Thumbnail
ΘΕΣΕΙΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ & ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΏΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ  ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Τ.Ε.Ι. ΗΠΕΙΡΟΥ

Η Πρόεδρος και τα υπογράφοντα μέλη ΔΕΠ & ΕΔΙΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κρίνουμε σκόπιμο να παρέμβουμε και να διατυπώσουμε την κοινή μας θέση σε σχέση με ανακοινώσεις εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και επαγγελματικών οργανώσεων που είδαν το φως της δημοσιότητας αναφορικά με τη μετεξέλιξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου και της ένταξής του ως αυτόνομου Τμήματος στη Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Επίσης, θεωρούμε σκόπιμο να τοποθετηθούμε και στην απάντηση που έδωσε το Υπουργείο Παιδείας στο πόρισμα της αρμόδιας Επιτροπής με αντικείμενο τις μορφές συνεργασίας ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, όπου προτείνεται να διερευνηθεί η αναβάθμιση της εκπαίδευσης όσων έχουν την φροντίδα και αγωγή των παιδιών στην πρώιμη ηλικία των 0-4 ετών μέσα από τη δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας ενός αντίστοιχου Τμήματος στην Σχολή Επιστημών Αγωγής.

Θεωρούμε απαραίτητο να επισημάνουμε ότι καταρχήν υποστηρίζουμε την πρόθεση του Υπουργείου να αναβαθμίσει τα Τμήματα Προσχολικής Αγωγής των Τ.Ε.Ι. και την εκπαίδευση των Βρεφονηπιοκόμων και ότι χαιρετίζουμε τη μετεξέλιξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και την ένταξή του ως αυτόνομου τμήματος στη Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του νεοσύστατου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Ωστόσο, το πρώην Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Αθήνας δεν εντάχθηκε σε Σχολή που έχει ως αποστολή της την εκπαίδευση εκπαιδευτικών. Η γενική αποστολή της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και των δύο Παιδαγωγικών Τμημάτων που την αποτελούν, όπως και όλων των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης και Νηπιαγωγών της χώρας, είναι να χορηγούν πτυχία τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα στους/τις κατόχους τους να εργαστούν σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία και ως εκ τούτου, η αποστολή τους είναι η κάλυψη των αναγκών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η οποία εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας.

Το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, όπως και το νεοσύστατο «Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής έχει κύρια αποστολή την εκπαίδευση επαγγελματιών, οι οποίοι/ες έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν σε προσχολικές δομές που δεν ανήκουν όμως στο Υπουργείο Παιδείας, αλλά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση παρέχοντας αγωγή και φροντίδα σε παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας. Κατά συνέπεια, το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου δεν μπορεί να ενταχθεί σε μια σχολή εκπαίδευσης εκπαιδευτικών όπως είναι η Σχολή Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Σε αντίθετη περίπτωση, η εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας όπως αποτυπώνεται με τη μετεξέλιξη και την αλλαγή ονομασίας του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Αθήνας σε «Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία» καθώς και με την ένταξή του στη «ΣχολήΔιοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, θα δημιουργήσει δομικές αντιφάσεις και διαφοροποιήσεις από τη μία γεωγραφική περιφέρεια στην άλλη και από το ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο στο άλλο. Δεν μπορεί στην περιφέρεια της Αττικής, το Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία να εντάσσεται στη Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών και στην περιφέρεια Ηπείρου να εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών της Αγωγής.

Επιπροσθέτως, το Υπουργείο Παιδείας με την πρόσφατη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης και την υποχρεωτική φοίτηση των προνηπίων στα νηπιαγωγεία φαίνεται να «κλείνει» το ζήτημα μιας ενιαίας εκπαίδευσης των παιδιών στις μικρές ηλικίες που δημιούργησε αντιπαραθέσεις  και έντονο δημόσιο διάλογο μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων και οργανώσεων. Ως εκ τούτου, μία ενδεχόμενη ένταξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου στη Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων θα δημιουργούσε σύγχυση και προβληματισμό στην παρούσα φάση.

