Thumbnail
Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών

Το τελευταίο διάστημα αναγνώσαμε με έκπληξη στον τύπο, την πρόθεση (πρόταση) της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Αθηνών να προτείνει στον Υπουργό Παιδείας την ίδρυση νέων τμημάτων μεταξύ των οποίων και Τμήμα Φυσικοθεραπείας.

Σύμφωνα με τον κοσμήτορα της Σχολής, προτείνεται η ίδρυση νέου τμήματος Φυσικοθεραπείας και αλλαγή του ονόματος της σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού σε Κινησιολογίας με δύο πλέον τμήματα (Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού και Φυσικοθεραπείας).

 Εύλογα προκύπτουν διάφορα ερωτήματα  από την εν λόγω πρόθεση.

  1. Ποια η λογική της δημιουργίας ενός πέμπτου τμήματος φυσικοθεραπείας στη χώρα και δεύτερου τμήματος στην περιφέρεια της Αττικής;

 Σύμφωνα με το άρθρο 5  του ν. 4485/2017: ‘’Απαραίτητη ανάγκη είναι η δημιουργία νέων επιστημονικών πεδίων που κρίνονται απαραίτητα για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας και δεν καλύπτονται με επάρκεια από τα Α.Ε.Ι. που λειτουργούν ήδη. Και  συνάδει με τις οικονομικές και κοινωνικές αναπτυξιακές ανάγκες μιας συγκεκριμένης περιφέρειας’’.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που προκύπτουν από το μητρώο του Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών το 30% των φυσικοθεραπευτών της χώρας είναι άνεργοι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας που διενεργεί κάθε χρόνο ο Π.Σ.Φ (Βαρόμετρο ) το 28,3% των Φυσικοθεραπευτών θεωρεί πολύ πιθανό και αρκετά πιθανό να αναζητήσει εργασία στο εξωτερικό.

Είναι δεδομένο δηλαδή βάσει στοιχείων ότι, δεν  απαιτείται η δημιουργία ενός πέμπτου Τμήματος Φυσικοθεραπείας στη χώρα και ενός δεύτερου στην περιφέρεια Αττικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, αφού από το νέο Ακαδημαϊκό έτος θα λειτουργήσει τμήμα Φυσικοθεραπείας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Θα ήταν ορθότερο και επιβεβλημένο να χρηματοδοτηθούν τα τέσσερα εν λειτουργία τμήματα φυσικοθεραπείας της χώρας, ούτως ώστε να στελεχωθούν και να προσφέρουν ακόμη υψηλότερου επιπέδου γνώσεις στους φοιτητές.

 Οι ανάγκες της Ελληνικής κοινωνίας και του συστήματος Υγείας καλύπτονται πλήρως από τους αποφοίτους των τεσσάρων Τμημάτων φυσικοθεραπείας της χώρας και η ίδρυση ενός πέμπτου τμήματος θα αυξήσει απλά την ανάγκη για μετανάστευση των αποφοίτων.

  1. Ποια είναι η συγγένεια των επιστημονικών κλάδων ενός τμήματος που χορηγεί πτυχίο φυσικοθεραπευτή (επάγγελμα υγείας), με ένα τμήμα που χορηγεί πτυχίο στην Επιστήμη της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού (επάγγελμα που στελεχώνει την εκπαίδευση);

Σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 4485/2017:  ‘’Κάθε Ίδρυμα αποτελείται από Σχολές. Η Σχολή καλύπτει μία ενότητα συγγενών επιστημονικών κλάδων και εξασφαλίζει τη διεπιστημονική προσέγγιση, τη μεταξύ τους επικοινωνία και τον αναγκαίο, για τη διδασκαλία και την έρευνα, συντονισμό τους. Η Σχολή εποπτεύει και συντονίζει τη λειτουργία των Τμημάτων, σύμφωνα με τον Κανονισμό Σπουδών τους’’.

Σύμφωνα με το Νόμο 4521/2018 που προβλέπει την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, το τμήμα Φυσικοθεραπείας εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας και Πρόνοιας.

