Thumbnail

Συσπείρωση για την Φυσική Αγωγή. Ή τώρα ή ποτέ.

    Άρθρα για την απαξίωση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και του Σχολικού Αθλητισμού. Απάντηση από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής του υπουργείου και ανταπάντηση. Συγκέντρωση υπογραφών σε αίτημα προς τις Γενικές Συνελεύσεις των καθηγητών Σ.Ε.Φ.Α.Α. όλης της χώρας για έκδοση ψηφίσματος διαμαρτυρίας προς το υπουργείο για την υποβάθμιση του μαθήματος κυρίως με την μείωση των ωρών διδασκαλίας του και του Σχολικού Αθλητισμού πρωτίστως με την απαξίωση και υποχρηματοδότησή του, με την φροντίδα και υπό την οργάνωση ομάδας εκπαιδευτικών ειδικοτήτων αλλά και γονέων, μαθητών και φορέων της Παιδείας και της Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο. Πολυνομοσχέδιο για τα επαγγελματικά δικαιώματα των «εκπαιδευτών» και των «προπονητών» με ισοπέδωση των δικαιωμάτων των πτυχιούχων Τ.Ε.Φ.Α.Α. και Σ.Ε.Φ.Α.Α. και εξίσωσή των πτυχίων τους με βεβαιώσεις «σεμιναρίων» από ιδιωτικά ΙΕΚ ανθρώπων ασχέτων με το αντικείμενο, ακόμα και κατόχων «ενδεικτικών» του Δημοτικού, το οποίο μάλιστα σκοπεύουν να περάσει από υποκριτική και προσχηματική διαβούλευση, μόλις δέκα ημερών. Ψηφίσματα διαμαρτυρίας των  Σ.Ε.Φ.Α.Α. όλης της χώρας προς το υπουργείο πολιτισμού και αθλητισμού, με αίτημα την απόσυρση του παραπάνω πολυνομοσχεδίου για τα επαγγελματικά δικαιώματα. Συγκέντρωση υπογραφών για την άμεση απόσυρση του πολυνομοσχεδίου στο avaaz με πολλές χιλιάδες υπογραφές. Κάλεσμα πρώην Κοσμήτορα και προβεβλημένου τέως Kαθηγητή του Τ.Ε.Φ.Α.Α. του Α.Π.Θ. κυρίου Σπύρου Κέλλη, προς όλους τους φορείς της Φυσικής Αγωγής, επιστημονικές ενώσεις και απλούς εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής για διοργάνωση συγκεντρώσεως διαμαρτυρίας στο υπουργείο στις 14 Δεκεμβρίου 2018, με αίτημα την άμεση απόσυρση του απαράδεκτου πολυνομοσχεδίου και άλλα πολλά.

    Σαν πολλά δεν μαζεύτηκαν; Που το πάτε τελικά κύριοι; Απαντήστε μας επιτέλους. Σας απευθύνουμε το παραπάνω ερώτημα εδώ και καιρό με απόγνωση χιλιάδες επιστήμονες και δάσκαλοι του κλάδου, που υπηρετούμε την Φυσική Αγωγή από διαφορετικά πόστα, σχολεία της πρωτοβάθμιας, της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και πανεπιστημιακοί αλλά και χιλιάδες πολίτες που αναγνωρίζουμε τις ευεργετικές συνέπειες που έχει το μάθημα και ο Σχολικός Αθλητισμός στην ψυχοσωματική εξέλιξη των παιδιών μας. Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, μέσω των σωματείων και οργανώσεών μας, επιστημονικές ενώσεις, σύλλογοι καθηγητών Σ.Ε.Φ.Α.Α., συνταξιούχοι του κλάδου και απλοί εκπαιδευτικοί, αγανακτισμένοι από την δυσμενή μεταχείριση  γενικά του επιστημονικού αντικειμένου, του μαθήματος και της αθλητικής παιδείας γενικότερα.

