Thumbnail
Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Αμαρουσίου

Με βάση το νόμο 3699/2008 επέτρεψε η πολιτεία την πρόσληψη από γονείς εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης (ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις) για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (με γνωμάτευση από τις ειδικές υπηρεσίας του Δημοσίου – ΚΕΔΔΥ ή Ιατροπαιδαγωγικά διαγνωστικά κέντρα των Δημόσιων Νοσοκομείων). 

Η κατάσταση με μεταγενέστερες νόμους εκτραχύνθηκε ακόμα περισσότερο αφού η πολιτεία επέτρεψε στους γονείς που επιθυμούν να μπορούν να προσλαμβάνουν ακόμα και ειδικούς βοηθούς για την υποστήριξη των μαθητών – παιδιών τους ανεξάρτητα από το αν διαθέτουν ή όχι σχετική γνωμάτευση από τα ΚΕΔΔΥ ή τα Ιατροπαιδαγωγικά διαγνωστικά κέντρα των Δημόσιων Νοσοκομείων. Φυσικά οι συνεχείς περικοπές σε προσλήψεις εκπαιδευτικών από το ΥΠΠΕΘ για παράλληλη στήριξη και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, η χορήγηση μειωμένων ωρών (ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για δύο ή τρία παιδιά που έχουν ανάγκη από πλήρη παράλληλη στήριξη και παρανόμως το ΥΠΠΕΘ τους στερεί το δικαίωμά τους αυτό) και οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στις προσλήψεις αναπληρωτών παράλληλης στήριξης απογείωσαν την ιδιωτικοποίηση των δομών Ειδικής Αγωγής και φυσικά οδήγησαν χιλιάδες γονείς στη λύση της πρόσληψης ιδιωτικής παράλληλης στήριξης.  

Προϋπόθεση για την είσοδο στο Δημόσιο Σχολείο των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης που προσλαμβάνονται από γονείς (ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις) και των ιδιωτικών ειδικών βοηθών είναι η συναίνεση του συλλόγου διδασκόντων του κάθε σχολείου κατόπιν ελέγχου των προσόντων (πτυχία, αντίγραφο ποινικού μητρώου κ.λπ.) των προσλαμβανόμενων από τους γονείς (είτε εκπαιδευτικών παράλληλής στήριξης είτε ειδικών βοηθών). 

Σημειώνουμε ότι οι εκπαιδευτικοί ιδιωτικής παράλληλης στήριξης και το ιδιωτικό ειδικό βοηθητικό προσωπικό δεν υπόκειται με βάση το νόμο σε κανέναν κανονισμό εργασίας (καθηκοντολόγιο), σε αντίθεση με τις παράλληλες στηρίξεις και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό που προσλαμβάνεται από το δημόσιο, αν και συνήθως εφαρμόζουν τις οδηγίες των Διευθυντών των Σχολείων και των εκπαιδευτικών των τάξεων που εργάζονται, όταν με αυτές συμφωνούν και οι γονείς που τους προσλαμβάνουν και τους μισθοδοτούν. 
Ακόμα χειρότερα στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι εκπαιδευτικοί ιδιωτικής παράλληλης στήριξης εργάζονται ανασφάλιστοι μέσα στο Δημόσιο Σχολείο με την ανοχή των συλλόγων διδασκόντων (όχι γιατί οι σύλλογοι διδασκόντων συναινούν στην ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Εκπ/σης, αλλά γιατί δεν υπάρχει έγκαιρη κάλυψη στις ανάγκες για εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης από το δημόσιο και έτσι οι εκπαιδευτικοί παρέχουν τη συναίνεσή τους χωρίς να γνωρίζουν ότι απαγορεύεται να απασχολείται ανασφάλιστος εργαζόμενος/-η στο δημόσιο σχολείο, διότι σε περίπτωση ατυχήματος φέρουμε όλοι όσοι το επιτρέπουμε τεράστια ευθύνη) και (την ανοχή) της επίσημης πολιτείας προκειμένου να εξοικονομηθούν θέσεις και προσλήψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης από το δημόσιο ή ειδικού βοηθητικού προσωπικού απαραίτητου για τις ανάγκες των μαθητών των Δημόσιων Σχολείων με βάση τις γνωματεύσεις των αρμόδιων υπηρεσιών. Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι να καλύπτει το ΥΠΠΕΘ σε ποσοστό λίγο πάνω από το 50% πανελλαδικά της εγκεκριμένες από τα ΚΕΔΔΥ και τα Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα των Δημόσιων Νοσοκομείων γνωματεύσεις για χορήγηση εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μοιράζοντας εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης που προσλαμβάνει το ΥΠΠΕΘ σε δύο ή τρία παιδιά που τους χρειάζονται, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο ώστε να ανθεί η ανασφάλιστη – μαύρη εργασία χιλιάδων εκπαιδευτικών (ιδιωτικής παράλληλης στήριξης) μέσα στα Δημόσια Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία. 

