Thumbnail
Ερώτηση προς τη Βουλή

Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως απηύθυνε ερώτηση προς τους Υπουργούς Παιδείας και Υγείας, σχετικά με την αναγκαιότητα του καθολικού εμβολιασμού του μαθητικού πληθυσμού.

Για το θέμα αυτό η κυρία Κεραμέως έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ανυπόστατες αντιεπιστημονικές παραδοχές και απουσία ενημερωτικών δράσεων εκ μέρους των Υπουργείων προκαλούν σύγχυση στους γονείς και πυροδοτούν την αμφισβήτηση της αναγκαιότητας και αποτελεσματικότητας των εμβολίων. Το ίδιο το κράτος, έτσι, καλλιεργεί πρόσφορο έδαφος για πάσης φύσεως επικίνδυνες αντιεμβολιαστικές θεωρίες, υποσκάπτοντας επίπονες διεθνείς προσπάθειες δεκαετιών για περιορισμό και εξάλειψη λοιμωδών νοσημάτων και θέτοντας σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία και ασφάλεια.

Τα Υπουργεία Υγείας και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων οφείλουν συνεργαζόμενα να στηρίξουν εν τοις πράγμασι την καθιέρωση του καθολικού εμβολιασμού των παιδιών και εφήβων, ενημερώνοντας ευρέως τους πολίτες για τα οφέλη του εμβολιασμού και τους κινδύνους της έλλειψής του.»

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς
- Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου
- Υγείας, κ. Ανδρέα Ξανθό

Θέμα: «Αναγκαίος ο καθολικός εμβολιασμός του μαθητικού πληθυσμού»

Αθήνα, 25 Σεπτεμβρίου 2018

Με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς και δεδομένης της αύξησης των κρουσμάτων λοιμωδών νόσων, όπως η ιλαρά, σε όλη την Ευρώπη αλλά και στη χώρα μας, καθίσταται πρόδηλη η ανάγκη εμβολιασμού των μαθητών, σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών Παιδιών και Εφήβων.

Η διόγκωση του αντιεμβολιαστικού κινήματος, με τη συνακόλουθη ανεπαρκή ανοσολογική κάλυψη του μαθητικού πληθυσμού, θέτει σε άμεσο κίνδυνο τη δημόσια υγεία και ασφάλεια. Το εν λόγω κίνημα αντιτίθεται στις διεθνείς ιατρικές παραδοχές και τα στατιστικά δεδομένα, π.χ. του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO) και του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC), περί ασφάλειας, αναγκαιότητας των εμβολιασμών και επιδημιολογικών κινδύνων.

Τα Υπουργεία Υγείας και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων οφείλουν συνεργαζόμενα να στηρίξουν εν τοις πράγμασι την καθιέρωση του καθολικού εμβολιασμού των παιδιών και εφήβων, ενημερώνοντας ευρέως τους πολίτες για τα οφέλη του εμβολιασμού και τους κινδύνους της έλλειψής του.

Αντιθέτως, στην υπ’ αριθμ. Πρωτ. 204776Φ1/15-12-2015 απάντησή του σε Αναφορά, το Υπουργείο Παιδείας αποδέχεται ότι, γονείς που δεν επιθυμούν τον εμβολιασμό των παιδιών τους για λόγους όπως «προσωπικά δεδομένα και πιθανές παρενέργειες», μπορούν να τα εγγράφουν σε παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία και σχολεία, προσκομίζοντας βεβαίωση «ιατρικής αντένδειξης». Το δε Υπουργείο Υγείας, δεν καθιστά σαφή την ανεπιφύλακτη σύστασή του για εμβολιασμό, δια της απουσίας καμπάνιας ενημέρωσης, π.χ. σε ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες που αντιμετωπίζουν έξαρση των επιδημιών.

Οι επικίνδυνες, αντιεπιστημονικές παραδοχές περί «πιθανών παρενεργειών» και η κυβερνητική αδράνεια ως προς την κρούση του κώδωνα κινδύνου, προκαλούν σύγχυση στους γονείς και πυροδοτούν την αμφισβήτηση της αναγκαιότητας και αποτελεσματικότητας των εμβολίων. Το ίδιο το κράτος, έτσι, καλλιεργεί πρόσφορο έδαφος για πάσης φύσεως ανυπόστατες αντιεμβολιαστικές θεωρίες, υποσκάπτοντας επίπονες διεθνείς προσπάθειες δεκαετιών για περιορισμό και εξάλειψη λοιμωδών νοσημάτων και θέτοντας σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία και ασφάλεια.

Ερωτάσθε:
1. Ποια η θέση των Υπουργείων σας έναντι της αναγκαιότητας πληροφόρησης για τα οφέλη του εμβολιασμού του μαθητικού πληθυσμού;
2. Ποια η θέση των Υπουργείων σας έναντι της από 15-12-2015 απάντησης του Υπουργείου Παιδείας σε Αναφορά; Συνιστά «ιατρική αντένδειξη» η απόφαση των γονέων για μη εμβολιασμό των παιδιών τους; Ασπάζεστε την άποψη ότι τα εμβόλια που περιλαμβάνει το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών Παιδιών και Εφήβων, εγκεκριμένο από την Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών, ενέχουν «πιθανές παρενέργειες»; Αν όχι, σκοπεύετε να ανακαλέσετε;
3. Σκοπεύει το Υπουργείο Υγείας να αναδείξει την αναγκαιότητα καθολικού εμβολιασμού, έστω στοιχειωδώς, π.χ. με έναν ενημερωτικό σύνδεσμο στην ιστοσελίδα του;
4. Τι απαντάτε στην από 17/9/2018 αγωνιώδη έκκληση της Ένωσης Ελευθεροεπαγγελματιών Παιδιάτρων για την ανάγκη υψηλής εμβολιαστικής κάλυψης των παιδιών αλλά και του γενικότερου πληθυσμού της χώρας;

Η ερωτώσα Βουλευτής

Νίκη Κ. Κεραμέως, Επικρατείας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελμε κερκυρας
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Κέρκυρας έπραξε το αυτονόητο, παρεμβαίνοντας μετά από αλλεπάλληλα καλέσματα εκπαιδευτικών, για να αντιμετωπίσει...
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
skianis
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
Το ChatGPT ως διπλό εργαλείο: Βοήθεια και κίνδυνος για την κριτική σκέψη - «Τα παιδιά πάνε εύκολα στο ChatGPT, πιστεύοντας οτιδήποτε τους πει και το...
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
mixanografiko14_638631239.jpg
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ
Τάσεις αγοράς: Ποια επαγγέλματα υγείας "εκτοξεύονται" - Γιατί δεν είναι μόνο οι υψηλές βάσεις το κλειδί για επαγγελματική επιτυχία
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