Thumbnail
Hoogeveen

Η δεύτερη βραχυπρόθεσμη ανταλλαγή μαθητών στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού  προγράμματος Erasmus+ΚΑ219, συμπράξεις σχολείων για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών, με θέμα “Generazione Web Europeo” (H Γενιά του ευρωπαϊκού ιστού) πραγματοποιήθηκε στην πόλη Hoogeveen της Ολλανδίας από τις 05 έως τις 11 Νοεμβρίου 2018 όπου φιλοξενηθήκαμε από το σχολείο RSG Wolfsbos. Μετέβησαν 24 συνολικά μαθητές από την Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία οι οποίοι φιλοξενήθηκαν από τις οικογένειες Ολλανδών μαθητών.

Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία για τους μαθητές μας, καθώς οι περισσότεροι συμμετείχαν για πρώτη φορά σε διακρατικό πρόγραμμα ανταλλαγής με σκοπό την υλοποίηση δραστηριοτήτων μάθησης, διδασκαλίας, κατάρτισης και επιμόρφωσης και είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν μαθητές από τα τρία εταιρικά σχολεία: την Ιταλία, την Ισπανία και την Ολλανδία. Από το 2ο Γενικό Λύκειο Αλιβερίου συμμετείχαν δύο μαθήτριες από την Α΄ Τάξη και τέσσερις μαθητές/μαθήτριες από τη Β΄ Τάξη. Οι εντυπώσεις όλων από τη συνάντηση ήταν ιδιαίτερα θετικές. 

Οι μαθητές είχαν γνωριστεί με τους Ολλανδούς εταίρους τους μέσω της πλατφόρμας του eTwinning και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Βίωσαν τη φιλοξενία των Ολλανδικών οικογενειών και γνώρισαν σε ικανοποιητικό βαθμό τον τρόπο ζωής των Ολλανδών συμμαθητών τους τόσο κατά τις πρωινές δραστηριότητες στο οργανωμένο και πολύ καλά εξοπλισμένο σχολείο όσο και κατά τις απογευματινές επισκέψεις και τις βραδινές συνεστιάσεις στα σπίτια. Εντυπωσιάστηκαν από τον τεχνολογικό εξοπλισμό και τους λειτουργικούς χώρους του σχολείου και χρησιμοποίησαν οικολογικό τρόπο μετακίνησης, αφού οι περισσότεροι έρχονταν στο σχολείο με ποδήλατο. Η προετοιμασία και η οργάνωση των Ολλανδών συναδέλφων ήταν υποδειγματική και οι δραστηριότητες εντός και εκτός σχολικής μονάδας πολύ ενδιαφέρουσες για τους μαθητές μας. Οι μαθητές σε μικτές ομάδες με σύμμαχο τον καλό καιρό, ανακάλυψαν τα αξιοθέατα της πόλης μέσω ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, βίωσαν τους κανονισμούς μιας Ολλανδικής οικογένειας ενώ αξιολογούσαν καθημερινά τις δραστηριότητές τους μέσω ερωτηματολογίου. Συνεργάστηκαν για να βρουν μια καινοτόμο επιχειρηματική ιδέα φιλική προς το περιβάλλον εξασκώντας την Αγγλική Γλώσσα και αναπτύσσοντας ψηφιακές δεξιότητες. Στη συνάντησή μας αναφέρθηκε και ο τοπικός Ολλανδικός Τύπος.

Στο σχολείο του Hoogeven

Το πρόγραμμα κάθε ημέρας έκλεινε με μια επίσκεψη όπως στο Kamp Westerbork (ένα ναζιστικό στρατόπεδο διαμετακόμισης Εβραίων, Ρομά και διαφωνούντων πολιτών κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου), στο ζωολογικό κήπο Wildlands στην πόλη Emmen (ένα θεματικό πάρκο περιπέτειας με τέσσερις βασικούς τομείς: Ζούγκλα, Σαβάνα, Ανταρκτική και Ψυχαγωγία με τη μεγαλύτερη αίθουσα ζούγκλας ζωολογικού κήπου στον κόσμο και το μεγαλύτερο θερμοκήπιο στην Ευρώπη), στο De Bonte Wever, έναν τροπικό παράδεισο κολύμβησης και άλλων αθλητικών δραστηριοτήτων στην πόλη Assen. Επίσης επισκέφτηκαν το Άμστερνταμ και ξεναγήθηκαν στο Επιστημονικό Μουσείο Nemo, που είναι το μεγαλύτερο επιστημονικό κέντρο των Κάτω Χωρών και γνώρισαν τα κανάλια της πόλης κάνοντας κρουαζιέρα στον ποταμό Amstel. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον και ευχάριστο ήταν το δείπνο σε Ολλανδικό σπίτι όπου γνωρίσαμε δύο οικογένειες που φιλοξενούσαν τρία παιδιά από διαφορετικές χώρες η καθεμιά και το δείπνο στο σπίτι της συναδέλφου όπου οι εταίροι μαγείρεψαν φαγητά του τόπου τους.

