Thumbnail
Ανοικτή επιστολή μαθητών για τις αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα Μουσικά Τμήματα

« Ο νέος τρόπος εισαγωγής στα 4 τμήματα μουσικών σπουδών στα Πανεπιστήμια Μακεδονίας, Ιονίου και Ιωαννίνων.»

Αξιότιμε κύριε Γαβρόγλου,

                  Με αφορμή την υπουργική απόφαση της 14ης  Φεβρουαρίου, που αφορά την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων από το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 και με την ιδιότητα της εκπροσώπου των μαθητών της τρίτης λυκείου του Μουσικού Σχολείου Κατερίνης, σας στέλνω αυτήν την επιστολή θέλοντας να εκφράσω τον προβληματισμό και την έντονη διαφωνία μας σχετικά με την απόφαση αυτή. Πιστεύω ότι η επιστολή μου θα βρει στο πρόσωπο σας τον κατάλληλο αποδεκτή αφού σκεπτόμενος με το αίσθημα του δικαίου θα αναθεωρήσετε την απόφαση σας να ισχύσει από φέτος.

                Μέχρι σήμερα οι ενδιαφερόμενοι μαθητές για αυτά τα τέσσερα μουσικά τμήματα εξετάζονταν πανελλαδικώς εκτός από τα μαθήματα της κατεύθυνσης, ΜΟΝΟ στο μάθημα της Αρμονίας και στο μάθημα της Ανάπτυξης των Μουσικών Ικανοτήτων. Φέτος όμως ΤΡΕΙΣ μήνες πριν τις πανελλήνιες μας ανακοινώνετε ότι ο τρόπος εισαγωγής στα τμήματα αυτά αλλάζει και ζητάτε από εμάς να προετοιμαστούμε σε άλλα οκτώ μαθήματα εκ των οποίων κάποια δεν τα έχουμε διδαχθεί ποτέ. Αναλυτικότερα:

  • το μάθημα της Μουσικής Τεχνολογίας υπάρχει μόνο στα Μουσικά Σχολεία και μάλιστα είναι μάθημα επιλογής που διδάσκεται από καθηγητή με ειδικότητα. Χαρακτηριστικά σας αναφέρω ότι στο σχολείο μας δεν διδάσκεται αυτό το μάθημα λόγω έλλειψης καθηγητή.
  •  Το μάθημα της Μορφολογίας διδάσκεται μόνο στη δευτέρα Λυκείου και είναι μονόωρο μάθημα ενώ το μάθημα της Παραδοσιακής και Λαϊκής Μουσικής δεν υπάρχει στα Μουσικά Σχολεία.
  • Το μάθημα της Ιστορίας της Μουσικής διδάσκεται στη δευτέρα, τρίτη Γυμνασίου και στην πρώτη Λυκείου εάν έχει σταλεί καθηγητής μουσικής, με σημειώσεις που επιλέγει ο ίδιος από μία γενικότερη ύλη, καθώς δεν υπάρχουν αντίστοιχα σχολικά εγχειρίδια από το Υπουργείο Παιδείας για τα Μουσικά Σχολεία. Στο σχολείο μας, όπως και σε πολλά άλλα Μουσικά Σχολεία, οι μόνιμοι καθηγητές μουσικής είναι λίγοι και δεν επαρκούν για να συμπληρώσουν τις διδακτικές ώρες, με αποτέλεσμα να γίνονται από αναπληρωτές καθηγητές, οι οποίοι έρχονται ακόμη και μετά τα Χριστούγεννα. 
  •  Τα παιδιά των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων δεν διδάσκονται κανένα από αυτά τα μαθήματα.

        Η εγκύκλιος της 22 Φεβρουαρίου αναφέρει τον τρόπο και τα μαθήματα εξέτασης, ωστόσο δεν προσδιορίζει την εξεταζόμενη ύλη. Ακόμη αναφέρει για το αντικείμενο της Μουσικής Γνώσης ότι οι υποψήφιοι μπορούν να συμβουλευτούν τα μουσικά εγχειρίδια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Είναι δυνατόν κύριε Υπουργέ ΤΡΕΙΣ μήνες πριν τις πανελλήνιες να προετοιμαστούμε στα οκτώ μαθήματα διαβάζοντας όλα τα βιβλία της Δευτεροβάθμιας;

  • Θα ορίσετε συγκεκριμένα βιβλία για αυτά τα μαθήματα ή θεωρείτε ότι είναι δυνατόν να αφομοιώσουμε λίγους μήνες πριν τις πανελλήνιες την ύλη όλων αυτών των βιβλίων  που αναφέρονται στα εξεταζόμενα αντικείμενα; Δεν θεωρείτε ότι είναι άδικη αυτή η αντιμετώπιση προς τους φετινούς υποψηφίους;
  •  Επιπλέον όσον αφορά το μάθημα της Μουσικής Αντίληψης δεν προσδιορίζεται στην εγκύκλιο το πόσες φορές θα ακούμε την κάθε ερώτηση και το περιεχόμενο της άσκησης της αναγνώρισης της μουσικής χροιάς και των μοτίβων διαστημάτων καθώς αποτελούν άγνωστο τρόπο εξέτασης για εμάς.
  • Δεν αναφέρεται επίσης το πότε και πού θα γίνουν οι εξετάσεις εισαγωγής καθώς και το αν το είδος των κομματιών που θα επιλέξουμε για την εξέταση καθορίζει και την μετέπειτα ειδίκευση εντός του Πανεπιστημίου.

