Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

Το υπουργείο Παιδείας διαβιβάζοντας στις σχολικές  μονάδες την υπουργική απόφαση και την  εγκύκλιο της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Διαχείρισης Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων, σχετικά με τη χρηματοδότηση των Σχολικών Βιβλιοθηκών, δίνει τις ακολουθες οδηγίες :

Σχετικά με την επιλογή νέων τίτλων βιβλίων είναι σημαντικό να ληφθούν υπόψη τα παρακάτω:

1) Η χρήση και ανάγνωση των βιβλίων πρέπει πρωτίστως να οδηγεί τους νέους αναγνώστες στην απόλαυση του κειμένου και δευτερευόντως στη γνώση.

2) Η επιλογή και χρήση βιβλίων όλων των ειδών (λογοτεχνικά, γνώσεων, ποίησης, κόμικς, ξενόγλωσσα, λευκώματα, συλλογές κ.ά.) μπορεί να αποτελέσει μία ωφέλιμη, παιδαγωγική πρακτική ενταγμένη πλήρως στην εκπαιδευτική πράξη.

3) Κριτήρια επιλογής των βιβλίων για τον εμπλουτισμό της σχολικής βιβλιοθήκης είναι οι ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών και η βιβλιογραφική υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου. Κριτήρια που διαχωρίζουν τα βιβλία ανάλογα με την ηλικία ή σε «σχολικά»- «εξωσχολικά» συνιστάται να αποφεύγονται.

Ως προς τη διαδικασία επιλογής νέων τίτλων προτείνεται οι μαθητές να εμπλακούν ενεργά στην επιλογή των νέων τίτλων βιβλίων που θα εμπλουτίσουν τη σχολική βιβλιοθήκη ως εξής:

1) Οι μαθητές κάθε τμήματος σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης θα προτείνουν τίτλους βιβλίων ανάλογα με τα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες και τις δυνατότητές τους.

2) Οι προτάσεις όλων των τάξεων της σχολικής μονάδας θα καταλήξουν στο Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος θα συντάξει τον τελικό κατάλογο προτεινόμενων προς αγορά βιβλίων τον οποίο θα υποβάλλει στην αρμόδια σχολική επιτροπή.

3) Ο Σύλλογος Διδασκόντων μεριμνά ώστε στον τελικό κατάλογο βιβλίων να συμπεριλαμβάνεται ένας (1) τουλάχιστον τίτλος από τις προτάσεις κάθε τμήματος.

Προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία προμήθειας ηλεκτρονικού εξοπλισμού και βιβλίων, σύμφωνα με τις προβλέψεις της με αρ. πρωτ. 141427/Β9/Φ8/885/31-08-2018 εγκυκλίου, θα πρέπει:

1) Κάθε ωφελούμενη σχολική μονάδα να υποβάλει προς την οικεία Σχολική Επιτροπή κατάλογο προτεινόμενων βιβλίων που θα έχει προκύψει μέσω της ανωτέρω περιγραφόμενης διαδικασίας.

2) Ο/Η Δ/ντής/ντρια κάθε ωφελούμενης σχολικής μονάδας να υποβάλει στην οικεία Σχολική Επιτροπή αντίγραφο από το βιβλίο υλικού της σχολικής μονάδας ή της Σχολικής Βιβλιοθήκης στο οποίο καταχωρήθηκε ο εξοπλισμός, με ημερομηνία τουλάχιστον ίδια ή μεταγενέστερη του πρακτικού της επιτροπής ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής. Ειδικά για τα βιβλία που θα παραληφθούν απαιτείται και βεβαίωση του Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας όπου ανήκει η Βιβλιοθήκη ότι έγινε η καταχώρηση των τίτλων στο ενιαίο πληροφοριακό σύστημα my School.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μολύβια
Εκπαιδευτικοί ως «τεχνικοί» μιας μηχανής: Όταν το σχολείο μετρά ώρες και χάνει ανθρώπους
Το σχολείο μοιάζει με εταιρεία σιδηροδρόμων: το κρίσιμο είναι να τηρούνται τα δρομολόγια. Η ύλη πρέπει να «βγει», τα προγράμματα να μην καθυστερούν,...
Εκπαιδευτικοί ως «τεχνικοί» μιας μηχανής: Όταν το σχολείο μετρά ώρες και χάνει ανθρώπους
Περίπτερο
Από την αρχαιότητα στη γειτονιά μας: Ποια η ξεχασμένη ρίζα της λέξης «περίπτερο»
Η καθημερινή λέξη που χρησιμοποιούμε όλοι κρύβει πίσω της μια καθαρά αρχαιοελληνική έννοια, πολύ διαφορετική από τη σημερινή της σημασία
Από την αρχαιότητα στη γειτονιά μας: Ποια η ξεχασμένη ρίζα της λέξης «περίπτερο»