Thumbnail
Ν. Κεραμέως

Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως, από κοινού με τους αναπληρωτές Τομεάρχες, Γιάννη Ανδριανό, βουλευτή Αργολίδας, Μαρία Αντωνίου, βουλευτή Καστοριάς και Χρήστο Κέλλα, βουλευτή Λάρισας, απηύθυναν ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, σχετικά με την επέκταση της δράσης «Η τσάντα στο σχολείο» για την φετινή σχολική χρονιά και την καθιέρωση διπλάσιου χρόνου παραμονής της τσάντας στο σχολείο.

Μεταξύ άλλων, ερωτάται ο κύριος Υπουργός, πώς αποφάσισε την επέκταση της δράσης και αν αυτή η απόφαση υπαγορεύθηκε από τυχόν μετρήσιμα αποτελέσματα, ύστερα από διαδικασία αποτίμησης της δράσης. 
Περαιτέρω, ερωτάται αν έχουν ληφθεί υπ’ όψιν έρευνες διεθνώς σχετικά με τη δράση αυτή. Τέλος, ερωτάται πώς ενήργησε, κατά την πρώτη εφαρμογή της δράσης, ώστε να μην διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων, αλλά και με ποιο τρόπο σκοπεύει να προχωρήσει εν όψει της δεύτερης εφαρμογής της δράσης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ & ΑΚΕ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου

Θέμα: «Η τσάντα στο σχολείο: μήπως άλλο ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα;».

Αθήνα, Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2018

Κύριε Υπουργέ,

Κατά την περσινή σχολική χρονιά, αποφασίσατε την υλοποίηση της δράσης «Η τσάντα στο σχολείο». Σύμφωνα με την υπ΄αριθ. Φ.7/219218/Δ1/13-12-2017 εγκύκλιο, με τη συγκεκριμένη δράση καθιερώνεται η παραμονή της σχολικής τσάντας των μαθητών/τριών του Δημοτικού Σχολείου για τουλάχιστον ένα (1) Σαββατοκύριακο το μήνα, στο σχολείο, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να μην ασχολούνται με την προετοιμασία μαθημάτων κατά τη διάρκεια αυτού του Σαββατοκύριακου. Η δράση, σύμφωνα πάντα με την εν λόγω εγκύκλιο, υλοποιείται με σκοπό να υποστηρίξει τον μειωμένο χρόνο δημιουργικής επαφής και επικοινωνίας γονέων – παιδιών, αλλά και να συμβάλλει σε μια γενικότερη επανεκτίμηση της σημασίας και του ρόλου των εργασιών στο σπίτι σε σχέση με τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών και των μαθητριών. 
Με νέα εγκύκλιο, υπ’ αριθ. Φ.7/ΦΜ/139107/Δ1/27-08-2018, η δράση επεκτείνεται για το σχολικό έτος 2018-19 και μάλιστα η παραμονή της σχολικής τσάντας των μαθητών/τριών του Δημοτικού Σχολείου καθιερώνεται για τουλάχιστον δυο (2) Σαββατοκύριακα το μήνα στο σχολείο. 
Σοβαρό προβληματισμό εγείρει η τοποθέτηση της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, η οποία, κατά την πρώτη εφαρμογή της δράσης, σχολίασε πως «η παραμονή της τσάντας των μαθητών στο σχολείο για ένα ή περισσότερα Σαββατοκύριακα τον μήνα χωρίς να συνοδεύεται από τις απαραίτητες αλλαγές στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Α.Π.Σ.) και το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (ΕΩΠΔ), αλλά και την αναγκαία αναδιάρθρωση και εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης των μαθημάτων, δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στην εκπαιδευτική διαδικασία».

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε: 
1. Έχετε αποτιμήσει τα αποτελέσματα της πρώτης εφαρμογής της εν λόγω δράσης; Αν ναι, έχουν γνωστοποιηθεί; Αν όχι, πώς αποφασίστηκε η επέκταση της δράσης και μάλιστα με την καθιέρωση διπλάσιου χρόνου παραμονής της τσάντας στο σχολείο;

2. Έχετε υπ’όψιν σας σχετικές έρευνες διεθνώς που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα σχετικά με τη δράση αυτή; Αν ναι, έχουν ληφθεί υπ’ όψιν; Ποια τα αποτελέσματά τους σχετικά με τις πιθανές ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις στα παιδιά και τον αντίκτυπο στην μαθησιακή τους σταδιοδρομία; 
3. Πώς ενεργήσατε, κατά την πρώτη εφαρμογή της δράσης, ώστε να μην διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων και πώς σκοπεύετε να προχωρήσετε σε εφαρμογή αυτής της δράσης με σεβασμό στο ωρολόγιο πρόγραμμα; Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί εν όψει της δεύτερης εφαρμογής της δράσης;

Προς πληρέστερη ενημέρωση, παρακαλείσθε, όπως καταθέσετε στη Βουλή των Ελλήνων τα αποτελέσματα της πρώτης εφαρμογής της δράσης, καθώς και άλλες έρευνες/μελέτες σχετικά με τη δράση και τις πιθανές ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις στα παιδιά και τον αντίκτυπο στην μαθησιακή τους σταδιοδρομία.

Η ερωτώντες Βουλευτές 
Νίκη Κ. Κεραμέως, Επικρατείας 
Γιάννης Ανδριανός, Αργολίδας 
Μαρία Αντωνίου, Καστοριάς 
Χρήστος Κέλλας, Λάρισας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κινητό
Έπεσε η Meta: Προβλήματα σε facebook, instagram και WhatsApp και στην Ελλάδα
Τα τεχνικά προβλήματα όσον αφορά τη σύνδεση και παραμονή στα εν λόγω μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρατηρούνται μάλιστα και στην Ελλάδα
Έπεσε η Meta: Προβλήματα σε facebook, instagram και WhatsApp και στην Ελλάδα
agonas_dromoy.jpg
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Κυριακή στην Λεωφόρο Ποσειδώνος
Η ΕΛΑΣ κάνει έκκληση στους οδηγούς, για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και την αποφυγή πρόσθετων κυκλοφοριακών προβλημάτων, να αποφύγουν τη διέλευση...
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Κυριακή στην Λεωφόρο Ποσειδώνος
ploio
Αναστάτωση στην Κρήτη: Πλοίο επέστρεψε στο λιμάνι εξαιτίας αδιαθεσίας μαθητή
Μαθητής που ταξίδευε με ομάδα του σχολείου και τους καθηγητές του ένιωσε έντονη αδιαθεσία και χρειαζόταν να μεταφερθεί στο νοσοκομείο
Αναστάτωση στην Κρήτη: Πλοίο επέστρεψε στο λιμάνι εξαιτίας αδιαθεσίας μαθητή