Thumbnail
Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Το Υπουργείο Παιδείας, με Υπουργική Απόφαση  στις 27-08-2018 θέτει απαράδεκτα εμπόδια στην εγγραφή των ανήλικων μαθητών στα Εσπερινά Γυμνάσια-Λύκεια. Συγκεκριμένα, απαιτεί από τους ανήλικους μαθητές να προσκομίσουν: α) αντίγραφο του βιβλιαρίου εργασίας (είναι απαραίτητη σύμφωνα με το νόμο η έκδοσή του, προκειμένου να εργαστεί κάποιος ανήλικος), β) εκτύπωση από το Σύστημα "ΕΡΓΑΝΗ", από την οποία προκύπτει η σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Μέχρι σήμερα ήταν απαραίτητη μια απλή βεβαίωση εργοδότη.

Τη στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας αναζητεί τις αιτίες της μαθητικής διαρροής αφήνει εκτός τάξης με τη διάταξη αυτή μαθητές που λόγω δυσμενών οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών υποχρεώνονται να εργαστούν αλλά αδυνατούν να προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά με δεδομένη τη σκληρότητα – ανομία  που χαρακτηρίζει τον εργασιακό χώρο στον ιδιωτικό τομέα.

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο γνωρίζουν πολύ καλά ότι στην αγορά εργασίας επικρατεί κυριολεκτικά μια ζούγκλα όπου η μαύρη και ανασφάλιστη εργασία (ιδιαίτερα ανηλίκων μαθητών ) είναι καθεστώς. Γιατί είναι οι δικοί τους νόμοι, αλλά και των προηγούμενων κυβερνήσεων που έχουν διαμορφώσει αυτή την εργασιακή ζούγκλα.

Είναι γνωστό ότι στα εσπερινά σχολεία βρίσκουν σχολική στέγη μια σειρά παιδιών που αντιμετωπίζουν σοβαρά κοινωνικά προβλήματα, ανεξάρτητα αν δουλεύουν ή όχι. Τα Εσπερινά Γυμνάσια καλούνται να άρουν τον κοινωνικό αποκλεισμό αυτών των νέων που επιφέρει η ανεργία και ο περιορισμός πρόσβασης στη γνώση και συχνά είναι οι μοναδικοί χώροι ασφαλούς αναφοράς γι’ αυτούς που τους δίνει την ελπίδα για την καλυτέρευση της ζωής τους και θα πρέπει το αυτονόητο δικαίωμα στη μόρφωση να ισχύει για όλους και να υπάρχει μέριμνα και για τους μαθητές των Εσπερινών σχολείων.

Απαιτούμε την άμεση απόσυρση των διατάξεων της Υπουργικής Απόφασης, που βάζουν εμπόδια στην εγγραφή των ανήλικων μαθητών και οδηγούν σε κίνδυνο την ύπαρξη και τη λειτουργία των εσπερινών σχολείων.  Αν ψάχνουν για μαθητές που πάνε εκ του πονηρού σε εσπερινά σχολεία, αυτοί δεν είναι τα παιδιά που παλεύουν να βγάλουν ένα μεροκάματο, συνήθως ανασφάλιστοι και αδήλωτοι. Ακόμη απαιτούμε στο όριο των απουσιών που δικαιούνται να κάνουν οι μαθητές να προστεθεί η πρόσφατη αριθμητική μείωση τους γιατί υπάρχει και αύξηση του ωρολογίου προγράμματος κατά μία ώρα.

Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων, τις Ομοσπονδίες και τις Ενώσεις Γονέων, τα σωματεία και όλους του κοινωνικούς φορείς να καταγγείλουν αυτές τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις και να προχωρήσουμε από κοινού σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paideias
Πανελλαδικές 2025: Ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» (ΦΕΚ)
Τα θέματα των μαθημάτων που εξετάζονται πανελλαδικά αντλούνται από την εξεταστέα ύλη που έχει καθοριστεί για το συγκεκριμένο σχολικό έτος και...
Πανελλαδικές 2025: Ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» (ΦΕΚ)
psifiako sxoleio
Το σχολείο δεν χρειάζεται άλλο software. Χρειάζεται νόημα: Η εκπαίδευση κάνει update — ο δάσκαλος format;
Η συζήτηση για τα ψηφιακά εργαλεία δεν πρέπει να περιορίζεται στο "ναι ή όχι", αλλά στο "πώς και γιατί".
Το σχολείο δεν χρειάζεται άλλο software. Χρειάζεται νόημα: Η εκπαίδευση κάνει update — ο δάσκαλος format;