Thumbnail
Του Γεώργιου Β.Ντάνη

Διαβάζοντας με πολλή προσοχή τις απαντήσεις του Υπουργού Παιδείας στο πόρισμα της επιτροπής για τον Ενιαίο Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ήπειρο, διαπιστώνει κάνεις την ελαφρότητα και την προχειρότητα με την οποία το καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο αντιμετωπίζει τις προωθούμενες αλλαγές στον χώρο της Ακαδημαϊκής Κοινότητας της Ηπείρου.

Η θολή και διφορούμενη πρόταση του κ. Υπουργού για το τμήμα της Ηγουμενίτσας παραπέμπει στο μέλλον (ή στις καλένδες) την ίδρυση Τμήματος Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας, με το σκεπτικό ότι θα πρέπει να μελετηθεί περαιτέρω η εν λόγω πρόταση σε ένα μεσοπρόθεσμο διάστημα. Εδώ τίθενται εύλογα δύο ερωτήματα. Το πρώτο: γιατί να πάει σε μεσοπρόθεσμο διάστημα το τμήμα που θα εδρεύει στην Ηγουμενίτσα και το οποίο κάλλιστα μπορεί να αποτελέσει μετεξέλιξη του ήδη υπάρχοντος, ειδικά όταν υπάρχουν εκπαιδευτικό προσωπικό αλλά και υποδομές υπάρχουν; Το δεύτερο, αφορά την επιλεκτική αντιμετώπιση του υφιστάμενου Τμήματος. Άραγε θα μελετηθούν εξίσου τα προτεινόμενα προς ίδρυση Τμήματα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής καθώς και Μηχανολόγων Μηχανικών;

Στα καθ’ ημάς και πιο συγκεκριμένα, στο υφιστάμενο τμήμα υπηρετούν έξι (6) μέλη ΔΕΠ, ενώ εκκρεμούν δύο (2) προς προκήρυξη θέσεις. Αν προστεθούν και τα μέλη ΔΕΠ που υποσχέθηκε ο κ. Υπουργός σε όλα τα τμήματα και με ένα πρόγραμμα σπουδών όπως αυτό που προτείνεται, δηλαδή Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας (αντίστοιχό Τμήμα υπάρχει και στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης) μπορούμε κάλλιστα να μιλάμε για ένα τμήμα βιώσιμο αλλά και σε σύνδεση με τον διαπολιτισμικό ρόλο της περιοχής μας. 

Επίσης ακούγοντας κάποιες σκέψεις για διατήρηση του υφιστάμενου τμήματος της Ηγουμενίτσας ως έχει για μια χρονιά με νέους εισακτέους και έπειτα αλλαγή του σε Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας, δεν μπορώ παρά να θεωρήσω πως λειτουργούν με γνώμονα μικροπολιτικά συμφέροντα και προσβάλουν χωρίς αιδώ την νοημοσύνη όλων μας. 
Η λύση θα πρέπει να είναι άμεση, βιώσιμη και με γνώμονα την ισόρροπη ανάπτυξη στην Ήπειρο και όχι με καθρεφτάκια στους Θεσπρωτούς για διετή (ΙΕΚ), summer Schools και καλοκαιρινά ραντεβού!

Οι πολίτες της Θεσπρωτίας δεν ζητάμε να μας κάνουν χάρη, απαιτούμε αυτό που μας αξίζει: την ύπαρξη δηλαδή τμήματος του Πανεπιστημίου (Ηπείρου) Ιωαννίνων στην Ηγουμενίτσα. 

Γεώργιος Β. Ντάνης
Μηχανικός Πληροφορικής (MSc)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 26/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 26/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Instagram
Instagram: Νέα δυνατότητα κλειδωμένων Reels για αποκλειστικό περιεχόμενο
Πρόκειται για τα λεγόμενα «κλειδωμένα Reels», δηλαδή σύντομα βίντεο που είναι προσβάσιμα μόνο σε όσους καταφέρουν να λύσουν έναν γρίφο ή να εισάγουν...
Instagram: Νέα δυνατότητα κλειδωμένων Reels για αποκλειστικό περιεχόμενο
panellinies
Υπουργείο Παιδείας: Τρόπος εξέτασης και βαθμολόγησης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων
Τι προβλέπει η απόφαση για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις: Στις Πανελλήνιες Εξετάσεις τα θέματα των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων λαμβάνονται...
Υπουργείο Παιδείας: Τρόπος εξέτασης και βαθμολόγησης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων
ΚΙΝΗΤΟ.jpg
Συναγερμός για απάτες μέσω SMS: Ποια μηνύματα πρέπει να διαγράψετε άμεσα από το κινητό σας
Χιλιάδες χρήστες κινητών τηλεφώνων παγκοσμίως βρίσκονται στο στόχαστρο ενός νέου, επικίνδυνου κύματος εξαπάτησης μέσω SMS.
Συναγερμός για απάτες μέσω SMS: Ποια μηνύματα πρέπει να διαγράψετε άμεσα από το κινητό σας
sxoleia
Γιατί τα παιδιά εγκαταλείπουν το σχολείο: Νέος μηχανισμός καταγράφει και αναλύει τα αίτια της σχολικής διαρροής
Η αόρατη "θηλιά" της σχολικής διαρροής
Γιατί τα παιδιά εγκαταλείπουν το σχολείο: Νέος μηχανισμός καταγράφει και αναλύει τα αίτια της σχολικής διαρροής