Thumbnail
Αναφορικά με πρόταση της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ για την ίδρυση νέου Τμήματος «Επιστημών Εκπαίδευσης στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες»

Αναφορικά με πρόταση της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ

Εύλογα ερωτήματα προκαλεί η πρόταση της Κοσμητείας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ προς τη Σύγκλητο του Ιδρύματος, σύμφωνα με την οποία προτείνεται η ίδρυση νέου Τμήματος «Επιστημών Εκπαίδευσης στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες», ως συνέχεια του Τομέα Παιδαγωγικής του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
(ΦΠΨ).

Εύλογα ερωτήματα, αφού στην εν λόγω πρόταση ως τομείς κατάρτισης των πτυχιούχων του προτεινόμενου νέου Τμήματος καταγράφονται αντικείμενα που όλα τους διδάσκονται εδώ και χρόνια στη Σχολή Επιστημών της Αγωγής του ΕΚΠΑ, όπως «η ειδική
αγωγή, η διαπολιτισμική εκπαίδευση, οι τεχνικές διδασκαλίας και μάθησης, η μελέτη του κοινωνικού πλαισίου λειτουργίας της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικές καινοτομίες, η χρήση των τεχνικών ΤΠΕ στη διδακτική και μαθησιακή διδασκαλία, η οργάνωση, διοίκηση και αξιολόγηση στην εκπαίδευση».

Εύλογα ερωτήματα, αφού οι πτυχιούχοι του προτεινόμενου νέου Τμήματος, σύμφωνα πάντα με την πρόταση, θα μπορούν να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί ΠΕ02 (φιλόλογοι) στην δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, ενώ ήδη ως φιλόλογοι μπορούν να εργαστούν
οι απόφοιτοι των υπαρχόντων Τμημάτων της Φιλοσοφικής Σχολής, τα οποία Τμήματα διαθέτουν πολυετή εμπειρία, εξειδίκευση και κατάλληλη στελέχωση.

Εύλογα ερωτήματα, αφού στην τρέχουσα μνημονιακή περίοδο οικονομικής ασφυξίας των Ιδρυμάτων η διεκδίκηση -πάντα σύμφωνα με την πρόταση- προνομιακά μεγάλου αριθμού νέων θέσεων μελών ΔΕΠ για το προτεινόμενο νέο Τμήμα, εκ των πραγμάτων θα
λειτουργήσει αρνητικά ως προς τη δυνατότητα μερικής έστω αποκατάστασης του συνεχώς μειούμενου, από το 2010 και έπειτα, διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού των ήδη υπαρχόντων Τμημάτων.

Στη βάση των παραπάνω ερωτημάτων, δηλώνουμε την αδυναμία κατανόησης εκ μέρουςμας της αναγκαιότητας ίδρυσης του προτεινόμενου νέου Τμήματος και διατυπώνουμε εκ νέου την πάγια θέση μας, ότι δηλ. το επιστημονικό πεδίο της εκπαίδευσης το οποίο υπηρετούμε προάγεται μόνο μέσα από την ενιαία και συγκροτημένη ανάπτυξή του και όχι μέσω της επικάλυψης και της διάσπασής του.

Προεδρείο της Συνόδου

ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΡΟΕΔΡΩΝ/ΚΟΣΜΗΤΟΡΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ/ΣΧΟΛΩΝ
Πρόεδρος: Αλιβίζος (Λοΐζος) Σοφός, Αναπλ. Πρόεδρος: Αθανάσιος Αϊδίνης Γραμματέας: Γιάννης Σπαντιδάκης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τραμπ
Γεωπολιτικό θρίλερ στην Ουάσιγκτον: Ζελένσκι, Ευρωπαίοι και ΝΑΤΟ απέναντι στις απαιτήσεις Τραμπ
Διπλωματικό παζάρι στην Ουάσιγκτον: Αμερικανικές «κόκκινες γραμμές» και ευρωπαϊκές «εγγυήσεις ασφαλείας»
Γεωπολιτικό θρίλερ στην Ουάσιγκτον: Ζελένσκι, Ευρωπαίοι και ΝΑΤΟ απέναντι στις απαιτήσεις Τραμπ
χρήματα
Λιγότερα επιδόματα σε λιγότερους δικαιούχους: Τα στοιχεία του ΟΠΕΚΑ για το 2025 - 157.000 εκτός επιδόματος παιδιού
Κυβερνητικοί έλεγχοι την ώρα που τα νοικοκυριά βλέπουν τα εισοδήματά τους να συρρικνώνονται
Λιγότερα επιδόματα σε λιγότερους δικαιούχους: Τα στοιχεία του ΟΠΕΚΑ για το 2025 - 157.000 εκτός επιδόματος παιδιού
ζελσν
Τελεσίγραφο Τραμπ στον Ζελένσκι: «Η Ουκρανία δεν θα μπει στο ΝΑΤΟ – Η Κριμαία ανήκει στη Ρωσία»
Η Ουκρανία δεν θα ενταχθεί στο ΝΑΤΟ, παρά το γεγονός ότι η Συμμαχία έχει χαρακτηρίσει την πορεία του Κιέβου προς ένταξη ως «μη αναστρέψιμη»
Τελεσίγραφο Τραμπ στον Ζελένσκι: «Η Ουκρανία δεν θα μπει στο ΝΑΤΟ – Η Κριμαία ανήκει στη Ρωσία»