Στο στρατόπεδο συγκέντρωσης

 Το τελευταίο βράδυ παραμονής στο Hoogeveen όλοι διασκέδασαν σε μια φιλική ατμόσφαιρα και ευχαριστήθηκαν στο αποχαιρετιστήριο δείπνο που οργανώθηκε από τις οικογένειες υποδοχής στη ζεστή αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. 
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι μαθητές μας ανέπτυξαν ποικίλες δεξιότητες και πιστεύουμε πως η συνάντηση αυτή αποτέλεσε σπουδαίο ερέθισμα για την περαιτέρω πρόοδό τους, παράλληλα με τους δεσμούς φιλίας που ανέπτυξαν με τους εταίρους τους. Συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Γλάρου Κονδύλω κλάδου ΠΕ01 (πρόσωπο επαφής και υπεύθυνη για την εκτέλεση του σχεδίου) και Γότα Ελένη κλάδου ΠΕ02 (Δ/ντρια και μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας).

Το πρόγραμμα έχει τριετή διάρκεια 2017-2020 και στόχοι του είναι οι ανοιχτές και καινοτόμες πρακτικές σε μια ψηφιακή εποχή και η προώθηση της εκπαίδευσης στην επιχειρηματικότητα, και την κοινωνική επιχειρηματικότητα μεταξύ των νέων. Συντονίστρια χώρα είναι η Ιταλία, με το σχολείο Istituto Omnicomprensivo, του Όρτε, ενώ συνεργάζονται, η Ελλάδα με το 2ο Γενικό Λύκειο Αλιβερίου, η Ολλανδία, με το σχολείο RSG Wolfsbos, του Hoogeveen, και η Ισπανία, με το σχολείο Euclides Enseñanza Andalusia, της Σεβίλλης. Επίσημο site του Προγράμματος: http://www.gew-project.eu/ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Χρήστος Μπούρας
Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών: Ποιοι φοιτητές κινδυνεύουν να διαγραφούν από τις αρχές Νοεμβρίου
Σύμφωνα με τον ίδιο, περίπου 20.000 άτομα πληρούν τα κριτήρια, ενώ 850 φοιτητές έχουν ακόμη μία τελευταία ευκαιρία να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους...
Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών: Ποιοι φοιτητές κινδυνεύουν να διαγραφούν από τις αρχές Νοεμβρίου
Τέμπη: Πάνος Ρούτσι - Πατέρας του Ντάνιελ
Τέμπη - Και δεύτερος πατέρας σε απεργία πείνας: «Θα σταθώ δίπλα σου, Πάνο, μέχρι τέλους»
Απεργία πείνας δίπλα στον Πάνο Ρούτσι – Ένας ακόμη πατέρας λέει «Μέχρι Τέλους»
Τέμπη - Και δεύτερος πατέρας σε απεργία πείνας: «Θα σταθώ δίπλα σου, Πάνο, μέχρι τέλους»
ΥΠΑΙΘΑ
Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός: «Η ηρωική έξοδος των Ελευθέρων Πολιορκημένων του Μεσολογγίου το 1826»
Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους με θέμα: «Η ηρωική έξοδος των Ελευθέρων Πολιορκημένων του Μεσολογγίου το 1826»
Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός: «Η ηρωική έξοδος των Ελευθέρων Πολιορκημένων του Μεσολογγίου το 1826»
ταξη
Σχολεία στα Χανιά χωρίς δασκάλους και νηπιαγωγούς – Πάνω από 200 τα κενά μία εβδομάδα μετά το πρώτο κουδούνι
Υπολειτουργούν ολοήμερα και ειδική αγωγή – εκατοντάδες παιδιά χωρίς παράλληλη στήριξη
Σχολεία στα Χανιά χωρίς δασκάλους και νηπιαγωγούς – Πάνω από 200 τα κενά μία εβδομάδα μετά το πρώτο κουδούνι