Απόφοιτοι ΤΕΙ Αθήνας - Πειραιά: Πρέπει να γίνει ουσιαστικός διάλογος για την αντιστοίχιση των πτυχίων ανώτατης εκπαιδευτικής βαθμίδας
Σύλλογος αποφοίτων ΤΕΙ Αθήνας και ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ

Λίγες ημέρες πριν την έναρξη της επικείμενης εκλογικής διαδικασίας της 7ης Ιουλίου, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με ανακοίνωσή της την προηγούμενη Παρασκευή 28/06/2019, επιχείρησε για ακόμη μια φορά να δυναμιτίσει το κλίμα στις σχέσεις της με τους αποφοίτους των Α.Ε.Ι. Τεχνολογικού Τομέα της χώρας, εμπαίζοντάς τους κατά τρόπο προκλητικό και αναίσχυντο, εν συνεχεία των αδικιών που η ίδια διατήρησε εις βάρος τους.

Τονίζουμε με τρόπο κατηγορηματικό, πως η υφιστάμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, συνεχίζει συστηματικά με τις ανακοινώσεις της να απαξιώνει το ακαδημαϊκό κύρος 400.000 επιστημόνων, αποφεύγοντας επιδεικτικά εδώ και δύο χρόνια να προβεί σε έναν ουσιαστικό διάλογο για την εξεύρεση λύσης σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, όπως αυτό της αντιστοίχισης των πτυχίων ανώτατης εκπαιδευτικής βαθμίδας. Αντ’ αυτού, η εν λόγω ηγεσία, και έπειτα από σημαντικές παραλείψεις στο νομοθετικό της έργο, αυτό που μόνο κατάφερε καθ’ όλη τη διάρκεια της θητεία της, ήταν να εκδώσει ερήμην μας, για επικοινωνιακούς κυρίως λόγους, μια παράλογη και προσβλητική εις βάρος μας πρόταση.

Από την πρόσφατη ανακοίνωση της 28ης Ιουνίου του Υπουργού Παιδείας κου Γαβρόγλου, διαφαίνεται ξεκάθαρα η αντίθεση και η διάσταση της κυβέρνησης με:

1. την διαδικασία έκδοσης των ακαδημαϊκών πιστωτικών μονάδων, όπως αυτή περιγράφεται στο άρθρο 1 της υπ’ αριθμ. Φ5/89656/Β3 Υ.Α. (ΦΕΚ Β' 1466/13-08-2007).

2. τα με την Ευρωπαϊκή Ένωση συμφωνηθέντα περί ενιαίας ανώτατης εκπαιδευτικής βαθμίδας, υπονοώντας σαφή διαχωρισμό ανάμεσα στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων και το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων.

3. τους διεθνείς ορισμούς περί Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, περί επιπέδου προσόντων και μορφωτικού επιπέδου, όπως αυτά περιγράφονται αναλυτικά στην έκθεση της UNESCO-International Standard Classification of Education, ISCED (2011).

4.τις αξιολογήσεις των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. από την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ).

5. τις αιτιολογικές εκθέσεις των συνεργείων και των μετεξελίξεων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

6. τις επίσημες εθνικές δηλώσεις των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. στην Ευρωπαϊκή Ένωση ως “Academically Oriented” ιδρύματα και ως απόλυτα ισότιμων των Α.Ε.Ι. Π.Τ.

Προς εννοιολογική διασαφήνιση και οριοθέτηση, επισημαίνουμε ότι στην Ευρωπαϊκή αλλά και την παγκόσμια ακαδημαϊκή κοινότητα, απαντώνται δύο απολύτως ισότιμοι ακαδημαϊκοί προσανατολισμοί: ο αμιγώς θεωρητικός και ο θεωρητικός με στοιχεία εφαρμογής. Ως εκ τούτου, πλείστα πανεπιστημιακά ιδρύματα παγκοσμίως ακολουθούν επιτυχώς μοντέλα θεωρητικής βάσης με επιπλέον στοιχεία εφαρμογής, καθώς θεωρούν ότι έτσι καλύπτεται αποτελεσματικότερα και πληρέστερα το εκάστοτε επιστημονικό αντικείμενο.