              Ζητάμε, λοιπόν, κύριε Υπουργέ να ξανασκεφτείτε την απόφαση σας αυτή βασιζόμενος στο αίσθημα του δικαίου και στο σεβασμό απέναντι στον σκληρό αγώνα που δίνουμε εμείς οι μαθητές υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις και οι γονείς μας. Στην περίπτωση που απορρίψετε το αίτημα μας, ζητάμε από εσάς να προσδιορίσετε ακριβώς την ύλη των εξεταζόμενων μαθημάτων με τίτλους των σχολικών εγχειριδίων και με ακριβείς σελίδες, όπως ισχύει σε όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, σκεπτόμενος ότι η απόφαση σας ανακοινώνετε ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ και ότι είναι αδύνατον να εξεταστούμε σε ύλη που δεν έχει οριστεί. Επιπλέον να μας ενημερώσετε για το μάθημα της μουσικής αντίληψης και για την ημερομηνία εξέτασης μας.

            Κλείνω την επιστολή μου, κύριε Υπουργέ έχοντας την ελπίδα ότι, κι αν δεν στηρίξετε το αίτημα μας να μην ισχύσει από φέτος, τουλάχιστον θα ξαναδείτε με τη δέουσα προσοχή το θέμα της ύλης λαμβάνοντας υπόψη σας ότι βρισκόμαστε στις παραμονές των εξετάσεων.

                                                                      

                                                                                                      Με σεβασμό

                                                                                             Κωνσταντίνα Καράμπα

                                                           Μαθήτρια της Γ λυκείου του Μουσικού Σχολείου Κατερίνης

                                                                                    Υποψήφια για τα Μουσικά Τμήματα

 

Υ.Γ. Συνημμένα υποβάλλω και τα ονόματα των συμμαθητών μου που συνυπογράφουν τις απόψεις μου.

 

Ζησιού Ιωάννα

Καραφουλίδου Ελευθερία

Κελεμένη Μαρία

Κοντσέ Μαρία Θεοδώρα

Κυριακού Σωκράτης

Μαρινοπούλου Παρθενόπη

Μπίντα Χριστίνα

Μπιτακάκης Εύτυχος

Νατσιοπούλου Αμαλία

Παπαγεωργίου Γλυκερία

Παπαγεωργίου Θεόδωρος

Σκαμπαρδώνης Παναγιώτης

Σουρλοπούλου Μαρία

Σπανού Τριανταφυλλιά

Τζιώρτζιου Στυλιανή

Τριανταφύλλου Ελένη

Τριγώνη Λεονταρή Ιωάννα

Τσιτουρίδου Άλκηστις

Αμανατίδου Κυριακή

Αμπερίδου Παναγιώτα

Γιαννίκη Μαρία

Γκούτζα Χρήση

Γρηγοριάδου Θεοδώρα

Δελίμπαλτα Μαρία

Θεοχαροπούλου Θωμαή

Κανταρτζής Χαράλαμπος

Καράμπα Κωνσταντίνα

Καρασαββίδου Μαρία

Κηπόπουλος Δημήτρης

Μουσλόπουλος Γιώργος

Νταντίνη Μαρία

Συνιάκος Απόστολος

Τσέγκας Κωνσταντίνος

Τυρέλης Δημήτρης

Φτεριώτης Βασίλης

Διαβάστε επίσης στο alfavita.gr

Σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών: Λάβε 4 μόρια με ECDL εξ αποστάσεως

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sillalitirio-ekpaideutikoi.jpg
Αξιολόγηση: Ανυποχώρητη η βάση των εκπαιδευτικών - Ηδη 24 ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ επαναπροκήρυξαν απεργία-αποχή
Ο αγώνας στα χέρια των Πρωτοβάθμιων σωματείων και των εκπαιδευτικών - Ζητούν επαναπροκήρυξη απεργίας-αποχής και από τις Ομοσπονδίες
Αξιολόγηση: Ανυποχώρητη η βάση των εκπαιδευτικών - Ηδη 24 ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ επαναπροκήρυξαν απεργία-αποχή
γιαγιά
«Νταντάδες της γειτονιάς»: Πώς θα λάβουν έως και 500 ευρώ παππούδες και γιαγιάδες
Πώς μπορούν οι γιαγιάδες, οι παππούδες, οι θείοι και οι νονοί να εισπράττουν 500 ευρώ από το πρόγραμμα «Νταντάδες της Γειτονιάς»;
«Νταντάδες της γειτονιάς»: Πώς θα λάβουν έως και 500 ευρώ παππούδες και γιαγιάδες
ilikiomenos
Θεσσαλονίκη: Ιδιοκτήτες γηροκομείου καταδικάστηκαν για τον θάνατο τετραπληγικού που κάηκε ζωντανός
Δεν λειτούργησε η πυρανίχνευση στο θάλαμο του άτυχου άνδρα
Θεσσαλονίκη: Ιδιοκτήτες γηροκομείου καταδικάστηκαν για τον θάνατο τετραπληγικού που κάηκε ζωντανός
ΔΥΠΑ ΟΑΕΔ
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης
Η πιλοτική δράση υλοποιείται στο πλαίσιο συνεργασίας της ΔΥΠΑ με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και στοχεύει στην παροχή...
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης