Thumbnail
Υπόμνημα 

Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε της ΕΜΥ

Οι Επιστημονικές Ενώσεις Βιοεπιστημόνων, Γεωλόγων, Φυσικών και Χημικών και η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση παρά τον αποκλεισμό μας από την ακρόαση των φορέων στο Σ/Ν  για τις Δομές Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Έργου, καταθέτουμε συνοπτικό υπόμνημα θέσεων και προτάσεων, το οποίο συνοδεύει τις προηγούμενες παρεμβάσεις μας.

  1. Η σπουδαιότητα των ζητημάτων τα οποία μεταβάλλουν τόσο το διοικητικό προφίλ, όσο και τις δυνατότητες παιδαγωγικής και κυρίως επιστημονικής καθοδήγησης  δεν δικαιολογεί το «επείγον».

Το Σ/Ν καταργεί και συγχωνεύει υπάρχουσες δομές [ΚΕ.Δ.Δ.Υ., Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.), Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), και Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (ΠΕΚ)], καταργεί τον θεσμό των Σχολικών Συμβούλων, και ιδρύει νέες δομές χωρίς να έχει προηγηθεί καμία επιστημονική αποτύπωση, αξιολόγηση και αξιοποίηση της προηγούμενης εμπειρίας των υφιστάμενων δομών.

2.Το Σ/Ν χαρακτηρίζεται στο σύνολο των διατάξεων του από δύο στοιχεία, τα οποία δεν είναι προς την κατεύθυνση του σχολείου, το οποίο αποτελεί τον πυρήνα της εκαπιδευτικής διαδικασίας:

  • Συγκεντρωτισμό και αύξηση της γραφειοκρατίας,
  • ανεπαρκή στελέχωση των δομών από το απαραίτητο προσωπικό.

 3. Ειδικότερα σε ότι αφορά στα ΠΕΚΕΣ: Η επιστημονική και παιδαγωγική υποστήριξη  δεν εξασφαλίζεται «εκ του μακρόθεν», ούτε με την οργάνωση επιμορφώσεων και σεμιναρίων, καθώς η εκπαιδευτική διαδικασία είναι απρόβλεπτη και δυναμική. Απαιτεί συνεχή επαφή με τα σχολεία, φυσική παρουσία σε αυτά και άμεσες παρεμβάσεις όταν χρειαστεί.

Αυτό δεν μπορεί να εξασφαλιστεί καθώς:

  • Τα 24 ΠΕΚΕΣ και οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, ειδικά στη επαρχία, εδρεύουν στην έδρα της περιφέρειας.
  • Ο αριθμός των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου (540) είναι μειωμένος σημαντικά σε σχέση με τους υπάρχοντες σχολικούς συμβούλους (810), με αποτέλεσμα να πρέπει να υποστηρίξουν πολύ μεγαλύτερο αριθμό σχολικών μονάδων.
  1. Η αντικατάσταση των ΚΠΕ από τα ΚΕΑ με ταυτόχρονη κατάργηση των υπευθύνων σχολικών δραστηριοτήτων δημιουργεί μία δομή η οποία δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, της αγωγής υγείας και του πολιτισμού. Υποβαθμίζεται η περιβαλλοντική εκπαίδευση σε μια εποχή που διεθνώς αναγνωρίζεται η ανάγκη καλλιέργειας περιβαλλοντικής συνείδησης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, την απώλεια της βιοποικιλότητας, την διαχείριση των φυσικών πόρων και την ενέργεια, την αντιμετώπιση της ρύπανσης από τις ανθρωπογενείς δραστηριότητες, όπως η διαχείριση των στερεών αποβλήτων, η ρύπανση των ωκεανών από τα πλαστικά κ.ά. Η υποστήριξη των σχολείων και των εκπαιδευτικών θα καταστεί αδύνατη.
  1. Τα κριτήρια επιλογής δεν πρέπει να είναι τα ίδια για όλες τις θέσεις  στελεχών, αλλά να είναι συμβατά με την ακριβή περιγραφή κάθε θέσης, όπως το περιεχόμενο αρμοδιοτήτων, οι συνθήκες εργασίας, οι ευθύνες,  και ο πλήρης προσδιορισμός των ιδιαίτερων προσόντων  και ικανοτήτων που απαιτεί κάθε θέση (job specification).
  2. Πρέπει να αξιοποιείται η εμπειρία των στελεχών (μετά από αξιολόγησή τους) και όχι να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα, όπως με το όριο των δύο θητειών (ενδεχομένως η διάταξη να είναι αντισυνταγματική).
  1. Η θητεία των σχολικών συμβούλων αποτελεί διδακτική εμπειρία, καθώς έχουν καθημερινή επαφή με τα σχολεία και τη διδακτική πράξη, ενώ καθοδηγούν και επιμορφώνουν τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία.
  2. Οι κρίσεις των στελεχών πρέπει να γίνονται από την κορυφή προς τη βάση της πυραμίδας. Αυτό εξασφαλίζει και τη νομιμότητα όσον αφορά τη συγκρότηση των συμβουλίων επιλογής, αλλά και την εξοικονόμηση στελεχών.
  3. Στα συμβούλια επιλογής δεν μπορούν να συμμετέχουν υφιστάμενοι των στελεχών, εκτός των εκλεγμένων εκπροσώπων του κλάδου.
  4. Το ΙΕΠ εκτός από τις ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ κλπ), οφείλει να συμβουλεύεται και τις επιστημονικές ενώσεις (ΕΕ) όταν πρόκειται για θέματα που αφορούν το αντικείμενό τους π.χ. προγράμματα σπουδών, ωρολόγια προγράμματα,  συγγραφή βιβλίων. Επίσης, εκτός από εκπαιδευτικούς, μέλη ΔΕΠ κλπ. το ΙΕΠ  οφείλει να καλεί και εκπροσώπους των ΕΕ στις ομάδες εργασίας.

Με εκτίμηση

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΕΩΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΕΩΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΓΕΩΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΓΕΩΤΕΕ

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ

ΑΣΗΜΙΝΑ ΑΝΤΩΝΑΡΑΚΟΥ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΟΜΠΡΑΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ

 Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΣΙΔΕΡΗ ΦΙΛΛΕΝΙΑ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΠΑΝΑΓΟΥΛΑ ΚΟΛΛΙΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

zaxaraki.jpg
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών
«Η Ελλάδα δεν θα πάει σε ένα μοντέλο ολικής απαγόρευσης αλλά θα εστιάσει στο μοντέλο του αυστηρού γονεϊκού ελέγχου»
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών
πιερρακακης στον αντεννα
Πιερρακάκης: Ερχεται μάθημα στο σχολείο για το πως να διαχειρίζονται τα παιδιά τον εαυτό τους στο διαδίκτυο
Ερωτηθείς αν υπάρχουν σκέψεις για απαγόρευση των social media σε παιδιά ηλικίας μέχρι 15-16 ετών, είπε ότι το θέμα της σχέσης των παιδιών με το...
Πιερρακάκης: Ερχεται μάθημα στο σχολείο για το πως να διαχειρίζονται τα παιδιά τον εαυτό τους στο διαδίκτυο