Το Τμήμα ήδη έχει τοποθετηθεί με την απόφασή του αρ. 599/25-10-2017, την οποία απέστειλε στη Σύνοδο Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών ως εξής: Το θέμα της Ημερήσιας Διάταξης «Συζήτηση για τη συνένωση των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των Τ.Ε.Ι. με τα Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων» έχει πολλές διαστάσεις, έγινε διεξοδική συζήτηση, αλλά εκτιμούμε ό τι χρειάζεται περαιτέρω διερεύνηση και υπό τις παρούσες συνθήκες η συνένωση δεν είναι εφικτή για τα Τμήματα.

Επικυρώνοντας την προηγούμενη απόφαση του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών και για όλους τους προαναφερθέντες λόγους, θεωρούμε ότι δεν υπάρχουν οι αναγκαίες προϋποθέσεις και ότι δεν συνάδει με την πρόσφατη εκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας η ένταξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου ως αυτόνομου τμήματος στη Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

 

Τα μέλη του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Ιωαννίνων

Πλακίτση Αικατερίνη, Καθηγήτρια, Πρόεδρος Π.Τ.Ν.

Καλδρυμίδου Μαρία, Καθηγήτρια, τ. Πρόεδρος Π.Τ.Ν

Κούτρας Βασίλειος, Καθηγητής, τ. Πρόεδρος Π.Τ.Ν.

Παγγέ Πολυξένη, Καθηγήτρια, τ. Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Αγωγής

Παπαντωνίου Γεωργία, Αναπλ. Καθηγήτρια, Αναπλ. Πρόεδρος Π.Τ.Ν.

Γιώτσα Άρτεμις, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Βαμβακούση Ξανθή, Επίκουρη Καθηγήτρια

Ζάραγκας Χαρίλαος, Επίκουρος Καθηγητής

Καραμήτρου Αικατερίνη, Επίκουρη Καθηγήτρια

Ράπτης Θεοχάρης, Επίκουρος Καθηγητής

Σαρρής Δημήτριος, Επίκουρος Καθηγητής

Στεργίου Λήδα, Επίκουρη Καθηγήτρια

Τσιτσανούδη – Μαλλίδη Νικολέττα, Επίκουρη Καθηγήτρια

Χρηστάκος Ιωάννης, Επίκουρος Καθηγητής

Σοφού Ευστρατία, Λέκτορας

Κατσαδήμα Ευθαλία, Ε.ΔΙ.Π.

Ντίνου Μαγδαληνή, Ε.ΔΙ.Π.

Επικοινωνία:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ ΔΟΥΡΟΥΤΗ

ΙΩΑΝΝΙΝΑ 45110

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΛΑΚΙΤΣΗ, Καθηγήτρια, Πρόεδρος

Τηλ. 2651005771, 2651005842, 6972898463

[email protected]

 

 


 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nikospappas
Νίκος Παππάς: Δειλός και ψεύτης ο Μητσοτάκης – Νέο βίντεο με 8 bonus αλήθειες
«Κ. Μητσοτάκη, εχθές η Κυβέρνησή σας δεν βρήκε το θάρρος να διαψεύσει ούτε μία από τις πέντε αλήθειες που καταθέσαμε για τον προϋπολογισμό»
Νίκος Παππάς: Δειλός και ψεύτης ο Μητσοτάκης – Νέο βίντεο με 8 bonus αλήθειες
foto_education_pencils_2.jpg
Παράλληλη στήριξη: «Σημαντικά λιγότερες οι προσλήψεις σε σύγκριση με τις πραγματικές ανάγκες»
Εκπαιδευτικοί Κέρκυρας σε ΥΠΑΙΘΑ: Προχωρήστε άμεσα σε Γ΄ κύκλο προσλήψεων αναπληρωτών προκειμένου να καλυφθούν όλα τα κενά στην Παράλληλη Στήριξη!
Παράλληλη στήριξη: «Σημαντικά λιγότερες οι προσλήψεις σε σύγκριση με τις πραγματικές ανάγκες»
τραπέζι εργασίας, υπολογιστές
Συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας: Συζητήθηκαν το ιδιωτικό έργο με αμοιβή και η συνάφεια μεταπτυχιακών
Ενημέρωση για όσα συζητήθηκαν στην τελευταία συνεδρίαση της ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας
Συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας: Συζητήθηκαν το ιδιωτικό έργο με αμοιβή και η συνάφεια μεταπτυχιακών