Thumbnail
της Ολυμπίας Ζαραμπούκα

Ένα θέμα το οποίο δεν αναδείχθηκε μέχρι στιγμής όσο θα έπρεπε, είναι οι επερχόμενες εκλογές αιρετών εκπροσώπων μας στα υπηρεσιακά συμβούλια. Δεν αναφέρομαι στο γεγονός αυτό καθαυτό, το οποίο σαν είδηση επικοινωνήθηκε επαρκώς, αλλά με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των εκλεγομένων, με αιχμή την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Ας μην ξεχνάμε ότι, όσοι εκλεγούν, θα μετέχουν στα συμβούλια, τα οποία θα κρίνουν, μεταξύ άλλων, τις διαφόρων ειδών ενστάσεις μας για οποιαδήποτε τυχόν αυθαιρεσία της διοίκησης και τα αιτήματά μας για αποσπάσεις, μεταθέσεις και γενικά κάθε είδους υπηρεσιακής μεταβολής.

Επομένως στα συμβούλια αυτά αξίζει να μετέχουν συνάδελφοι που έχουν την γνώση, την όρεξη, την δυνατότητα και κυρίως την ακεραιότητα να υπερασπιστούν τα δίκαια των εκπαιδευτικών όλων των ειδών. Ειδικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και των δασκάλων και των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, ισότιμα και ανεπηρέαστα.

Επειδή πιστεύω, ότι όλα αυτά τα χρόνια, εμείς οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δεν είχαμε την εκπροσώπηση που μας αξίζει και απορρέει από την εξ ορισμού ισότιμη θέση μας στο σχολείο με όλους αλλά και από τον αριθμό μας.

Μετά από τόσα χρόνια, ίσως έφτασε η στιγμή να ανανεωθεί και να εμπλουτιστεί η εκπροσώπησή μας στα υπηρεσιακά συμβούλια, αναφορικά με το γεγονός πως κάποιοι από τους παλαιούς αιρετούς δεν ανταποκρίθηκαν επαρκώς στις προσδοκίες μας και με τον τρόπο τους συνετέλεσαν, είτε ηθελημένα είτε εν αγνοία τους, στον διαχωρισμό των συναδέλφων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σε εκπαιδευτικούς (δάσκαλοι) και ειδικότητες (με την αρνητική χροιά – όλοι οι άλλοι). Όπως στην σχολική αργκό ψιθυρίζεται οι παιδαγωγοί και οι «σφουγγαρίστρες».

          Το παραπάνω δεν σημαίνει ότι μπαίνουν όλοι στο ίδιο τσουβάλι. Όσοι τίμησαν το ρόλο τους ως υποστηρικτές και εκπρόσωποι ισότιμα όλων των συναδέλφων, συνιστάται να τιμηθούν με την ψήφο μας, για να συνεχίσουν το έργο τους. Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε ποιοι είναι αυτοί και αυτοί μέσα τους βαθειά, γνωρίζουν ότι αξίζουν να ονομάζονται με τον τιμητικό τίτλο αιρετοί μας εκπρόσωποι.

Επειδή ο αριθμός των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι τέτοιος, που όχι μόνο το επιτρέπει αλλά και το απαιτεί, να υπάρξει ισοδύναμη και αντιπροσωπευτική εκπροσώπησή μας από αιρετούς εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, διότι αυτοί εξ αρχής και εκ της ιδιότητάς τους, είναι γνώστες των προβλημάτων μας και βρίσκονται πιο κοντά μας από τους συναδέλφους αιρετούς δασκάλους. Συνιστάται να δοκιμαστούν στο ρόλο αυτό όσο περισσότεροι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων είναι δυνατόν. Το παραπάνω δεν αναιρεί ούτε υποτιμά το έργο λιγοστών αιρετών δασκάλων που μέχρι τώρα τίμησαν τον ρόλο τους και υπερασπίστηκαν τα δίκαια εκπαιδευτικών ειδικοτήτων ακόμα και αν έρχονταν σε αντίθεση με τα συμφέροντα των δασκάλων, με μόνο γνώμονα το δίκαιο και το νόμιμο, αδιάφορα με την ιδιότητα. Αυτούς ας τους δώσουμε την δυνατότητα να συνεχίσουν το έργο τους,

Για όλα τα παραπάνω, αξίζει να κινητοποιηθούμε και να στείλουμε στα υπηρεσιακά συμβούλια περισσότερους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και κάποιοι από εμάς με την σειρά τους να τολμήσουν να εκτεθούν στην βάσανο της ψήφου.