    Απαιτούμε να αφήσετε στην άκρη και να αδιαφορήσετε για τις επιδιώξεις και τους ανομολόγητους σκοπούς διαφόρων αδηφάγων για κέρδος «κέντρων» και «εταιριών», που θέλουν να αλώσουν και τον χώρο της Φυσικής Αγωγής και των αθλημάτων, μέσω της απαξίωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των επιστημόνων του κλάδου, προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν τις δαπάνες τους και κυρίως την μισθολογική δαπάνη, εφόσον θα μπορούν να αμείβουν με μισθούς πείνας τους διαφόρους «εκπαιδευτές» και «προπονητές», που θα έχουν εφοδιαστεί με την σχετική άδεια και θα έχουν εγγραφεί στο αντίστοιχο «μητρώο» του υπουργείου, έπειτα από παρακολούθηση ταχύρυθμων σεμιναρίων φυσικής αγωγής και χωρίς να χρειάζεται να διαθέτουν καν απολυτήριο λυκείου. Το μόνο εμπόδιό τους για αυτό αποτελεί η επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχιούχων Τ.Ε.Φ.Α.Α. και Σ.Ε.Φ.Α.Α.. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να απευθυνθώ και στους απλούς εργαζόμενους του κλάδου, που δεν έχουν φοιτήσει και δεν έχουν αποφοιτήσει από τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. και τις Σ.Ε.Φ.Α.Α.. Μην πέφτετε στην παγίδα των μεγάλων ιδιωτικών επιχειρήσεων γυμναστηρίων και αθλημάτων. Γιατί αυτοί είναι οι εμπνευστές που προωθούν το νομοσχέδιο αυτό τερατούργημα. Αυτούς συμφέρει μόνο η ισοπέδωση. Για αυτούς δεν πρέπει να υπάρχουν εργαζόμενοι με προσόντα, που να μπορούν να απαιτήσουν αυτό που τους αξίζει και τους αναλογεί από την εκμετάλλευση του μόχθου τους. Επιθυμούν να έχουν απέναντί τους έναν ομογενοποιημένο όχλο, ευεπίφορο στην εκμετάλλευση για ένα κομμάτι ψωμί. Μην είστε εύπιστοι πως δήθεν θα «ανοίξουν» περισσότερες δουλειές για εσάς. Όσοι δουλεύατε ως τώρα με συγκεκριμένες απολαβές, εφόσον περάσει το νομοσχέδιο, θα δείτε τις απολαβές σας να μειώνονται δραματικά. Απλά πρόσκαιρα ίσως προσληφθούν περισσότεροι από εσάς, με σημαντικά μικρότερες όμως αποδοχές για όλους. Αν περάσει αυτός ο νόμος, τότε δεν θα υπάρχει το αντίπαλο δέος απέναντι στην εργοδοτική εκμετάλλευση, δεν θα υπάρχει ο πιστοποιημένος και με απήχηση στην κοινωνία «εταίρος» με την αξία του πτυχίου του, που θα μπορεί να υψώσει το ανάστημά του και να απαιτήσει καλύτερες ανταμοιβές για όλους. Αποδεχθείτε το γεγονός ότι αν υπάρχει στον κλάδο ισχυρός και αντιπροσωπευτικός «πόλος», τότε όλοι μας μπορούμε να αντιταχθούμε επιτυχέστερα στην επίθεση που επιφυλάσσουν οι ισχυροί στα εργασιακά μας δικαιώματα. Μην δεχτείτε την εφαρμογή του εργασιακού μεσαίωνα με την σφραγίδα του νόμου.

