Thumbnail
Θέσεις-Προτάσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης (ΠΕΚΑΔΕ)

Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ,

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε.) δραστηριοποιείται στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης επί 40 συναπτά έτη και εκπροσωπεί πανελλαδικά όλους τους εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας της Α’/θμιας και της Β’/θμιας Εκπαίδευσης. Προτεραιότητά μας είναι η στήριξη της δημόσιας ξενόγλωσσης εκπαίδευσης μέσω της ποιοτικής αναβάθμισης του μαθήματος των Αγγλικών στο υψηλότερο επιθυμητό επίπεδο.

Σκοπός του παρόντος υπομνήματος είναι να σας γνωστοποιήσουμε τις θέσεις και τις προτάσεις της Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε. αναφορικά με την αναγκαιότητα επέκτασης της παράλληλης στήριξης και στο μάθημα των Αγγλικών τόσο στην Α΄/θμια όσο και στη Β΄/θμια Εκπ/ση από εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας ΠΕ06. 

Παρατηρείται ότι οι μαθητές/-ήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε Δημοτικά Σχολεία λαμβάνουν παράλληλη στήριξη σε μαθήματα όπως Γλώσσα, Μαθηματικά, Ιστορία, κτλ. από εκπαιδευτικούς ΠΕ71 και ΠΕ70, οι οποίοι/-ες είτε έχουν προσληφθεί για το σκοπό αυτό είτε συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ενίοτε αξιοποιούνται ή προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί ΠΕ70, οι οποίοι/-ες, πέραν του βασικού πτυχίου, δεν έχουν εξειδικευθεί ή επιμορφωθεί στον τομέα της Ειδικής Αγωγής τον οποίο καλούνται να υπηρετήσουν. Επιπλέον, παρατηρείται ότι οι μαθητές/-ήτριες που χρειάζονται βοήθεια μένουν συχνά χωρίς στήριξη στο μάθημα των Αγγλικών, εφόσον το ωράριο των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης (κλάδων ΠΕ70/71) που προσλαμβάνονται για αυτό το σκοπό έχει ήδη συμπληρωθεί κατά την διάρκεια της διδασκαλίας άλλων μαθημάτων. Τέλος, οι εν λόγω εκπαιδευτικοί δε γνωρίζουν την ειδική διδακτική της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας και συνεπώς δεν μπορούν να υποστηρίξουν αποτελεσματικά τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Κατ’ αναλογία, στη Β’/θμια Εκπ/ση παρέχεται παράλληλη στήριξη μόνο από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ02.50, ΠΕ03.50 και ΠΕ04.50, οι οποίοι/-ες καλύπτουν τα μαθήματα που αντιστοιχούν στην ειδικότητά τους. Δυστυχώς, δεν παρέχεται στήριξη στο μάθημα των Αγγλικών εφόσον δεν υφίσταται αντίστοιχη ειδικότητα.

Στο πλαίσιο της ίσης αντιμετώπισης όλων των προσφερόμενων μαθημάτων αλλά και της επιτακτικής ανάγκης συνεχούς παράλληλης στήριξης των εν λόγω μαθητών/-τριών καθ’ όλη τη διάρκεια του ωρολόγιου προγράμματος, προτείνουμε:

  • την επέκταση της παράλληλης στήριξης και στο μάθημα των Αγγλικών και 
  • την επαγγελματική αξιοποίηση εκπαιδευτικών ΠΕ06 στην παράλληλη στήριξη, ιδιαίτερα όσων διαθέτουν τα απαραίτητα τυπικά προσόντα που αποδεικνύουν την εξειδίκευσή τους στον τομέα της Ειδικής Αγωγής. 