Ας μην στείλουμε ξανά στα υπηρεσιακά μας συμβούλια, όσους μας αναγνωρίζουν μόνο πριν την κάλπη, μας χαιρετούν με υποκλίσεις, μας δίνουν αξία μιας ημέρας και έχοντας μνήμη χρυσόψαρου, κατόπιν μας ξεχνάνε. Ας μην ψηφίσουμε μόνο τα ονόματα χωρίς περιεχόμενο, χωρίς ακεραιότητα και χαρακτήρα, με μόνο γνώμονα την αναγνωρισιμότητα και το κλείσιμο του ματιού: «Εγώ ξέρω πρόσωπα και πράγματα και θα σας κάνω τα μικρορουσφέτια». Η γνώση προσώπων και πραγμάτων και η πελατειακή τακτική δοκιμάστηκαν και απέτυχαν. Αξίζει να δοκιμάσουμε το νέο, που είναι η τήρηση της νομιμότητας και όχι η παρέκκλιση από το προβλεπόμενο για χάρη της ψηφοθηρίας. Αύριο ίσως βρεθούμε εμείς οι τωρινοί «ψηφοφόροι – πελάτες» στη θέση του θιγόμενου και άλλοι αυριανοί «ψηφοφόροι – πελάτες» στη θέση του παράτυπα ευνοημένου. Κριτήριο για τον ακέραιο αιρετό δεν πρέπει να είναι το πρόσωπο που ευνοείται ή θίγεται και αν αυτός που θίγεται είναι παραταξιακός φίλος και φέρνει ψήφους να δικαιώνεται, ενώ ο «άγνωστος κάποιος» να αδικείται. Κριτήριο πρέπει να είναι μόνο ο νόμος, όσο άδικος και να είναι και όχι το πρόσωπο. Το να  αλλάζει ο άδικος νόμος είναι δουλειά αλλονών και όχι των αιρετών εκπροσώπων μας στα υπηρεσιακά μας συμβούλια.

Οι αιρετοί εκπρόσωποί μας πρέπει να διαθέτουν τιμιότητα, ευθυκρισία, θάρρος, γνώση και θέληση να προσφέρουν σε όλους ανεπηρέαστα και με μόνο γνώμονα το δίκαιο και την ηθική. Με μια λέξη ακεραιότητα. (Δείτε περισσότερα επ΄ αυτού σε σχετικό άρθρο «Συνδικαλισμός στην εκπαίδευση ή συνδικαλισμός για την εκπαίδευση». Πατήστε εδώ ).

Για αυτό ας τολμήσουμε να ψηλαφίσουμε τα παραπάνω χαρακτηριστικά, να τα αναγνωρίσουμε και να τα επιβραβεύσουμε. Είμαστε όλοι εκπαιδευτικοί της χώρας και των ίδιων μαθητών και αξίζουμε ισότιμη εκπροσώπηση.

Και κάτι τελευταίο, ας μην χρωματίζουμε τα πρόσωπα και τις προσωπικότητες με τον κομματισμό. Την προσωπικότητα την χτίζουν τα ίδια τα άτομα και όχι τα κόμματα και οι παρατάξεις. Η άξια εκπροσώπησή μας απαιτεί προσωπικότητες και όχι κομματισμό και παραταξιακή ιδεοληψία. Άλλωστε εδώ ψηφίζουμε για εκπροσώπους εκπαιδευτικών και όχι για την διακυβέρνηση της χώρας σύμφωνα με τα πολιτικά και ιδεολογικά μας «πιστεύω»

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κυριακή Μάλαμα
Κ. Μάλαμα για αδιανόητη συμπεριφορά διευθυντή Γυμνασίου: Έχει κινηθεί η πειθαρχική διαδικασία από το ΥΠΑΙΘΑ;
Για τις πολύ σοβαρές καταγγελίες της ΕΛΜΕ Χαλκιδικής ως προς την συμπεριφορά του διευθυντή του Γυμνασίου Σήμαντρων – Η ερώτηση της βουλευτή
Κ. Μάλαμα για αδιανόητη συμπεριφορά διευθυντή Γυμνασίου: Έχει κινηθεί η πειθαρχική διαδικασία από το ΥΠΑΙΘΑ;