    Όμως ας μην χάνουμε το δάσος, βλέποντας το δέντρο. Πως θα μπορούσαν τα παραπάνω «κέντρα» να επιτύχουν με μεγάλη ευκολία τον σκοπό τους; Ναι πιστεύω ότι το καταλαβαίνουμε. Είναι μπροστά στα μάτια μας. Μα μέσω της υποβάθμισης της Φυσικής Αγωγής και του Σχολικού Αθλητισμού γενικότερα. Με την μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος κυρίως στο Δημοτικό αλλά και στο Γυμνάσιο και Λύκειο και με την αδιαφορία για τον Σχολικό Αθλητισμό. Έτσι θα μπορεί κάποιος να ισχυριστεί: έλα τώρα μωρέ για ποια φυσική αγωγή μιλάμε, για το πάρτε μία μπάλα και παίξτε ή παρακολουθήστε ένα σχετικό βίντεο καθιστοί στο γυμναστήριο; Αφού διδάσκεται στα Δημοτικά για μόλις τρεις ώρες την εβδομάδα, ποιος ο λόγος οι επιστήμονες του κλάδου να διεκδικούν και επαγγελματικά δικαιώματα για την κατοχύρωση του πτυχίου τους. Ποια η αξία ενός πτυχίου όταν το αντικείμενό του υποβαθμίζεται τόσο έντονα; Και δεν μιλάω για την υποβάθμιση του πτυχίου που θα χορηγείται από τις Σ.Ε.Φ.Α.Α. από εδώ και πέρα, η οποία θα έχει επίπτωση και στους αντίστοιχους πανεπιστημιακούς διότι αυτό είναι το δέντρο, αλλά για το «γκρέμισμα» της Φυσικής Αγωγής και του Σχολικού Αθλητισμού στο μυαλό των γονέων και των μαθητών, δηλαδή της κοινωνίας γενικότερα και την εν γένει απαξίωσή τους, μέσω κυρίως της μείωσης των ωρών διδασκαλίας και όχι μόνο. Αυτό είναι το δάσος.

    Ίσως η παρούσα χρονική συγκυρία αποτελεί μοναδική ευνοϊκή συγκυρία για την συμπόρευση όλων των φορέων και παραγόντων του κλάδου, για να μεταδοθεί η σπίθα που χρειάζεται για να εμπνεύσει και να ενώσει, όλους όσους ασχολούνται και είτε υπηρετούν το αντικείμενο είτε αποδέχονται και απολαμβάνουν τις ευεργετικές συνέπειες της Φυσικής Αγωγής. Όλοι μαζί έχουμε τώρα την μεγάλη ευκαιρία να ενώσουμε τις φωνές μας και να απαιτήσουμε το σταμάτημα του ξεπεσμού. 

Όμως υπάρχει ένα «αλλά». Ας μην πέσουμε πάλι στην παγίδα της αποσπασματικής διεκδίκησης. Ας μην επικεντρωθούμε μόνο στην προάσπιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων Τ.Ε.Φ.Α.Α. και Σ.Ε.Φ.Α.Α., ενόψει της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου πολιτισμού. Ας απαλλαχθούμε από τις αποσπασματικές, που μερικοί μπορούν να τις ονομάσουν εσφαλμένα μεν αλλά «εντέχνως» και συντεχνιακές, διεκδικήσεις του κλάδου και ας διαμαρτυρηθούμε γενικά για το μέλλον της Φυσικής Αγωγής και του Σχολικού Αθλητισμού. Να ζητήσουμε αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής. Να ζητήσουμε αναβάθμιση του Σχολικού Αθλητισμού, με την μαζική συμμετοχή των μαθητών και την σοβαρή διοργάνωση των εκδηλώσεών του. Να απαιτήσουμε ενεργή συμμετοχή στις πανευρωπαϊκές και παγκόσμιες σχολικές αθλητικές δραστηριότητες είτε αγωνιστικά είτε και διοικητικά. Να ζητήσουμε την επιβράβευση των αθλητών με σημαντικές διακρίσεις, τουλάχιστον με την ελεύθερη εισαγωγή τους στις Σ.Ε.Φ.Α.Α. και άλλα, που την παρούσα χρονική στιγμή μου διαφεύγουν αλλά στοχεύουν στην καρδιά του προβλήματος, να πετύχουν την αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής. Μέσα από το μείζον πετυχαίνεται και το ελάσσον.

