Thumbnail
Η επιστολή του συλλόγου γονέων & κηδεμόνων Γυμνασίου Νέας Ερυθραίας προς το Υπ.Παιδείας, την ΠΔΕ Αττικής και την ΔΔΕ Β' Αθήνας

Στο σχολείο μας υπάρχουν μαθητές/τριες που παρουσιάζουν διάχυτες μαθησιακές δυσκολίες τις οποίες  έχει αξιολογήσει το ΚΕΔΔΥ και τις εντάσσει στην ενότητα «Διαταραχές ομιλίας- λόγου», τις χαρακτηρίζει ως «Αγχώδεις εκδηλώσεις», «Δυσκολίες στην ορθογραφία». Οι εν λόγω μαθητές και μαθήτριες παρουσιάζουν δυσκολίες σε επιμέρους γνωστικά αντικείμενα, στην κατανόηση εννοιών, στην απόδοση και αναπαραγωγή του λόγου. Προκειμένου να ξεπεράσουν αυτές τις δυσκολίες καταβάλλουν σημαντική προσπάθεια κατά την μελέτη και ως εκ τούτου παρουσιάζουν φαινόμενα έντονου άγχους. Σύμφωνα με το ΚΕΔΔΥ οι μαθητές και μαθήτριες με αυτές τις δυσκολίες εντάσσονται στην κατηγορία μαθητών με «ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» του Ν, 3699/2008 αρ3 παρ.2

Το ΚΕΔΔΥ συστήνει ειδική αντιμετώπιση όσον αφορά την αξιολόγηση (βαθμολόγηση) σε ενδοσχολικό επίπεδο, τόσο στις τριμηνιαίες δοκιμασίες, όσο και στις προαγωγικές εξετάσεις. Η ειδική αντιμετώπιση πρέπει να περιλαμβάνει : συνδυαστικό τρόπο εξέτασης δηλαδή :

α) τις καθιερωμένες γραπτές εξετάσεις σε γραπτό λόγο και β) προφορικές εξετάσεις με ερωτήσεις. Οι ερωτήσεις που θα τους απευθύνονται να είναι σύντομες – ξεκάθαρες – κλειστού τύπου, ώστε να εστιάζει η προσοχή τους σε ένα δεδομένο κάθε φορά.

Συστήνει επίσης τα κάτωθι :

  • Επιείκεια στην βαθμολόγηση των γραπτών εργασιών όσον αφορά την ορθογραφία.

  • Χρήση δικαιώματος επεξηγηματικών και διευκρινιστικών ερωτήσεων τόσο στην προφορική, όσο και στην γραπτή εξέταση ώστε να είναι βέβαιο ότι κατανοούν το ζητούμενο

  • Παροχή επιπρόσθετου χρόνου για την εκτέλεση των μαθησιακών δραστηριοτήτων

  • Διδασκαλία τεχνικών ενίσχυσης της κατανόησης του γραπτού λόγου

  • Εξάσκηση σε τεχνικές μελέτης και απομνημόνευσης

  • Εκμάθηση γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών

  • Συμβουλευτική της οικογένειας προς κατανόηση των δυσκολιών και καλύτερη αντιμετώπισή τους.

Άραγε τι από τα παραπάνω που συστήνει το ΚΕΔΔΥ εφαρμόζεται στο υφιστάμενο εκπαιδευτικό σύστημα ;

ΔΥΣΤΥΧΩΣ  ΤΙΠΟΤΑ!  όπως διαπιστώνουν οι γονείς των παιδιών.

Ο συνδυαστικός τρόπος εξέτασης δεν πραγματοποιείται ποτέ γιατί ουδέποτε  υπήρξε τέτοια πρόβλεψη από το Υπουργείο Παιδείας, ούτε σχετικές οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς.

Η εξατομικευμένη προσέγγιση καθίσταται αδύνατη, όταν έχουμε πάνω από 25 μαθητές στις τάξεις, όταν οι καθηγητές έχουν γίνει λάστιχα διδάσκοντας ακόμα και σε 4 διαφορετικά σχολεία.

Ρωτάμε λοιπόν το ΥΠΕΘ πώς αυτά τα παιδιά θα αποκτήσουν ίσες ευκαιρίες για μάθηση ;

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έλενα Ακρίτα
Έλενα Ακρίτα: «Η κυβέρνηση τιμωρεί τις μονογονεϊκές οικογένειες που έχασαν γονιό»
Έλενα Ακρίτα: Παραμένει μια κατάφωρη ανισότητα εις βάρος παιδιών που έχουν χάσει γονέα — οικογενειών που χρειάζονται στήριξη, όχι αποκλεισμό
Έλενα Ακρίτα: «Η κυβέρνηση τιμωρεί τις μονογονεϊκές οικογένειες που έχασαν γονιό»
PATRON
Πανεπιστήμιο Πατρών: Κοσμοπλημμύρα στο grande finale του Welcome to UP 2025 στην πλατεία Γεωργίου
Κοσμοπλημμύρα στο grande finale του Welcome to UP 2025 στην πλατεία Γεωργίου- Tι είδαμε, τι ακούσαμε, τι μας εντυπωσίασε- Ραντεβού στο Welcome to UP...
Πανεπιστήμιο Πατρών: Κοσμοπλημμύρα στο grande finale του Welcome to UP 2025 στην πλατεία Γεωργίου