Thumbnail
Αναφορικά με πρόταση της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ για την ίδρυση νέου Τμήματος «Επιστημών Εκπαίδευσης στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες»

Αναφορικά με πρόταση της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ

Εύλογα ερωτήματα προκαλεί η πρόταση της Κοσμητείας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ προς τη Σύγκλητο του Ιδρύματος, σύμφωνα με την οποία προτείνεται η ίδρυση νέου Τμήματος «Επιστημών Εκπαίδευσης στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες», ως συνέχεια του Τομέα Παιδαγωγικής του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
(ΦΠΨ).

Εύλογα ερωτήματα, αφού στην εν λόγω πρόταση ως τομείς κατάρτισης των πτυχιούχων του προτεινόμενου νέου Τμήματος καταγράφονται αντικείμενα που όλα τους διδάσκονται εδώ και χρόνια στη Σχολή Επιστημών της Αγωγής του ΕΚΠΑ, όπως «η ειδική
αγωγή, η διαπολιτισμική εκπαίδευση, οι τεχνικές διδασκαλίας και μάθησης, η μελέτη του κοινωνικού πλαισίου λειτουργίας της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικές καινοτομίες, η χρήση των τεχνικών ΤΠΕ στη διδακτική και μαθησιακή διδασκαλία, η οργάνωση, διοίκηση και αξιολόγηση στην εκπαίδευση».

Εύλογα ερωτήματα, αφού οι πτυχιούχοι του προτεινόμενου νέου Τμήματος, σύμφωνα πάντα με την πρόταση, θα μπορούν να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί ΠΕ02 (φιλόλογοι) στην δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, ενώ ήδη ως φιλόλογοι μπορούν να εργαστούν
οι απόφοιτοι των υπαρχόντων Τμημάτων της Φιλοσοφικής Σχολής, τα οποία Τμήματα διαθέτουν πολυετή εμπειρία, εξειδίκευση και κατάλληλη στελέχωση.

Εύλογα ερωτήματα, αφού στην τρέχουσα μνημονιακή περίοδο οικονομικής ασφυξίας των Ιδρυμάτων η διεκδίκηση -πάντα σύμφωνα με την πρόταση- προνομιακά μεγάλου αριθμού νέων θέσεων μελών ΔΕΠ για το προτεινόμενο νέο Τμήμα, εκ των πραγμάτων θα
λειτουργήσει αρνητικά ως προς τη δυνατότητα μερικής έστω αποκατάστασης του συνεχώς μειούμενου, από το 2010 και έπειτα, διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού των ήδη υπαρχόντων Τμημάτων.

Στη βάση των παραπάνω ερωτημάτων, δηλώνουμε την αδυναμία κατανόησης εκ μέρουςμας της αναγκαιότητας ίδρυσης του προτεινόμενου νέου Τμήματος και διατυπώνουμε εκ νέου την πάγια θέση μας, ότι δηλ. το επιστημονικό πεδίο της εκπαίδευσης το οποίο υπηρετούμε προάγεται μόνο μέσα από την ενιαία και συγκροτημένη ανάπτυξή του και όχι μέσω της επικάλυψης και της διάσπασής του.

Προεδρείο της Συνόδου

ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΡΟΕΔΡΩΝ/ΚΟΣΜΗΤΟΡΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ/ΣΧΟΛΩΝ
Πρόεδρος: Αλιβίζος (Λοΐζος) Σοφός, Αναπλ. Πρόεδρος: Αθανάσιος Αϊδίνης Γραμματέας: Γιάννης Σπαντιδάκης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κατερίνα Σπυριδάκη
Σχολεία στο Λασίθι: Πότε θα καλυφθούν οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών;
Ερώτηση στη Βουλή από την βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Κατερίνα Σπυριδάκη προς την υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη για την κατάσταση των σχολείων στον Νομό...
Σχολεία στο Λασίθι: Πότε θα καλυφθούν οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών;
παπαν
Νέοι ορίζοντες στην εκπαίδευση μαθητών με ψυχικές διαταραχές: Επιτυχής συμμετοχή ειδικού σχολείου Θεσσαλονίκης σε πρόγραμμα Erasmus+
Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στην Πράγα της Τσεχίας και περιλάμβανε ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα διάρκειας μίας εβδομάδας, επικεντρωμένο στην ψυχική...
Νέοι ορίζοντες στην εκπαίδευση μαθητών με ψυχικές διαταραχές: Επιτυχής συμμετοχή ειδικού σχολείου Θεσσαλονίκης σε πρόγραμμα Erasmus+
δασκαλα
Εκπαιδευτικοί: «Μπλόκο» στην ελπίδα για χιλιάδες τρίτεκνους - Γιατί ο «Άγιος Βασίλης» τους προσπερνά
Εκπαιδευτικοί σε απόγνωση: Η «αθέατη» πλευρά των εορτών και η κραυγή για δικαιοσύνη στις μεταθέσεις
Εκπαιδευτικοί: «Μπλόκο» στην ελπίδα για χιλιάδες τρίτεκνους - Γιατί ο «Άγιος Βασίλης» τους προσπερνά