηκαν και εφαρμόστηκαν, με την εξής συχνότητα προτίμησης :

 

1. Δημοκρατική Συνύπαρξη και Ανθρώπινα Δικαιώματα (SQ001)

1004

2. Διατροφή και ποιότητα Ζωής (SQ002)

1015

3. Έμφυλες ταυτότητες (SQ003)

876

4. Πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων (SQ004)

999

5. Οδική Ασφάλεια & Κυκλοφοριακή Αγωγή (SQ005)

913

Σύνολο ολοκληρωμένων ερωτηματολογίων                                        

   1049

 

Στα εμφανώς θετικά σημεία της φετινής δράσης ξεχωρίζουν:

 

-Η ψηφιακή  «βιβλιοθήκη» της θεματικής εβδομάδας (http://iep.edu.gr/el/thematiki-evdomada-category/646-allo-yliko), η οποία περιλαμβάνει πλούσιο υλικό από έγκριτους επιστημονικούς και εκπαιδευτικούς φορείς (όπως από τη Βουλή των Ελλήνων, το Συμβούλιο της Ευρώπης και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή),

 

 -Το Βαρόμετρο της δημοκρατικής και αξιοπρεπούς συνύπαρξης (http://iep.edu.gr/el/thematiki-evdomada-category/656-varometro), το οποίο λειτούργησε αποτελεσματικά μεταξύ των μαθητών και μαθητριών, όχι μόνο ως δείγμα σχολικής πρακτικής, αλλά και ως εργαλείο αποτίμησης του σχολικού κλίματος σε σχέση με τις δημοκρατικές δεξιότητες, τις γνώσεις και τις στάσεις σεβασμού του άλλου,

-Οι ευσύνοπτοι Οδηγοί προς τους/τις εκπαιδευτικούς για τον θεσμό της συνέλευσης τάξης και την εφαρμογή των πρακτικών της  Θεσμικής Παιδαγωγικής,

-Οι προτεινόμενες Δράσεις διαμεσολάβησης, κοινωνικής συμμετοχής και ευθύνης για την επίλυση προβλημάτων και την αντιμετώπιση θεμάτων διακρίσεων, προκαταλήψεων και περιθωριοποίησης, αλλά και, αντιδιασταλτικά, για την προαγωγή δημιουργικών δράσεων κοινωνικής συμμετοχής και ευθύνης.

Για περισσότερες λεπτομέρειες, έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ η Συνοπτική Έκθεση Αποτίμησης, καθώς και τα σχόλια και οι παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών, στην ακόλουθη υπερσύνδεση: http://iep.edu.gr/el/thematiki-evdomada

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, διαβλέποντας τις εκπαιδευτικές ανάγκες και λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και εισηγείται καινοτομίες για τη Θεματική Εβδομάδα 2019-20, με στόχο τη δυνατότητα διεξαγωγής της σε όλους τους τύπους σχολικών μονάδων καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Βασικό σκοπό αποτελεί η καλλιέργεια των Δεξιοτήτων Δημοκρατίας και κεντρικό σύνθημα το: «Μιλώ Ελεύθερα- Μαθαίνω με Ασφάλεια», εμπνευσμένο από την εκστρατεία του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καθηγητές μουσικής
Η σιωπή απειλεί τα σχολεία: 35 χρόνια για να καλυφθούν τα κενά στη Μουσική Παιδεία
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Μουσικής Επιστήμης (ΠΑΣΕΜΕ) καταγγέλλει τη συνεχιζόμενη απαξίωση του μαθήματος της Μουσικής στη δημόσια...
Η σιωπή απειλεί τα σχολεία: 35 χρόνια για να καλυφθούν τα κενά στη Μουσική Παιδεία
σχολ
Θεσσαλονίκη: Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν αυτόνομο και σύγχρονο κτίριο για το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο-Λύκειο
Στο προσκήνιο ξανά το ζήτημα της στέγασης του Διαπολιτισμικού Σχολείου Θεσσαλονίκης
Θεσσαλονίκη: Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν αυτόνομο και σύγχρονο κτίριο για το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο-Λύκειο
τάξη
Καμπανάκι από το Οικονομικό Επιμελητήριο: «Στρατηγική αναγκαιότητα τα μαθήματα Οικονομίας στη Δευτεροβάθμια»
Παρέμβαση του Οικονομικού Επιμελητηρίου για την αναβάθμιση των μαθημάτων Οικονομίας στα σχολεία – Έκκληση προς το Υπουργείο Παιδείας
Καμπανάκι από το Οικονομικό Επιμελητήριο: «Στρατηγική αναγκαιότητα τα μαθήματα Οικονομίας στη Δευτεροβάθμια»