Η κατάσταση της εργασιακής ανομίας και της μαύρης εργασίας αναφορικά με το εργασιακό καθεστώς των συγκεκριμένων ανθρώπων - συναδέλφων μας, αφού εργάζονται δίπλα μας και μέσα στο Δημόσιο Σχολείο, βαίνει συνεχώς επιδεινούμενη, διότι σε πολλές περιπτώσεις αναγκάζονται να υποκύπτουν σε παράλογες απαιτήσεις των γονέων – εργοδοτών τους, ενώ με την παραμικρή διαφωνία που θα εκφράσουν στον εργοδότη γονέα ή την παραμικρή δυσκολία που θα αντιμετωπίσει ο εργοδότης (γονέας) για να τους πληρώσει βρίσκονται χωρίς δουλειά και χωρίς καμία αποζημίωση. 

Επειδή έχουμε ακούσει πολλά από όλες τις κυβερνήσεις και από την παρούσα κυβέρνηση (ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ) περί στήριξης της ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ και του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ εν γένει, αλλά δυστυχώς η επικρατούσα κατάσταση και οι εφαρμοζόμενες πολιτικές των μνημονίων και των περικοπών εκπορευόμενες από την Ε. Ε. και το Δ. Ν. Τ. οδηγούν ευθέως το Δημόσιο Σχολείο και την Ειδική Αγωγή στη διάλυση και την ιδιωτικοποίηση τονίζουμε, για άλλη μια φορά, τα εξής:

  • ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ χορήγηση εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης από το ΥΠΠΕΘ για όλες τις εγκεκριμένες από τις αρμόδιες υπηρεσίες αιτήσεις των μαθητών μας με πλήρες ωράριο (χωρίς να μοιράζονται σε δύο ή τρεις μαθητές), καθώς και μόνιμο ειδικό βοηθητικό προσωπικό με οργανικές θέσεις σε όλα τα σχολεία σύμφωνα με τις ανάγκες τους.
  • Καλούμε τους γονείς να συστρατευθούν μαζί μας στον αγώνα μας για τη στήριξη του Δημόσιου Σχολείου και της Ειδικής Αγωγής με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών μας – παιδιών τους. 
  • Καλούμε τους συλλόγους των διδασκόντων  των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων να μην αποδέχονται την ανασφάλιστη εργασία στο χώρο του Δημόσιου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου αναγράφοντας στο σχετικό πρακτικό αποδοχής (για την εργασία ιδιωτικής παράλληλης στήριξης ή ιδιωτικού ειδικού βοηθητικού προσωπικού) τη διαφωνία τους σχετικά με τη μη προσκόμιση θεωρημένων από το ΙΚΑ συμβάσεων εργασίας από τους γονείς που απασχολούν  εκπαιδευτικούς ιδιωτικής παράλληλης στήριξης ή ιδιωτικό ειδικό βοηθητικό προσωπικό. 
  • Καλούμε το ΥΠΠΕΘ να παρέμβει άμεσα και να επιβάλει τη νομιμότητα σε ότι αφορά το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών ιδιωτικής παράλληλης στήριξης ή ιδιωτικού ειδικού βοηθητικού προσωπικού (εκτός από τον έλεγχο πτυχίων – προσόντων και προσκόμιση συμβάσεων εργασίας δηλωμένων στο ΙΚΑ από τους γονείς – εργοδότες των συγκεκριμένων εργαζόμενων). 
  • Καλούμε τη Δ. Ο. Ε. και τους Συλλόγους Εκπ/κών Π. Ε. της χώρας να επιληφθούν και να αναδείξουν το θέμα της ανασφάλιστης – μαύρης ιδιωτικής εργασίας μέσα στο Δημόσιο Σχολείο και Νηπιαγωγείο. 

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΗ – ΜΑΥΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ (ιδιωτικών παράλληλων στηρίξεων) ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vodafone_generation
Ταξίδι στον κόσμο του STEM με το πρόγραμμα ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων Generation Next
Για πρώτη φορά, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Skills Upload Jr. Challenge, μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα έχουν την ευκαιρία να...
Ταξίδι στον κόσμο του STEM με το πρόγραμμα ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων Generation Next