Ειδικότερα επισημαίνουμε τα εξής:

Πιστεύουμε ότι με την αξιοποίηση των συναδέλφων ΠΕ06 θα αναβαθμιστεί η διδασκαλία του μαθήματος των Αγγλικών στα τμήματα όπου φοιτούν μαθητές/-ήτριες οι οποίοι/-ες χρήζουν παράλληλης στήριξης και τα οφέλη θα είναι πολλαπλά τόσο για τους συγκεκριμένους μαθητές/-ήτριες όσο και για το σύνολο των μαθητών/-τριών της τάξης.
Γνωρίζουμε ότι ένας αυξανόμενος αριθμός εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας εκδηλώνει ενδιαφέρον για απασχόληση στην παράλληλη στήριξη μαθητών. Οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι είτε διαθέτουν εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή είτε επιθυμούν να αποκτήσουν ώστε να μπορούν να προσφέρουν σημαντική βοήθεια στους μαθητές/-ήτριες που τη στερούνται στο μάθημα των Αγγλικών. 

Στην υποχρεωτική εκπαίδευση τα Αγγλικά αποτελούν τη βασική και υποχρεωτική ξένη γλώσσα που διδάσκεται από την Α’ Δημοτικού έως και τη Γ’ Γυμνασίου. Κατά συνέπεια, η παράλληλη στήριξη μαθητών/-τριών θεωρείται επιβεβλημένη σε ένα κατεξοχήν γλωσσικό μάθημα.

Η Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε. έχει κατ’ επανάληψη παρουσιάσει με επιχειρήματα τη θέση της για την αναγκαιότητα ενίσχυσης και εμπλουτισμού του μαθήματος της Αγγλικής Γλώσσας. Παρακαλούμε θερμά για τη θετική σας ανταπόκριση στο αίτημά μας και την πρότασή μας για την επαγγελματική αξιοποίηση των εκπαιδευτικών ΠΕ06 στα προγράμματα εξειδικευμένης ή και εξατομικευμένης εκπαίδευσης.

Με εκτίμηση,

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε.

         Ο Πρόεδρος                                                                                            O Γεν. Γραμματέας

 


Δημήτριος Παπαδάκης                                                                                  Ιωάννης Βεντούρης 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 26/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 26/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

asthma
Το άσθμα: Μια συχνή αλλά διαχειρίσιμη αναπνευστική νόσος
Παρά τη συχνότητά του, με τη σωστή θεραπεία και φροντίδα, οι περισσότεροι ασθενείς μπορούν να ζήσουν χωρίς συμπτώματα και να απολαμβάνουν καλή...
Το άσθμα: Μια συχνή αλλά διαχειρίσιμη αναπνευστική νόσος
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ3.jpg
Προκηρύξεις Ειδικής Αγωγής-Αιτήσεις: Σημαντικές επισημάνσεις για την 1ΕΑ/2025, 2ΕΑ/2025, 3ΕΑ/2025
Σημαντικές επισημάνσεις επί των Προκηρύξεων 1ΕΑ/2025, 2ΕΑ/2025, 3ΕΑ/2025 και την κατάθεση αιτήσεων στο ΑΣΕΠ και δικαιολογητικών στο ΟΠΣΥΔ
Προκηρύξεις Ειδικής Αγωγής-Αιτήσεις: Σημαντικές επισημάνσεις για την 1ΕΑ/2025, 2ΕΑ/2025, 3ΕΑ/2025
Ενόχληση στον λαιμό
Πονόλαιμος: Πώς να τον αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά
Ο πονόλαιμος είναι ένα συνηθισμένο σύμπτωμα που μπορεί να προκαλέσει έντονη δυσφορία, επηρεάζοντας την καθημερινότητά μας, ειδικά όταν συνοδεύεται...
Πονόλαιμος: Πώς να τον αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά
stratos-axiomatikos
Μια συγκλονιστική υπόθεση: Πως ένας στρατιωτικός εκμεταλλεύτηκε την τεχνολογία και έκανε κόλαση τη ζωή δύο γυναικών
Σκιά και απειλή: Στρατιωτικός κατηγορείται για σοβαρό «stalking» – Τέθηκε σε διαθεσιμότητα με εντολή Δένδια
Μια συγκλονιστική υπόθεση: Πως ένας στρατιωτικός εκμεταλλεύτηκε την τεχνολογία και έκανε κόλαση τη ζωή δύο γυναικών