Τα υπόλοιπα τρία τμήματα Φυσικοθεραπείας των Ανώτατων Τεχνολογικών Ιδρυμάτων της χώρας επίσης εντάσσονται στις σχολές επαγγελμάτων Υγείας.

Το επάγγελμα του Φυσικοθεραπευτή είναι Νομοθετικώς Ρυθμιζόμενο Επάγγελμα Υγείας.

Ίσως η ερμηνεία  της εν λόγω πρότασης, να είναι η προσπάθεια μιας  μονοτμηματικής Σχολής -  Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού - να εκπληρώσει τις προϋποθέσεις του Νόμου 4485/2017 προκειμένου να διατηρηθεί σαν σχολή, καθώς σύμφωνα με το Νόμο  (άρθρο 9 παρ. 2 ): ‘’Οι Σχολές διαιρούνται σε Τμήματα. Δεν είναι δυνατή η ύπαρξη Σχολής με λιγότερα από δύο (2) Τμήματα, εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις, όπου η αναγκαιότητα σύστασης Σχολής με ένα (1) Τμήμα αιτιολογείται ειδικά από τη Σύγκλητο’’.

Είμαστε κάθετα αντίθετοι σε τέτοιου είδους μεθοδεύσεις, που δεν έχουν σκοπό την ίδρυση αναγκαίων για την Ελληνική κοινωνία Ακαδημαϊκών  τμημάτων στα Ελληνικά Πανεπιστήμια,  αλλά εξυπηρετούν άλλες Ακαδημαϊκές σκοπιμότητες. 

Θεωρούμε ότι οι λογικές του ‘’κάθε Πόλη και Πανεπιστήμιο’’ ή ‘’κάθε χωριό και στάδιο’’ έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών λειτουργώντας ως ΝΠΔΔ κατά τις προβλέψεις του Νόμου 3599/2007 (ΦΕΚ Α΄ 176) έχει την υποχρέωση σύμφωνα με το άρθρο 2 ‘’να εισηγείται σε θέματα εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης, συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και επιμόρφωσης στο φυσικοθεραπευτικό κλάδο’’ και να εκφράζει την άποψή του.

Έτσι, αποστέλλουμε επιστολή, εκφράζοντας την έντονη αντίθεσή  μας για την προωθούμενη πρόταση: 1)  στον  Πρύτανη και στη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Αθηνών, 2) στον Υπουργό Παιδείας , 3) στον Υπουργό Υγείας , 4) στη Διυπουργική Επιτροπή των Υπουργείων Υγείας και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αρμόδια για το συντονισμό των στρατηγικών και των δράσεων των δύο Υπουργείων για τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην προπτυχιακή και μεταπτυχιακή εκπαίδευση, στην έρευνα και στην άσκηση του επαγγέλματος των ιατρών και άλλων επαγγελματιών υγείας, 5) στην Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) και  τέλος 6) σε όλα τα κόμματα.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

agonas_dromoy.jpg
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Κυριακή στην Λεωφόρο Ποσειδώνος
Η ΕΛΑΣ κάνει έκκληση στους οδηγούς, για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και την αποφυγή πρόσθετων κυκλοφοριακών προβλημάτων, να αποφύγουν τη διέλευση...
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Κυριακή στην Λεωφόρο Ποσειδώνος
ploio
Αναστάτωση στην Κρήτη: Πλοίο επέστρεψε στο λιμάνι εξαιτίας αδιαθεσίας μαθητή
Μαθητής που ταξίδευε με ομάδα του σχολείου και τους καθηγητές του ένιωσε έντονη αδιαθεσία και χρειαζόταν να μεταφερθεί στο νοσοκομείο
Αναστάτωση στην Κρήτη: Πλοίο επέστρεψε στο λιμάνι εξαιτίας αδιαθεσίας μαθητή
vodafone_generation
Ταξίδι στον κόσμο του STEM με το πρόγραμμα ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων Generation Next
Για πρώτη φορά, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Skills Upload Jr. Challenge, μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα έχουν την ευκαιρία να...
Ταξίδι στον κόσμο του STEM με το πρόγραμμα ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων Generation Next