Ωστόσο, οι ελληνικές κυβερνήσεις επί τουλάχιστον μια εικοσαετία, όχι μόνο γυρίζουν την πλάτη στις διεθνείς ακαδημαϊκες εξελίξεις και πρακτικές, αλλά αδιαφορούν επιδεικτικά τόσο για τα συμφωνηθέντα στην Συνθήκη της Μπολόνια, όσο και για τις ευρωπαϊκές συστάσεις για πλήρη εναρμόνιση των κρατών μελών με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.

Η εν λόγω πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, συνεχίζει να εμμένει σε αντισυνταγματικούς και ακαδημαϊκά παράδοξους διαχωρισμούς ανάμεσα στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, προωθώντας μια επιχειρηματολογία  που βασίζεται  εν πολλοίς σε παρελθοντικές νομολογίες του ΣτΕ, βασιζόμενες επί παλαιότερων νομικών πλαισίων και επί του νόμου 2916/2001 περί Α.Ε.Ι., ο οποίος έκτοτε έχει τροποποιηθεί πολλάκις.

Εντούτοις, η υφιστάμενη συνταγματική και νομική (Ν. 4485/2017) πραγματικότητα, θέλει τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ίδιας βαθμίδας, απόλυτα ισότιμα μεταξύ τους, με κοινή αποστολή, σκοπό και ρόλο, κάτι το οποίο διαπιστώνεται εξάλλου, τόσο από τις αξιολογήσεις της ΑΔΙΠ, όσο και από τις ίδιες τις αιτιολογικές εκθέσεις των συνεργείων και των μετεξελίξεων των Α.Ε.Ι..

Για ακόμα μια φορά, καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να εναρμονιστεί με τις ευρωπαϊκές συστάσεις, να εφαρμόσει την αποστασιοποίηση που αρμόζει απέναντι στις παρεμβαίνουσες συντεχνιακές φωνές και να τοποθετηθεί εκ νέου υπέρ του δικαίου και του ακαδημαϊκά και συνταγματικά ορθού.

Η Διοικούσα Επιτροπή

Βίκτωρ Πολίτης

Ιωάννης Λαλαδάκης

Κατερίνα Κουτσουδάκη

Αλέξανδρος Κορόμπας

Μαρία Παναγοπούλου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ξυλοδαρμός μαθητή από καθηγητή
Τραγικές καταστάσεις: Σακάτεψαν στο ξύλο μια μαθήτρια στο Αιγάλεω και δυο μαθητές στο Μοσχάτο
Άγριο ξύλο στο προαύλιο σχολείου – 16χρονη στο νοσοκομείο με κολάρο
Τραγικές καταστάσεις: Σακάτεψαν στο ξύλο μια μαθήτρια στο Αιγάλεω και δυο μαθητές στο Μοσχάτο
sintaksi_0.jpg
Αναβολή αύξησης ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης έως το 2030
Τα τρέχοντα όρια διατηρούνται, καθώς η πορεία του ασφαλιστικού συστήματος παραμένει σταθερή και οι δημογραφικοί δείκτες δεν απαιτούν άμεσες αλλαγές
Αναβολή αύξησης ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης έως το 2030
ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Παρέμβαση της αστυνομίας ξανά στο 1ο Γυμνάσιο Μελισσίων
Η θέση δε των εκπαιδευτικών και ακόμα περισσότερο των γονέων και των εκλεγμένων εκπροσώπων τους (Σύλλογος Γονέων), οφείλει να είναι ΔΙΠΛΑ και όχι...
Παρέμβαση της αστυνομίας ξανά στο 1ο Γυμνάσιο Μελισσίων