Ναι συμφωνώ με την πρόταση του πρώην κοσμήτορα του Α.Π.Θ. κυρίου Σπύρου Κέλλη, να κατεβούμε μαζικά όλοι στο υπουργείο πολιτισμού και να ζητήσουμε την απόσυρση του απαράδεκτου νομοσχεδίου. Όμως επιτρέψτε μου να συμπληρώσω: Μετά από το υπουργείο Πολιτισμού να «πεταχτούμε» και από το υπουργείο Παιδείας και να διαμαρτυρηθούμε για την απαξίωση της Φυσικής Αγωγής, να ζητήσουμε από τους παράγοντές του να μας εξηγήσουν ποια είναι η κυβερνητική πολιτική για τη Φυσική Αγωγή και τον Σχολικό Αθλητισμό. Να  μας απαντήσουν διεξοδικά και με σαφήνεια σε όλα τα ερωτήματά μας, σε όλες τις ανησυχίες μας. Να ζητήσουμε να αναβαθμιστεί το μάθημά μας, να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας του, να βρει ο Σχολικός Αθλητισμός την απήχηση που του αξίζει. Να επενδύσουμε την προσπάθειά μας αυτή με τα επιστημονικά πορίσματα για την αναγκαιότητα όσων ζητάμε. Για την χρησιμότητα της εντατικότερης διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής στα Ελληνόπουλα. Να εμπνεύσουμε τους γονείς και τους συλλόγους τους για την αξιοπιστία μας και την ειλικρίνεια όσων απαιτούμε. Να τους πείσουμε ότι δεν παλεύουμε μόνο για τα στενά συμφέροντα του κλάδου μας, αλλά για μία καλύτερη Παιδεία για τα παιδιά τους, τουλάχιστον στον τομέα που μας αντιστοιχεί. Υπάρχει η «μαγιά» για αυτό και είναι όλοι οι συνάδελφοι που συνυπογράφουν το αίτημά μας, για έκδοση ψηφίσματος διαμαρτυρίας από τους πανεπιστημιακούς μας καθηγητές και είναι κοντά στους τριακόσιους. Μία σπίθα χρειάζεται για να τους εμπνεύσει και να συγκεντρωθούν μπροστά από τα υπουργεία. Αυτή η σπίθα ίσως να είναι η έκδοση του ψηφίσματος διαμαρτυρίας για την απαξίωση της Φυσικής Αγωγής και του Σχολικού Αθλητισμού από τους καθηγητές μας. Αγαπητοί Δάσκαλοί μας, συντάξτε ένα εμπνευσμένο, όπως έχετε την δυνατότητα, ψήφισμα και αναγκάστε τους να σηκωθούν από τον καναπέ και να το επιδώσουν αυτοπροσώπως στο υπουργείο. Τότε υπάρχει ελπίδα ανακοπής της «κατηφόρας».

Η επίθεση στον κλάδο μας διαρκεί πολλά χρόνια. Τα τελευταία χρόνια όμως εμφανίζεται πλέον ξεκάθαρα και δεν κρατά ούτε τα προσχήματα. Τόσα χρόνια η συστηματική προσπάθεια κάποιων για την υποβάθμισή μας, βρήκε σύμμαχο τον πολυκερματισμό του χώρου σε διάφορες «αντιπροσωπευτικές» συσπειρώσεις, υπό την μορφή ενώσεων διαφόρων ειδών, που η μία αντιμάχεται την άλλη για την πρωτοκαθεδρία. Οι πανεπιστημιακοί μας καθηγητές κρατούσαν αποστασιοποιημένη θέση και ήταν αδρανείς. Οι εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής ήταν ανήμποροι μόνοι τους να αντιδράσουν παλεύοντας με την δύσκολη καθημερινότητα των σχολείων και τον εφησυχασμό της δημόσιας θέσης τους. Οι γονείς βομβαρδίζονταν από την απαξιωτική για το μάθημα πολιτική των εκάστοτε κυβερνώντων και αποπροσανατολίζονταν.
Έστω και αργά, τώρα υπάρχει η ευνοϊκή χρονική συγκυρία για μία συνολική αφύπνιση και δραστηριοποίηση του κλάδου με σύμμαχο την κοινωνία. Ας μην την χάσουμε. Γιατί μετά ίσως να είναι πολύ αργά.

ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γνωρίζετε τι σημαίνει «ωκύμορος» και «ωκυτόκια»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 15 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 15/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...