Thumbnail
Αναπληρωτής Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας, Κώστας Φωτάκης

Στην παρέμβασή του ο Αν. Υπουργός απαντώντας στις τοποθετήσεις των εκπροσώπων της αντιπολίτευσης για τις διατάξεις που αφορούν το ΕΛΙΔΕΚ, διευκρίνισε:

«Θα αναφερθώ στο Άρθρο 99 του Νομοσχεδίου παρ. 2 και 3 του Νομοσχεδίου που αφορούν το ΕΛΙΔΕΚ.

Λέει η παρ. 3 του νομοσχεδίου ότι μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου (ΕΣ) του ΕΛΙΔΕΚ δεν μπορεί να υποβάλει πρόταση χρηματοδότησης από το ΕΛΙΔΕΚ. Όντως η παράγραφος αυτή είναι περιττή και δεν έπρεπε να υπάρχει αφού αναφέρεται στο αυτονόητο.

Η ακαδημαϊκή πρακτική και δεοντολογία σε όλες τις χώρες του κόσμου επιβάλλει, αυτός που καθορίζει τις προκηρύξεις, επιλέγει τα μέλη της επιτροπής αξιολόγησης και κάνει την τελική κατάταξη των προτάσεων, να μην δικαιούται να υποβάλει δική του πρόταση προς αξιολόγηση. 

Η ανάγκη οικοδόμησης μέτρων εμπιστοσύνης στις αξιολογήσεις, -αφού έχουμε κληρονομήσει μια διάχυτη και εκτεταμένη καχυποψία από τις πρακτικές του αμαρτωλού παρελθόντος- είναι αυτή που μας υποχρεώνει να υποβάλουμε την παρ. 3.

Ατυχώς όμως, για μία ακόμη φορά η Αξιωματική Αντιπολίτευση όλα αυτά τα αγνοεί και υποστηρίζει ότι αυτή η διάταξη, ο αποκλεισμός δηλαδή των μελών του ΕΣ του ΕΛΙΔΕΚ από την υποβολή δικών τους προτάσεων, αποσκοπεί στην πριμοδότηση των «δικών μας παιδιών»! Με την κριτική αυτή καταφέρνει να «χρωματίσει» τα μέλη του ΕΣ, κάτι που δεν περιποιεί τιμή προς αυτά και βλάπτει τόσο το εγχείρημα του ΕΛΙΔΕΚ όσο και την γενικότερη προσπάθεια ανόρθωσης της Έρευνας στην χώρα.

Όσον αφορά την παρ. 2, που κι αυτή υποστηρίζουν ότι εισάγεται πάλι για τα «δικά μας παιδιά» και τον «κομματικό στρατό» - το μοτίβο δεν ανανεώνεται ποτέ – η λογική που ακολουθείται από την αξιωματική αντιπολίτευση είναι αξιοθαύμαστη: Επειδή από την αξιοκρατική διαδικασία επιλέγονται μόνο «τα άξια ΜΗ δικά μας παιδιά», αυξάνουμε τον προϋπολογισμό για να μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν και οι δικοί μας οι «ανάξιοι» που έπονται. Αξιοθαύμαστο και αφοπλιστικό  αντιπολιτευτικό επιχείρημα!

Κι αυτό προέρχεται από την πλήρη άγνοιά τους για  τον συνολικό αριθμό των υποψηφιοτήτων: 2114 στους υποψήφιους διδάκτορες, 1670 στους μεταδιδάκτορες, 3170 σε μέλη ΔΕΠ και Ερευνητές. 

Απρόσμενα μεγάλος αριθμός, που επιβάλλει την αύξηση του προϋπολογισμού για να χρηματοδοτηθεί τελικά το 10% των καλύτερων προτάσεων. 

Το δικό μας λάθος ήταν ότι δεν είχαμε εκτιμήσει σωστά από την αρχή το πλήθος των προτάσεων  που θα υποβάλλονταν μετά από 7 χρόνια χρηματοδοτικής ξηρασίας για  την ενίσχυση των νέων επιστημόνων και της Έρευνας.

Με το ΕΛΙΔΕΚ καταφέραμε να φέρουμε πρόσθετους πόρους ύψους 240 εκ. ευρώ για την τριετία 2017-2019 για την ενίσχυση της Έρευνας στη χώρα με συνθήκες που αίρουν στρεβλώσεις γεωγραφικών και θεματικών περιορισμών. 
Με άλλα λόγια δημιουργήσαμε τη δυνατότητα για μια πραγματικά εθνική στρατηγική για την Έρευνα ενώ πάντα η αντιπολιτευτική σπουδή είναι ότι όλα γίνονται για τα «δικά μας παιδιά» και τους «κομματικούς στρατούς» και «ότι πρόκειται να καταργήσουν το ΕΛΙΔΕΚ όταν έρθουν στην εξουσία».

Αυτούς τους προσβλητικούς χαρακτηρισμούς τους αφήνουμε στην κρίση της επιστημονικής κοινότητας και όσων νέων ερευνητών βλέπουν ότι με το ΕΛΙΔΕΚ υπάρχει επιτέλους προοπτική.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 19/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

porto rafti
Οι 12 κορυφαίες παραλίες κοντά στην Αθήνα για δροσερές αποδράσεις
Η Αττική διαθέτει παραθαλάσσιους προορισμούς για όλα τα γούστα, από οργανωμένες πλαζ μέχρι μικρούς, ήσυχους κόλπους που θυμίζουν νησί.
Οι 12 κορυφαίες παραλίες κοντά στην Αθήνα για δροσερές αποδράσεις
athlimata
Ποιο είναι το κατάλληλο άθλημα για κάθε ηλικία παιδιού;
Κάθε παιδί έχει τους δικούς του ρυθμούς ανάπτυξης και τις προσωπικές του κλίσεις. Αυτό που έχει σημασία δεν είναι η επίτευξη αθλητικών διακρίσεων,...
Ποιο είναι το κατάλληλο άθλημα για κάθε ηλικία παιδιού;